Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindelijk beter resultaat met HDR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eindelijk beter resultaat met HDR

    Ik heb al een paar keer geprobeerd om met HDR te werken, maar dat viel altijd dik tegen. Gisteren ging ik op stap met alleen dit als doel. Ik vind dat de resultaten veel verbeterd zijn t.o.v. vroeger. Nu vraag ik aan jullie om te reageren wat ik beter kan doen. Als je meer van de resultaten wil zien, klik dan hier.

    [IMG]
    HDR-Hotond-2 by CPPlusPhotography, on Flickr[/IMG]
    CPPlusPhotography Flickr
    CPPlusPhotography Facebook
    CPPlusPhotography on 500 px

  • #2
    Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

    Ik vind hem eerlijk gezegd veel te donker. Ik zou denk ik nog met het gamma spelen om de voorgrond wat op te lichten en de tempratuur om wat rood uit je voorgrond te krijgen. Ik ben geen expert in hdr maar als ik dit ziet denk ik eigenlijk dat het al iets fout is gegaan in de vooropnames (belichtingen). In de slideshow op je site zijn de hdr's beter vind ik eerlijk gezegd. Er staan er wel een hoop erg scheef
    Groeten Remco.

    Comment


    • #3
      Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

      Heb naar de vorige resultaten bekeken.
      Maar eigelijk vind ik deze die je net gepost hebt de minste.
      Vind je niet dat je foto oververzadigd is?
      HDR is een hulpmiddel om een dynamischer beeld te verkrijgen.
      Maar niet om een foto te verkrachten. De mooiste HDR's kun je krijgen rechtstreeks uit je fototoestel zelf.

      Probeer anders om je huidige foto de verzadiging wat te verminderen en de kleuren gewoon beetje levendiger te maken. Vb. met photoshop.

      Vriendelijke groetjes
      Sony A580 use only Sigma 12-24mm F4.5- 5.6 II DG

      Comment


      • #4
        Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

        Je moet toch al wat kennis hebben van je hdr programma om mooie landschappen in hdr weer te geven. In deze geeft de hdr-toepassing geen enkele meerwaarde, temeer, ik zie eerder hdr-fouten.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

          Showcase is om jouw beste foto's te tonen, niet meteen een kanaal om te vragen wat je beter kan doen.

          De lucht ziet er hier heel vreemd uit. Links helder en frisse kleuren, rechts dof met een grijsgroene zweem.

          HDR dient nu net om die verschillen weg te werken, niet om ze te creëren.
          De kleuren van het landschap zelf lijken mij overgesatureerd. De pannen knallen van het dak...
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

            Voor een nog beter in balans zijnde belichting mag de voorgrond zeker nog wat helderder en vooral de lucht linksboven donkerder. In dit deel van je foto is heel veel detail verloren gegaan. Het hoofddoel van hdr is om alle details in de schaduwpartijen en hooglichten van je beeld te behouden. Dat is hier nu net niet gelukt. Indien je de originelen nog hebt zou ik overnieuw beginnen. Je hebt alvast veel betere foto's heb ik net gezien
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

              Danku voor de reacties
              CPPlusPhotography Flickr
              CPPlusPhotography Facebook
              CPPlusPhotography on 500 px

              Comment


              • #8
                Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

                Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                Ik vind hem eerlijk gezegd veel te donker. Ik zou denk ik nog met het gamma spelen om de voorgrond wat op te lichten en de tempratuur om wat rood uit je voorgrond te krijgen. Ik ben geen expert in hdr maar als ik dit ziet denk ik eigenlijk dat het al iets fout is gegaan in de vooropnames (belichtingen). In de slideshow op je site zijn de hdr's beter vind ik eerlijk gezegd. Er staan er wel een hoop erg scheef
                Bedankt voor je reactie, je verkondigt je mening tenminste op een normale manier. Ik ben ook nog maar 14 jaar en moet nog héél véél leren. Ik weet wat je bedoelt me het 'gamma aanpassen' maar als ik dat deed werden de wolken te veel overbelicht. Tijdens de opnames gebruikt ik altijd belichtingstijden met maximaal -2/+2 onder- en overbelichten.

                Ik moet lachen om je reactie dat de landschappen scheef staan. Maar ik woon in Ronse. In de Vlaamse Ardennen, ik kan je verzekeren. Alle landschappen staan daar zo gezegd scheef als je ze bekijkt( stelle hellingen ). Ik dacht hierook aan toen ik de foto's bekeek, maar ik kon toch moeilijk de horizon rechttrekken?
                CPPlusPhotography Flickr
                CPPlusPhotography Facebook
                CPPlusPhotography on 500 px

                Comment


                • #9
                  Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                  Showcase is om jouw beste foto's te tonen, niet meteen een kanaal om te vragen wat je beter kan doen.

                  De lucht ziet er hier heel vreemd uit. Links helder en frisse kleuren, rechts dof met een grijsgroene zweem.

                  HDR dient nu net om die verschillen weg te werken, niet om ze te creëren.
                  De kleuren van het landschap zelf lijken mij overgesatureerd. De pannen knallen van het dak...

                  Ik dacht nochtans dat in de inleiding stond dat je hier 'harde kritieken' kon verwachten... Als ik hier nu bijschrijf of jullie willen zeggen wat ik beter kan doen of niet, jullie gingen toch jullie mening geven en zeggen wat ik moest doen.
                  CPPlusPhotography Flickr
                  CPPlusPhotography Facebook
                  CPPlusPhotography on 500 px

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eindelijk beter resultaat met HDR

                    Oorspronkelijk geplaatst door CP+ Bekijk bericht
                    Ik dacht nochtans dat in de inleiding stond dat je hier 'harde kritieken' kon verwachten... Als ik hier nu bijschrijf of jullie willen zeggen wat ik beter kan doen of niet, jullie gingen toch jullie mening geven en zeggen wat ik moest doen.
                    Showcase is om je beste foto's te tonen, niet om je probeersels te tonen. Showcase dient niet om how-to's op te rakelen. Dan kun u zich beter wenden tot "beoordeling", waarbij de kritieken zachter zijn, met meer begeleiding.
                    Deze foto hoort niet thuis in een showcase-omgeving.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment

                    Working...
                    X