Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spruiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spruiten

    Ook voor de soep



    Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

  • #2
    Re: Spruiten

    Sorry, maar dat ziet er niet echt smakelijk uit voor in de soep. Kleur is goed en de belichting ook, maar de spruiten zelf mogen wel wat aantrekkelijker en schoner.

    Comment


    • #3
      Re: Spruiten

      kleur, belichting en scherpte zit goed, persoonlijk zou ik voor wat mooiere spruitjes gebruiken en er voor zorgen dat er geen spruitjes af gesneden zijn zodat ze er allemaal volledig op staan, in ieder geval knap gedaan,

      gr Luc
      http://luc-danneels.be/

      Comment


      • #4
        Re: Spruiten

        Waarom moet het altijd zo maagdelijk zijn? "Het oog wild ook wat" blijkbaar.

        Dit is zoals ze zijn, voor ze gebruik worden.
        Mooi belicht, goed scherp, en mooi van kleur.

        hopelijk hebben ze gesmaakt
        Groeten
        Efex

        Comment


        • #5
          Re: Spruiten

          Sorry, maar dat ziet er niet echt smakelijk uit voor in de soep.
          persoonlijk zou ik voor wat mooiere spruitjes gebruiken en er voor zorgen dat er geen spruitjes af gesneden zijn zodat ze er allemaal volledig op staan,
          Bewust gekozen voor deze spruiten, spruiten groeien niet in plastic zakjes en in de natuur zien ze er zo uit. Uiteraard moeten ze voor consumptie eerst gereinigd worden.
          De uitsnede bewust zo gedaan, met op de zijkanten 'doorgesneden' spruiten.

          Alvast bedankt voor jullie reactie.
          Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

          Comment


          • #6
            Re: Spruiten

            Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk bericht
            Bewust gekozen voor deze spruiten, spruiten groeien niet in plastic zakjes
            Varkens ook niet. Hoewel ik geen last heb van je vuile spruitjes maar mijn kleindochter
            is er al gillend van door.

            Comment


            • #7
              Re: Spruiten

              Mocht ik nog nooit spruitjes gezien hebben dan was dit een matige foto die mij zou kunnen tonen hoe een spruitje er uit ziet.
              Niet dat het licht niet goed zit of de kleur niet goed is, dat is wel ok en je hebt er zelfs een overbodig randje rond gezet.

              Maar:
              Als beeld, en daar gaat het om bij fotografie, zegt het mij niets.
              Nu is het een uitgekieperd zakje spruitjes, niet meer niet minder.
              Ofwel doe je iets speciaals met het onderwerp en laat je het zien op een mannier dat het iets speciaals wordt. Of geef ten minste de nodige aandacht aan je onderwerp om het op de gepaste wijze weer te geven. Fotografie gaat verder dan het weergeven alleen.
              Hier zie je een voorbeeld van hoe Tony Leduc dit doet.
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: Spruiten

                Ik ben wel degelijk bezig geweest met een zekere schikking van die spruiten, dus niet een zomaar een 'leeggekieperd' zakje spruiten.
                Ik heb veel aandacht besteed aan de belichting, scherptediepte en camerahoek.
                Hier zie je een voorbeeld van hoe Tony Leduc dit doet.
                Dit is waarschijnlijk wel goed ambachtelijke productfotografie. Mij persoonlijk zegt het niet veel op artistiek gebied.
                Ik wil mij niet meten met andere fotografen.Ik wil in mijn reeks 'groenten en fruit' (waaruit spruiten één foto is), op mijn manier tonen dat je met alledaagse dingen een mooi en coherend beeld kan brengen.
                je hebt er zelfs een overbodig randje rond gezet.
                Dat van dat randje is toch een beetje flauw vind ik.
                Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

                Comment


                • #9
                  Re: Spruiten

                  Ik vind die foto niet slecht.
                  Onwillekeurig moest ik denken aan een andere thread waar een kruiwagen met glas (of stenen) uitkieperen tot kunst werd verklaard en een aparte museumruimte verdiende omwille van de "originaliteit".
                  Een hoopje ongekuiste spruiten zou dit dan niet mogen zijn ??????

