Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke moet ik kiezen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke moet ik kiezen.

    Ik wil investeren in een all-round lens die betere optische prestaties levert dan mijn 18-105 Nikkor. Ik twijfel tussen drie in dezelfde prijsklasse.

    Nikkor AF-S 16-85 f/3.5-5.6 ED VR DX

    Sigma 17-70 f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

    Tamron 28-75 f/2.8 XR DI LD IF.

    Welke moet ik kiezen?
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

  • #2
    Re: Welke moet ik kiezen.

    wat wil je precies dat die lens beter doet?
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Welke moet ik kiezen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
      Ik wil investeren in een all-round lens die betere optische prestaties levert dan mijn 18-105 Nikkor. Ik twijfel tussen drie in dezelfde prijsklasse.

      Nikkor AF-S 16-85 f/3.5-5.6 ED VR DX

      Sigma 17-70 f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM

      Tamron 28-75 f/2.8 XR DI LD IF.

      Welke moet ik kiezen?
      kijk beter eens naar een 17-55mm f2.8... als je echt vooruitgang wil boeken...

      of een prime zoals een 35mm f1.8 is ook heel erg leuk....
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Welke moet ik kiezen.

        De Nikkor 17-55 F/2.8 is natuurlijk de top, de prijs ook . . .
        Alternatief is zeker de Tamron 17-50 F/2.8 . . bijna even goed voor een fractie van de prijs
        De Tamron 28-72 F/2.8 is ook heel goed maar meer geschikt voor een FF camera.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke moet ik kiezen.

          Koop de 35 1.8 samen met de 85 1.8. Dan heb je een veel betere kwaliteit en zelfs je
          conditie gaat er op vooruit, vanwege de voetenzoom.

          Comment


          • #6
            Re: Welke moet ik kiezen.

            Voor een all-round lens vind ik 50mm in uiterste telestand wat weinig vandaar mijn voorkeur voor bovenstaande lenzen.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

            Comment

            Working...
            X