Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allroundlens voor Canon 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allroundlens voor Canon 60D

    Ik heb op mijn Canon 60D een EF 85mm F/1.8 USM-lens staan maar nu wou ik er graag een allround bijkopen.
    Welke raden jullie mij aan?
    Ik twijfel tussen:
    - Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM
    - Canon EF 70-200mm F/4.0 L iS USM
    - Canon EF-S 17-85mm F/4.0-5.6 iS USM
    - ...

    Zelf ben ik momenteel nog amateurisch aan het fotograferen maar aangezien er meer tijd vrij komt zou ik mij meer willen gaan verdiepen in de fotografie.

    Mijn allroundlens gaat voornamelijk moeten dienen om mee op vakantie te gaan en vooral foto's van de kinderen, omgeving, ... te kunnen maken met dan een redelijke zoom zonder een ongelooflijk zware lens mee te moeten sleuren...
    De prijs zou onder de 1500 euro moeten liggen.

    Welke zouden jullie mij aanraden? Wie heeft ervaring met welke lenzen? Want met mijn EF 85mm lens kan ik toch niet veel kanten op.
    Alvast héél hartelijk dank voor jullie reacties, want ik zie even door de bomen het bos niet meer.

  • #2
    Re: Allroundlens voor Canon 60D

    zou zeggen 15-85 + 70-200 of 17-55 - 70-200.
    Vind ik persoonlijk voor een crop body leuke combinatie om in de tas te hebben

    Comment


    • #3
      Re: Allroundlens voor Canon 60D

      Heel erg bedankt! Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden ...
      Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de 15-85 en de 17-85? (sorry, maar ik maak graag foto's zonder dat ik de technische details ken... )

      Comment


      • #4
        Re: Allroundlens voor Canon 60D

        EF-S 17-55 (zo goed als een L lens) en een 70-200 F4 L IS er bij zit wel boven je budget (1800 schat ik) maar zeker die eerste kan je goed gebruiken voor kinderen en omgeving.
        Akkoord, ze is aan de zware kant, 645g, maar het is een toplens op crop.

        Comment


        • #5
          Re: Allroundlens voor Canon 60D

          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
          zou zeggen 15-85 + 70-200 of 17-55 - 70-200.
          Vind ik persoonlijk voor een crop body leuke combinatie om in de tas te hebben
          De all-in-one 17-300mm 2.8 lens bestaat helaas niet maar ik den dat je met een 17-55 f2.8 IS en een 70-200 f4 (IS) al een leuke set hebt
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #6
            Re: Allroundlens voor Canon 60D

            En niemand die wat positiefs kan vertellen over de 24-70? Dat was nl mijn eerste keuze maar na hier wat te zoeken (en nadat ik hoorde dat die 1 kg zou wegen) kwam ik bij die andere lenzen uit...

            Comment


            • #7
              Re: Allroundlens voor Canon 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
              De all-in-one 17-300mm 2.8 lens bestaat helaas niet maar ik den dat je met een 17-55 f2.8 IS en een 70-200 f4 (IS) al een leuke set hebt
              Zal wel zijn een 'leuke' set.. Hiervan kan ik voorlopig alleen maar dromen
              Ik zou ook dit setje zeggen.. Misschien in plaats van de 17-55 van Canon eens kijken naar de 17-50 2.8 van Tamron, al dan niet zonder VC (IS bij canon..). Heb deze lens niet dus kan je niet echt zeggen hoe hij juist is.
              Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
              https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

              Comment


              • #8
                Re: Allroundlens voor Canon 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door Inge76 Bekijk bericht
                En niemand die wat positiefs kan vertellen over de 24-70? Dat was nl mijn eerste keuze maar na hier wat te zoeken (en nadat ik hoorde dat die 1 kg zou wegen) kwam ik bij die andere lenzen uit...
                Zeker een heel goede lens hoor.. Maar voor crop niet breed genoeg lijkt me. Ik heb mijn kitlens (18-55) en vind deze net niet wijd genoeg. Misschien eens huren voor een dag, of lenen?
                Ik zou voor het setje gaan dat iedereen hier aangeeft
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                Comment


                • #9
                  Re: Allroundlens voor Canon 60D

                  Op een crop body als de 60D ben ik bang dat je de groothoek kant gaat missen. En dan doel ik op de mm onder de 24. Dan kan ik je eerder de 17-55 adviseren.

                  17-85 vs 15-85. Tja simpel dat wint de 15-85. optisch gewoon beter dan de 17-85.

                  Persoonlijk zou ik gaan voor de 17-55 f/2.8 IS en de 70-200 f/4 (liefst met IS)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allroundlens voor Canon 60D

                    En maakt het dan niet uit dat de 17-55 een EF-S lens is en geen EF?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allroundlens voor Canon 60D

                      Nee dat maakt niks uit als je een 60D hebt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Allroundlens voor Canon 60D

                        Ah OK bedankt, ik dacht echt dat ik geen EF-S mocht kopen omdat die enkel op dit toestel gaan en dan niet op andere toestellen gebruikt kunnen worden. Dat weten we ook weer...

                        Ik wacht nog verdere reacties af en anders morgen maar eens naar de winkel voor eerst een 17-55 lensje. Kan ik daar al aardig mee verder zonder die 70-200, ik bedoel kan ik dan behoorlijke foto's maken op vakantie en in de tuin? Ze zijn nu nl nog heel klein dus echt ver gaan ze toch niet lopen zonder mama hoor
                        Ben zo benieuwd...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Allroundlens voor Canon 60D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Inge76 Bekijk bericht
                          En maakt het dan niet uit dat de 17-55 een EF-S lens is en geen EF?
                          Dat maakt alleen iets uit als je later naar een FF wil gaan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Allroundlens voor Canon 60D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Inge76 Bekijk bericht
                            Ah OK bedankt, ik dacht echt dat ik geen EF-S mocht kopen omdat die enkel op dit toestel gaan en dan niet op andere toestellen gebruikt kunnen worden. Dat weten we ook weer...

                            Ik wacht nog verdere reacties af en anders morgen maar eens naar de winkel voor eerst een 17-55 lensje. Kan ik daar al aardig mee verder zonder die 70-200, ik bedoel kan ik dan behoorlijke foto's maken op vakantie en in de tuin? Ze zijn nu nl nog heel klein dus echt ver gaan ze toch niet lopen zonder mama hoor
                            Ben zo benieuwd...
                            Misschien niet antwoord wat je wenst, maar waarom niet starten met een basis set als 550D of 600D + 18-55IS en 55-250IS. Daar kun je al behoorlijke foto's mee maken. En ook van vakanties etc.

                            En ja de 17-55 en 70-200 zijn een stap hoger, maar gezien je vragen heb ik het vermoede dat het met de kennis voor het bedienen van de camera objectief combinatie nog erg laag is. Correct Me If I'm Wrong ;-)
                            En kennis en kunde is in fotografie toch iets belangrijker dan alleen het materiaal.

                            Basis kennis van fotografie kun je heel goed hier op doen. Onderdelen als Diafragma, sluitertijd en ISO zijn wel belangrijke basis onderdelen om mee te starten en onder de knie te krijgen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Allroundlens voor Canon 60D

                              Thanx! Daar ben ik wel echt wat mee.

                              Ik vermoed dat het de 17-55 gaat worden... en de tips ga ik er zeker op nalezen!

                              Comment

                              Working...
                              X