                  Le Duc is een wereldautoriteit en heeft topmateriaal ter beschikking, gaan we voortaan iedere foto hier vergelijken met een topfoto ?
                  Wel beste portretfotografen, ik wil jullie niet speciaal viseren maar probeer dan toch maar beter te doen/vergeleken te worden met de "haunted eyes of an Afghan refugee". Zelf zou ik niet weten hoe diep ikzelf in de grond zou moeten kruipen.
                  Of welke onderwaterfotograaf wil hier vergeleken worden met David Doubilet ?
                  Of welke strobist met Corrie White ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spruiten

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Ik vind die foto niet slecht.
                    Onwillekeurig moest ik denken aan een andere thread waar een kruiwagen met glas (of stenen) uitkieperen tot kunst werd verklaard en een aparte museumruimte verdiende omwille van de "originaliteit".
                    Een hoopje ongekuiste spruiten zou dit dan niet mogen zijn ??????

                    Le Duc is een wereldautoriteit en heeft topmateriaal ter beschikking, gaan we voortaan iedere foto hier vergelijken met een topfoto ?
                    Wel beste portretfotografen, ik wil jullie niet speciaal viseren maar probeer dan toch maar beter te doen/vergeleken te worden met de "haunted eyes of an Afghan refugee". Zelf zou ik niet weten hoe diep ikzelf in de grond zou moeten kruipen.
                    Of welke onderwaterfotograaf wil hier vergeleken worden met David Doubilet ?
                    Of welke strobist met Corrie White ?
                    voila
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spruiten

                      Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                      Hier zie je een voorbeeld van hoe Tony Leduc dit doet.
                      Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk bericht
                      Dit is waarschijnlijk wel goed ambachtelijke productfotografie. Mij persoonlijk zegt het niet veel op artistiek gebied.
                      Dat dit kunst is met een grote K dat heb ik zeker niet gezegd, misschien met een kleine. Dat de man creatief is en een eigen stijl heeft dat is zeker. Dat hij sinds 20 jaar in binnen en buitenland gevraagd wordt door de grootste chefs om hun gerechten te fotograferen dat is een feit.

                      Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk bericht
                      Ik wil mij niet meten met andere fotografen.Ik wil in mijn reeks 'groenten en fruit' (waaruit spruiten één foto is), op mijn manier tonen dat je met alledaagse dingen een mooi en coherend beeld kan brengen.
                      Dat je jou reeks wil met jou eigenheid en jou ideeën dat kan ik enkel toejuichen. Je moet niet maken wat een ander al doet.
                      Dat je jezelf niet wil meten met anderen, dat klopt niet want dan zou je niet je foto hier plaatsen om te laten zien in de hoop er een commentaar op te krijgen.
                      Maar bekijk het zo, de commentaar is goed bedoeld om jou verder te helpen.
                      Doe er maar mee wat je wil.

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Le Duc is een wereldautoriteit en heeft topmateriaal ter beschikking.
                      Hij heeft waaschijnlijk wat profesionelere lampen en misschien een betere camera, maar die maken niemand een goed fotograaf. Als je kijkt naar de meeste lichtsettings die hij gebruikt, die zijn minnimaal en kunnen even goed low budget zijn. Beste bekijk het filmpje eens goed, dan zie je dat hij vooral bezig is met het creëren van het beeld.

                      [QUOTE=PaulM;3456171 gaan we voortaan iedere foto hier vergelijken met een topfoto ? [/QUOTE]
                      Het is hier toch showcase?
                      Vriendelijke groeten,Raf

                      www.rafvandenbogaert.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spruiten

                        'k heb eigenlijk meer last van die voorste spruit die OOF is
                        voor de rest vind ik 't redelijk goe
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spruiten

                          Ik vind het knap om alert vanuit je eigen omgeving op zoek te gaan naar gewone dingen en hiervan een eigen creatief beeld te maken lkm

                          Comment

                          Working...
                          X