Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap canon 400d naar canon 50d?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap canon 400d naar canon 50d?

    Beste iedereen,

    Mijn vader bezit op dit moment een Canon EOS 400D.
    Echter is hij er over de kleuren niet zo tevreden over. De kleuren zijn te 'vlak'.
    De kleuren zien er wat 'goedkoop'uit. Als je bijvoorbeeld de foto's met een 400D vergelijkt met de foto's van een 1D serie camera, dat is een wereld van verschil.

    Wat is nou de voornaamste reden dat daar zo'n verschil in zit? Aan welke specificaties kun je aflezen dat de kleuren mooier/realistischer zijn?

    Nu is dat met de nabewerking wel wat bij te werken natuurlijk, maar daar gaat het er soms ook weer wat 'nep'van uitzien.

    Hij zit er nu aan te denken om een Canon 50D aan te schaffen. is het daarmee ook al beter? En is is het mogelijk dat het aan de lenzen ligt?

    Iedereen alvast heel erg bedankt voor de tips!


    Mvg,

    Gertjan Onvlee + vader.
    Neem anders ook een kijkje op mijn WEBSITE

  • #2
    Re: Overstap canon 400d naar canon 50d?

    het grootste verschil ga je uit de lenzen halen

    ik ben overgestapt van een 300d naar de 40d, terugkeren wil ik wel niet meer. Betere bediening voornamelijk.

    Maar sinds ik op die 40d een 28-75 2.8 heb geschroefd, merk ik wel een verschil in de kwaliteit van mijn foto's naast de kennis die er is bijgekomen.

    Dus eerst lenzen upgraden zou ik zo zeggen, afhankelijk van de lens die hij nu gebruikt natuurlijk
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Overstap canon 400d naar canon 50d?

      Eens met Userke,

      400d is een prima toestel, je objectief zal hier de beperkende factor zijn. Al is de 50d een heerlijk toestel zal deze je niet direct betere plaatjes opleveren.

      Wat voor objectieven heb je erbij?
      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

      Comment


      • #4
        Re: Overstap canon 400d naar canon 50d?



        Hier heb je misschien wat aan. Ik ben recent overgestapt van de 400D naar de 40D. Ben tevreden over de keuze die ik gemaakt heb. De 40D kan je ook tegen een mooi prijsje tweedehands kopen. De 50D wordt niet echt als een grote verbetering op de 40D aanzien.. (vooral dan op gebied van iso-prestatie)

        Pablo

        Comment


        • #5
          Re: Overstap canon 400d naar canon 50d?

          Staat daar al niet zoiets in zoals picture style?
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment

          Working...
          X