Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frozen river

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Frozen river

    Vermoedelijk niet ieders smaak, maar ik wou hem toch nog even laten zien. Dit is ook een beeld van tijdens de koudegolf in de Hoge Venen. Het was super om langs de Hoëgne te wandelen, want het leek alsof je in een ijswereld rondwandelde. Alles was bevroren...



    Update met andere witbalans

    Last edited by * Fuse *; 25 februari 2012, 08:21.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

  • #2
    Re: Frozen river

    Alsof ik er tot aan mijn nek in zit. En koud dat het is. Maar wel mooi.

    Comment


    • #3
      Re: Frozen river

      een mooie compo maar kan je niet wat terughalen in het wit want daar zie je echt helemaal geen detail meer.

      greets,

      Jeroen

      Comment


      • #4
        Re: Frozen river

        Bijzondere foto, met zo'n bevroren beek.! Het wit oogt wat grauwig en blauwig, iets lichter en neutraler van kleur zou ik mooier vinden. Doordat je de camera zo ver omlaag gebracht hebt en naar beneden hebt gericht, heb je lekker veel diepte in de foto gebracht. Nadeel vind ik hier wel dat je daardoor het bos erg krap in beeld hebt gebracht.
        WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Frozen river

          Ik zie nog wel detail in het wit, nog meer terugdringen gaat het alleen grauwer maken.

          Je neemt weinig bos omdat je anders van die witte "vlekken" krijgt tussen de bomen en dat stoort erg, vind ik.
          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

          Comment


          • #6
            Re: Frozen river

            update is beter
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Frozen river

              Ja, de WB is wel beter in de update, vind ik ook.

              Wat ik hier mis is de sterke compo die we van jou gewoon zijn. Er zit nogal veel leeg wit links en rechts vooraan.

              Heb nog een crop geprobeerd, maar als de 2:3 wil behouden, verlies je dan achteraan wat...
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Frozen river

                Ik vind de update ook beter! En ik snap nu dat om bewust elementen buiten beeld te houden je boven weinig ruimte hebt gehouden. In een ideale wereld zou het nog steeds zo zijn dat ik persoonlijk boven meer ruimte beter zou vinden, maar soms moet je nu eenmaal concessies doen en dan vind ik dit natuurlijk een heel logische keuze. Wit uitgebeten vlekken zouden het beeld er idd niet beter op maken.
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Frozen river

                  Ik zie wel doortekening ook en denk dat het een bewolkte dag was, begrijpelijk keuze in de afwegingen, fijn beeld, super plek ook trouwens,
                  groetjes,
                  Loulou
                  Loulou Beavers | fotoworkshops en fotoreizen | www.photo-moments.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Frozen river

                    Ik ga voor de eerste. Daar voel je koude van het ijs/*sneeuw meer door de blauwe schijn die in de foto zit.
                    Mooie compo. Knap gedaan.

                    Groetjes,
                    Myriam
                    Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                    www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Frozen river

                      Ik ga ook voor de eerste. Ijs heeft nu eenmaal vaak een blaauwe tint en zo komt het koudste (en dus natuurlijkste) erover!
                      vriendelijke groeten, Helen
                      Updated WWW.HELENICA.NL
                      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                      Comment

                      Working...
                      X