Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar voordelig een middenformaatcamera huren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar voordelig een middenformaatcamera huren

    Hey,

    Ik ben student digitale fotografie en wil voor een project 1dagje een digitale middenformaatcamera of grootformaatcamera (+/- 40 megapix) huren. Ik heb al wat gesurft maar vond alleen pokkedure aanbiedingen van ongeveer 300€ per dag.
    Het is voor landschapsfotografie, dus buitenshuis en op statief!

    Wie kent er goede adresjes? Ik woon in Antwerpen en wil er niet verder dan 100km voor rijden..

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

    Ik weet niet veel, om niet te zeggen niets, van middenformaat camera's ofzo, maar als je kijkt hoeveel zo'n ding kost, denk ik dat je niet veel lager dan die 300 euro gaat komen. En dan komt er nog heel wat bij als waarborg. Heb er geen ervaring mee maar die 300 euro lijkt me vrij normaal nog.
    Correct if i'm wrong
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

      Ik weet wat zo'n ding kost en begrijp dat huren niet goedkoop is..
      Vandaar dat ik op zoek ben naar betere adressen!

      Comment


      • #4
        Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

        Die prijs is de gangbare prijs op de huurmarkt, maar soms geven die zaken nog wel een korting op die prijs als je een studentenkaart fotografie kan voorleggen.

        Informeer eens in de school waar je de lessen volgt, als zij dit materiaal hebben dan is dit misschien mogelijk te gebruiken mist kleine vergoeding.

        succes
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

          De enige die ik weet die middenformaat verhuren rond Antwerpen zijn Calumet en Servix.
          Maar die hanteren de prijzen die jij aangeeft.

          Je zult bijna een fotograaf moeten vinden die zijn toestel tegen gunsttarief wil verhuren.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

            Zou het niet eenvoudiger zijn een middenformaat analoge camera te huren, diafilm te gebruiken, en de dia professioneel te laten scannen. Zo doe ik het altijd (Ik heb wel een grootformaat camera en gebruik dia's van 4x5"

            YMMV Nerdi
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Zou het niet eenvoudiger zijn een middenformaat analoge camera te huren, diafilm te gebruiken, en de dia professioneel te laten scannen. Zo doe ik het altijd (Ik heb wel een grootformaat camera en gebruik dia's van 4x5"

              YMMV Nerdi
              ik denk ook dat dit de voordeligste oplossing is.. een MF met 40MP back erop en lens zal altijd duur zijn om te huren.. dit zijn toch camera´s die een klein fortuin kosten, en mochten die al verhuurd worden, dan zal men toch eea willen terugverdienen, en zo min mogelijk risico willen lopen tijdens de verhuur..en reken ook maar op een fikse borg..(zo zou ik het toch doen.. )
              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

              Comment


              • #8
                Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                Bedankt voor de reacties..

                Slecht nieuws dus..
                Analoog fotograferen en digitaal omzetten zie ik niet zitten. Ik heb immers geen ervaring met technische camera's. Een beetje jammer misschien want ik heb er echter wel 1 staan die ik ooit gekregen heb. Alleen de rug ervan ontbreekt en een statief voor dat gevaarte heb ik ook niet!

                De prijzen van verhuur van middenformaatcamera's vind ik te hoog. Ik moet meerdere foto's maken van een installatie op verschillende plekken. Het wordt een tijdrovende bedoening omdat de opbouw en afbraak ook al heel wat tijd in beslag nemen! Zal 't dan wel met mijn digitale camera en een panoramische statiefkop proberen op te lossen. De scherpte zal hierdoor wat minder zijn maar ja..

                Ciao
                Erik

                Comment


                • #9
                  Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikmer Bekijk bericht
                  Bedankt voor de reacties..

                  Slecht nieuws dus..
                  Analoog fotograferen en digitaal omzetten zie ik niet zitten. Ik heb immers geen ervaring met technische camera's. Een beetje jammer misschien want ik heb er echter wel 1 staan die ik ooit gekregen heb. Alleen de rug ervan ontbreekt en een statief voor dat gevaarte heb ik ook niet!

                  De prijzen van verhuur van middenformaatcamera's vind ik te hoog. Ik moet meerdere foto's maken van een installatie op verschillende plekken. Het wordt een tijdrovende bedoening omdat de opbouw en afbraak ook al heel wat tijd in beslag nemen! Zal 't dan wel met mijn digitale camera en een panoramische statiefkop proberen op te lossen. De scherpte zal hierdoor wat minder zijn maar ja..

                  Ciao
                  Erik
                  En over welke digitale camera heb je het dan? want ik ben benieuwd, je gaat van middenformaat naar. . . . .
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                    Dag Erik,

                    Ik huur m'n camera's altijd bij Ostron in Gent. Prijs kwaliteit en veel aanbod!

                    Je moet het maar eens bekijken! Succes.
                    Last edited by Laurens; 6 april 2022, 20:52.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                      Als de middenformaat versie van Fuji ok is dan kun je bij Grobet terecht. GFX50s voor 60€ zonder lens (de 100s is iets duurder)- met een lens erbij zit je rond de €100-150 ... en je moet zelfs Antwerpen niet uit.
                      Mvg Philip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                        Oorspronkelijk geplaatst door erikmer Bekijk bericht
                        Analoog fotograferen en digitaal omzetten zie ik niet zitten.
                        Met elke digitale camera doe je dat: sensor is analoog en de naar de AD-converter.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                          KameraExpress Huurmogelijkheid Medium Formaat Fujifilm

                          GFX50R https://rental.kamera-express.be/nl/...-medium-format
                          GFX100S https://rental.kamera-express.be/nl/...-medium-format

                          GF45 2.8 https://rental.kamera-express.be/nl/...45mm-f2-8-r-wr
                          GF 110 2.0 https://rental.kamera-express.be/nl/...0mm-f2-r-lm-wr

                          Andere GF Lenzen mogelijk
                          Indien je meer wil weten over het medium formaat systeem van Fujifilm sta ik je graag bij.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                            Ik denk dat 10 jaar na het opstarten van het draadje, de topicstarter geen nood meer zal hebben om er nu nog eentje te huren
                            Maar dat is mijn idee maar hé ...

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waar voordelig een middenformaatcamera huren

                              Goed opgemerkt. Ik had het niet eens gezien ... dat zijn nu al verschillende draadjes die na jaren plots terug komen bovendrijven. Kunnen die niet na een bepaalde periode worden afgesloten ? Andere forums doen dat.
                              Mvg Philip

                              Comment

                              Working...
                              X