Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon af lens op canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon af lens op canon

    Ik weet dat ook de nikon G lenzen d.m.v een adapter op canon camera kunnen worden geplaatst en gebruikt ( geen af natuurlijk). Ik neem aan dat dit adapter ook werkt met lenzen met nikon mount maar dan van bijvoorbeeld sigma. Klopt dat ( ff voor de zekerheid ). Weinig mensen zullen hier ervaring mee hebben verwacht ik maar .....

    Alvast dank

  • #2
    Re: nikoon af len op canon

    Bij G lenzen kan het diafragma niet op de lens zelf ingesteld worden en zijn daarmee maar heel beperkt bruikbaar, dat geldt net zo goed voor andere fabrikaten.

    Comment


    • #3
      Re: nikon af lens op canon

      Klopt maar er zijn adpters die dat kunnen en ook al wist ik dat er logischerwijs elke andere niet nikkor lens met nikon vatting er ook mee moet werken wilde ik het toch ff vragen je weet maar nooit he.

      Op deze site worden deze verkocht en is niet erg goedkoop zo'n 150+ euro

      Comment


      • #4
        Re: nikon af lens op canon

        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        Ik weet dat ook de nikon G lenzen d.m.v een adapter op canon camera kunnen worden geplaatst en gebruikt ( geen af natuurlijk). Ik neem aan dat dit adapter ook werkt met lenzen met nikon mount maar dan van bijvoorbeeld sigma. Klopt dat ( ff voor de zekerheid ). Weinig mensen zullen hier ervaring mee hebben verwacht ik maar .....

        Alvast dank
        De essentie van fotografie is mooie beelden maken en dit heeft er totaal niets mee te maken. Ik heb dit soort vragen nog al eens gezien op forums en ik snap er het nut nog steeds niet van. Wat ben je met een camera als de AF en/of lichtmeting niet werkt, en worden je foto's beter als je een Nikon lens op een Canon body zet?? Nee, dus dit vind ik pure sensatie. De tijd die je steekt in al het opzoek en knutselwerk zou je beter gebruiken om rond te rijden, en wie weet maak je enkele mooie foto's die wél indruk maken.
        Last edited by wimsel; 27 februari 2012, 01:18. Reden: foutje

        Comment


        • #5
          Re: nikon af lens op canon

          Er zijn gewoon mensen die lol hebben in wat knutselwerk en niet de gebaande paden bewandelen.

          Die mensen maken zelf wel uit wat ze leuk of essentieel vinden, die hebben jouw goedkeuring niet nodig.....

          Comment


          • #6
            Re: nikon af lens op canon

            Er zijn ook mensen die een 14-24 op een Canon willen zetten, bij gebrek aan.......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: nikon af lens op canon

              ik geloof dat rupselkopke met nikkors op zijn canons werkt, mss eens een pb-tje sturen voor meer info oid?
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment

              Working...
              X