Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex voor 1000 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflex voor 1000 euro

    Ik ben een foto-amateur en ben op zoek naar een spiegelreflex. Ik wil een camera die goed te bedienen is, stevig, all-round, en ik heb een budget van 1000 euro (inc. een standaard 18-55 lens)

    Persoonlijk ben ik al eens op zoek geweest en ik twijfel tussen een Canon 60 D of een Sony A65.
    De A65 is ongelooflijk snel, grote foto's (24 MP), heeft beeldstabilisator op de body (is dit voor of nadeel???), maar men zegt dan weer dat de menu's heel onduidelijk zijn of dat de zoeker niet goed reageert bij snel fotograferen.

    De 60 D is dan weer dubbel zo traag maar wel spatwaterdicht, (de A65 niet), geen beeldstabilisator maar dit toestel lijkt eerder een "zekere " keuze.

    Ik ben geen professional en ik heb beetje schrik dat ik de A65 te ingewikkeld gaat zijn...(klopt dit????)
    Ik ben iemand die in het begin mijn camera op 'auto'-modus zet (zeker mijn vrouwtje) en gewoon leuke foto's wil trekken.

    Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet. Ik ben al maanden aan het twijfelen hierover.
    Wie kan mij helpen... Je mag ook steeds andere toestellen voorstellen. Ik sta voor alles open...

  • #2
    Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

    Als je voornamelijk op AUTO zal staan in het begin en schrik hebt dat een toestel te ingewikkeld gaat zijn , zou ik je geen dslr aanraden of er toch zeker geen €1000 aan geven.

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

      Het zijn allebei prima toestellen.

      In het laatste nummer van "chip foto video" uitgave 58 staan ze bij de betere camera's.

      De Sony A65 krijgt een tweede plaats en de Canon 60d een achtste plaats op de lijst van 25 spiegelreflexcamera's.

      Verder kan ik je hier niet veel over vertellen aangzien ik een Nikonist ben :-)

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelreflex voor 1000 euro