Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon SB-50DX doet gek...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon SB-50DX doet gek...

    Hallo fotovrienden

    Mijn Nikon SB-50DX doet een beetje gek. Hij werkt perfect, maar mijn zus attendeerde mij er gisteren op dat het "focus assist light" vlak na het maken van een foto een paar seconden oplicht. Het gekke is, dat ik deze flitser gebruikt met een Nikon CP5700, en deze camera ondersteunt het gebruik van de focus assist light helemaal niet. Ook verbaast het me dat hij gaat branden NA het maken van de foto

    Ik heb nog even flink de handleiding doorgezocht, maar ik kon niet vinden wat dit is. Ik wil graag weten waarom dit gebeurt, en of ik het ook kan voorkomen. Naast dat het batterijen kost, vind ik het hinderlijk voor de persoon die gefotografeerd wordt.

    Heeft iemand een idee? Alvast bedankt !

    Groetjes van Sander uit Nederland
    -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

  • #2
    Heeft niemand een idee?

    Ik heb wat getest met het handmatig uitzetten van focus assist op de flitser zelf, en het lijkt erop dat het focus assist light nu niet meer brandt na het flitsen.
    Ik blijf nog steeds wel erg benieuwd naar waarom dit gebeurde. Als we weten waarom hij dat doet, kunnen we het misschien in ons voordeel gebruiken. Wat ik bedoel is dat je misschien op een andere manier toch focus assist kan krijgen op de combinatie CP5700/SB-50DX.
    -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

    Comment

    Working...
    X