Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jordanië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jordanië

    met het paasverlof hebben we een rondreis in Jordanië , ik twijfel om mijn 70-200 2.8 mee te nemen ( voor het gewicht ) .
    Zijn een 17-50 2.8 , 11-16 2.8 en 35 1.8 voldoende ?
    Heb nog de 70-200 2.8 ( nikon) , 80-400 ( tokina ) ,18-250 ( tamron ) .
    Is een statief aangewezen ?
    THX bij voorbaat voor de feedback....
    Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

  • #2
    Re: Jordanië

    Zelf gebruik ik eigenlijk nooit een statief bij rondreizen.
    Zelf zou ik sowieso de 17-50 + 11-16 in de tas doen. Ik gebruik persoonlijk met regelmaat de 70-200. Dus bij mij zit die standaard in de tas als ik ga reizen.

    Zelf heb ik meestal redelijk wat spullen bij me als ik ga reizen. Zo is voor de trip in juli een 5DII + 16-35II - 24-105 - 70-200II in mijn tas te vinden, maar waarschijnlijk ook de 7D. Ik sjouw niet elke dag het zelfde mee. Wat ik op een dag niet nodig heb laat ik achter in de Hotel safe.

    Advies; controleer je reisverzekering of zijn diefstal/schade etc dekken. Mijn eigen verzekering dekt fotografie apparatuur tot een bepaald bedrag. Heb dan ook een losse verzekering met wereld dekking voor de apparatuur.

    Indien je genoegen neemt met mindere kwaliteit van de foto's dan is de 18-250 ook een optie, maar dan zou ik zelf eerder een compact camera mee nemen.

    Comment


    • #3
      Re: Jordanië

      Jordanië is een prachtig land. Hou wel rekening dat hoge temperaturen veel van batterijen vragen (kan tot 50% gaan). Je zal ook niet altijd en overal kunnen opladen. Neem dus een extra set mee.
      Verder moet je voor jezelf uitmaken of je veel van lenzen wil verwisselen in een omgeving waar wind het miniscuul fijne zand constant doet opwaaien.

      Comment


      • #4
        Re: Jordanië

        denk van mijn 18-250 tamron mee te nemen ipv de 70-200 , waarschijnlijk zal ik meer hebben aan breedhoek dan aan tele .
        Voor mijn statief ben ik nog niet beslist , heb al verschillende malen zo'n reisstatief meegenomen en dan niet gebruikt , gebruik dat thuis eigenlijk ook nooit veel, zal meer gebruik maken van mijn 35 1.8 denk ik .
        Het begint ook een probleem te komen dat ze de handbagage soms wegen , 5kg is echt niet veel , en dan moet je alles in je zakken zien weg te steken....
        Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

        Comment


        • #5
          Re: Jordanië

          Oorspronkelijk geplaatst door mandello Bekijk bericht
          Het begint ook een probleem te komen dat ze de handbagage soms wegen , 5kg is echt niet veel , en dan moet je alles in je zakken zien weg te steken....
          Fotospullen in de handbagage! 5 kg is dan niks...als je ziet wat een tas met allerlei randzaken al weegt, en dan moeten je fotospullen er ook nog in. Weet je zeker dat ze de handbagage gaan wegen, dan is de 18-250 mm zowat de enige optie die je hebt. En in het andere geval moet je gewoon meenemen waar je het beste gevoel bij hebt. Na een aantal reizen kom je er vanzelf achter wat je het beste mee kan gaan nemen
          Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

          Comment


          • #6
            Re: Jordanië

            Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
            Fotospullen in de handbagage! 5 kg is dan niks...als je ziet wat een tas met allerlei randzaken al weegt, en dan moeten je fotospullen er ook nog in. Weet je zeker dat ze de handbagage gaan wegen, dan is de 18-250 mm zowat de enige optie die je hebt. En in het andere geval moet je gewoon meenemen waar je het beste gevoel bij hebt. Na een aantal reizen kom je er vanzelf achter wat je het beste mee kan gaan nemen
            ik doe altijd zo'n broek met zijzakken aan als ik vertrek met het vliegtuig , zie ik dat ze de handbagage wegen steek ik enkele lenzen opzij , het is geen zicht maar na het inchecken gaan ze terug de fotozak in...
            Heb zo eens een Duitser me zien uitlachen bij zo'n "duane-balie" met bascule in Zanzibar...tot hij zijn fototas erop mocht zetten , toen lachte hij minder...ik wel , was 4m verder mijn zakken aan het ledigen....
            Vooral charter-vluchten zoals Jetair komen strenger en strenger op het gewicht , vorig jaar in Andalouzië : 15 euro per kilo bij te betalen als er overgewicht was : moest je de mensen onderling zien wisselen met handbagage en valiezen....
            Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

            Comment


            • #7
              Re: Jordanië

              Ik dacht dat ze een fototoestel niet bij de handbagage telde.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Wikon
                Ik dacht dat ze een fototoestel niet bij de handbagage telde.
                Niet als je in de koffer doet maar dat lijkt me niet slim...

                Comment

                Working...
                X