Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor Canon EOS 450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief voor Canon EOS 450D

    Mijn vader heeft een zaak in interieurbouw. Nu zou hij willen dat van keukens, badkamers en dergelijke foto's gemaakt kunnen worden. Het probleem hierbij is dat je vaak op een zeer beperkte ruimte moet werken (enkele meters), waardoor een standaard kitlens niet voldoet. De fotocamera waarover ik beschik is een Canon EOS 450D.

    Ik zoek daarom een objectief waarbij ik sterk kan uitzoomen en toch geen (of slechts zeer zwakke) vervormingen heb, dus zeker geen fish-eye. Ik dacht aan een objectief met vaste (kleine) brandpuntafstand, een soort van pancake lens. Ik weet niet of dit de beste oplossing is?

    Enig advies zou daarom welkom zijn
    Alles mag aangeraden worden (qua budget), ik zal achteraf met mijn vader wel bespreken hoeveel hij er nu precies voor wil geven, maar we willen nu vooral weten wat de mogelijkheden zijn.
    Alvast bedankt voor het advies!

  • #2
    Re: Objectief voor Canon EOS 450D

    Sigma 8-16 lijkt me een interessante optie.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Objectief voor Canon EOS 450D

      Lijkt me interessant, zeker voor zijn prijs.
      Iemand ook echt ervaringen met deze lens?

      Comment


      • #4
        Re: Objectief voor Canon EOS 450D

        Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
        Mijn vader heeft een zaak in interieurbouw. Nu zou hij willen dat van keukens, badkamers en dergelijke foto's gemaakt kunnen worden. Het probleem hierbij is dat je vaak op een zeer beperkte ruimte moet werken (enkele meters), waardoor een standaard kitlens niet voldoet. De fotocamera waarover ik beschik is een Canon EOS 450D.

        Ik zoek daarom een objectief waarbij ik sterk kan uitzoomen en toch geen (of slechts zeer zwakke) vervormingen heb, dus zeker geen fish-eye. Ik dacht aan een objectief met vaste (kleine) brandpuntafstand, een soort van pancake lens. Ik weet niet of dit de beste oplossing is?

        Enig advies zou daarom welkom zijn
        Alles mag aangeraden worden (qua budget), ik zal achteraf met mijn vader wel bespreken hoeveel hij er nu precies voor wil geven, maar we willen nu vooral weten wat de mogelijkheden zijn.
        Alvast bedankt voor het advies!

        Ik heb de Tamron 10-24 en zeer tevreden over, ook al gebruikt voor binnenhuis, wel op statief. Is ook een prachtig lensje om mee te nemen op reis, voor landschappen en stadsfotografie, met 24cm zit heel dicht op je voorwerp!!

        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Objectief voor Canon EOS 450D

          Minimale vervorming ga je in mijn ogen niet halen met een 10mm. Om het realistisch te houden zou ik eerder aan een 17-40 denken. Of een 10-22 efs maar dan niet op 10mm gebruiken dan is er toch wat vervorming....
          Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

          Comment


          • #6
            Re: Objectief voor Canon EOS 450D

            Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
            Ik dacht aan een objectief met vaste (kleine) brandpuntafstand, een soort van pancake lens. Ik weet niet of dit de beste oplossing is?

            E
            De gedachte dat een klein lensje ook een grote beeldhoek levert , klopt meestal niet en al helemaal niet bij een reflex , waarbij de sensor veel verder weg zit dan het brandpunt.

            Comment

            Working...
            X