Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor Canon 600D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor Canon 600D

    Hallo iedereen,

    Sinds ik met SLR fotografie begon heb ik altijd gewerkt met de Pentax K110d. Nu zou ik die heel binnenkort aan iemand doorverkopen en zelf een Canon 600D aanschaffen.

    Voor de body heb ik mijn keuze dus gemaakt, maar ik zou graag advies willen ivm objectieven. Er is zo'n groot aanbod dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

    Mijn interesses liggen vooral op gebied van landschap en sport (vnl. voetbal). Twee verschillende gebieden, maar ik had graag één lens voor beide gehad. Ik heb mij laten vertellen dat dat met een telelens kan. Of is een aparte groothoeklens nog altijd beter voor landschappen?

    Wat lijkt jullie het beste?

    - Canon 600D met 18-55 II kitlens + lens (voor landschap & sport)
    - Canon 600D met andere kitlens + lens ("")
    - Canon 600D met ...

    Mijn budget is niet zo heel groot dus dure en professionele lenzen zijn geen optie. Laat ons zeggen max. 400 € voor 1 goede lens (naast de body).

  • #2
    Re: Advies voor Canon 600D

    Klassiek antwoord: neem een kit met de 18-55 II en de 55-250.
    Je kan eventueel een Canon 18-200 IS overwegen, maar die kost 469€. KLIK Body en lens komen dan net boven de €1000.

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor Canon 600D

      als je een superzoom koopt, zal je sowieso inboeten op kwaliteit van je foto's.

      Ook vermoed ik dat zal vloeken op de AF-snelheid voor je voetbal e.d.

      Ik denk dat je beter kan starten met de kitlens 18-55 IS of eventueel de 15-85 als je iets meer allround wilt.

      Voor voetbal etc ga je meer richting 200/400 mm moeten gaan kijken als je wat zoom wilt.
      Hierbij zijn mss de 70-200 f4 of 100-400 mss een mogelijkheid maar dan zal je toch wat dieper in je buidel moeten tasten
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor Canon 600D

        Oorspronkelijk geplaatst door Grillo Bekijk bericht
        H
        Mijn interesses liggen vooral op gebied van landschap en sport (vnl. voetbal). Twee verschillende gebieden, maar ik had graag één lens voor beide gehad.
        Vergeten maar.

        Comment


        • #5
          Re: Advies voor Canon 600D

          Bedankt voor de reacties, maar nu ben ik toch weer aan het twijfelen over de camera zelf. Heb met een vriend gesproken die er veel meer van kent en die zei dat de Nikon D5100 serieus betere beeldkwaliteit heeft dan de Canon 600D.

          Beetje opzoekwerk op het internet lijkt dit te bevestigen, maar voor video zou de Canon dan weer beter zijn. Ondanks dat de Nikon voor video autofocus heeft en de Canon alleen manuele focus.

          Wat vinden jullie hiervan en welke camera is de beste keuze?
          Eigenlijk zou ik liefst meteen een Canon 60D kopen, maar dat is boven het budget van deze arme student.

          Comment


          • #6
            Re: Advies voor Canon 600D

            Oorspronkelijk geplaatst door Grillo Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties, maar nu ben ik toch weer aan het twijfelen over de camera zelf. Heb met een vriend gesproken die er veel meer van kent en die zei dat de Nikon D5100 serieus betere beeldkwaliteit heeft dan de Canon 600D.

            Beetje opzoekwerk op het internet lijkt dit te bevestigen, maar voor video zou de Canon dan weer beter zijn. Ondanks dat de Nikon voor video autofocus heeft en de Canon alleen manuele focus.

            Wat vinden jullie hiervan en welke camera is de beste keuze?
            Eigenlijk zou ik liefst meteen een Canon 60D kopen, maar dat is boven het budget van deze arme student.
            De beeldkwaliteit zal vooral van je lens afhangen, het verschil tussen een D5100 en een 600D ga je denk ik niet zien. Als je een beetje serieus wil filmen gebruik je sowieso manuele focus.

            Een slechte keuze kan je niet maken, ga gewoon naar een winkel, hou ze allebei eens vast en kijk welke je het handigst vindt qua knopjes, grip en menustructuur.
            Last edited by Jefzor; 1 maart 2012, 06:27.

            Comment

            Working...
            X