Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflex voor 1000 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spiegelreflex voor 1000 euro

    Ik ben een foto-amateur en ben op zoek naar een spiegelreflex. Ik wil een camera die goed te bedienen is, stevig, all-round, en ik heb een budget van 1000 euro (inc. een standaard 18-55 lens)

    Persoonlijk ben ik al eens op zoek geweest en ik twijfel tussen een Canon 60 D of een Sony A65.
    De A65 is ongelooflijk snel, grote foto's (24 MP), heeft beeldstabilisator op de body (is dit voor of nadeel???), maar men zegt dan weer dat de menu's heel onduidelijk zijn of dat de zoeker niet goed reageert bij snel fotograferen.

    De 60 D is dan weer dubbel zo traag maar wel spatwaterdicht, (de A65 niet), geen beeldstabilisator maar dit toestel lijkt eerder een "zekere " keuze.

    Ik ben geen professional en ik heb beetje schrik dat ik de A65 te ingewikkeld gaat zijn...(klopt dit????)
    Ik ben iemand die in het begin mijn camera op 'auto'-modus zet (zeker mijn vrouwtje) en gewoon leuke foto's wil trekken.

    Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet. Ik ben al maanden aan het twijfelen hierover.
    Wie kan mij helpen... Je mag ook steeds andere toestellen voorstellen. Ik sta voor alles open...

  • #2
    Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

    Als je voornamelijk op AUTO zal staan in het begin en schrik hebt dat een toestel te ingewikkeld gaat zijn , zou ik je geen dslr aanraden of er toch zeker geen €1000 aan geven.

    Comment


    • #3
      Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

      Het zijn allebei prima toestellen.

      In het laatste nummer van "chip foto video" uitgave 58 staan ze bij de betere camera's.

      De Sony A65 krijgt een tweede plaats en de Canon 60d een achtste plaats op de lijst van 25 spiegelreflexcamera's.

      Verder kan ik je hier niet veel over vertellen aangzien ik een Nikonist ben :-)

      Comment


      • #4
        Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

        Ik zou zeker voor Canon kiezen, wegens de beschikbaarheid van de objectieven in combinatie met de prijs. Maar ik zou tweedehands gaan kopen, met wat zoeken heb je voor 1000 euro een top combinatie.
        Qua bediening is ieder model instaat om ook full auto te werken, en zeker niet ingewikkelder.

        MVG, jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

          ik lees alleen dat je een spiegelreflex wil kopen...niet waarom.
          als je op de automaat gaat fotograferen, dan levert een reflex je niet ineens mooiere foto's op. Dus: wat heb je nu voor toestel? tegen welke beperkingen loop je aan? wat verwacht je van je nieuwe camera? Als je deze vragen beantwoord, kunnen we je misschien wat beter helpen.
          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
          Canon powershot s120

          Comment


          • #6
            Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

            Ik zou me zelf meer concentreren op de objectieven dan puur op de camera.
            Canon 550D of 600D als de Nikon 3100 of 5100 zijn erg goede toestellen om mee te starten. En als je hier nu een leuk objectief bij haalt.

            Een instapmodel DSLR camera is net zo duur als een goede compactcamera, maar is veel flexibeler in te zetten. Vaak blijkt echter dat de spiegelreflex camera als veredelde compactcamera wordt gebruikt met de standaard 'kitlens' erop gemonteerd en in de automatische stand. Waar kies je voor en waar moet je op letten?


            Basis cursus fotografie (onderdelen over diafragma, sluitertijd en iso zijn erg leerzaam.

            Comment


            • #7
              Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

              Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
              ik lees alleen dat je een spiegelreflex wil kopen...niet waarom.
              als je op de automaat gaat fotograferen, dan levert een reflex je niet ineens mooiere foto's op. Dus: wat heb je nu voor toestel? tegen welke beperkingen loop je aan? wat verwacht je van je nieuwe camera? Als je deze vragen beantwoord, kunnen we je misschien wat beter helpen.
              Ik heb steeds digitale compact toestellen gekocht en er uiteindelijk al heel wat geld aan uitgegegeven terwijl ik beter ineens een spiegelreflex had gekocht. Ik heb al een pentax gehad, een kleine sony, en momenteel heb ik een cybershot van sony (al wat ouder model).
              De kwaliteit van de foto's vindt ik altijd ondermaats (bij elke compact) die ik al gehad heb. Veel te veel ruis, slechte belichting,...
              Ik zeg nu dat ik hem in begin vooral op auto zou zetten, maar ik bedoel er mee dat dit is voor de snelle foto's. Het is niet zo dat die altijd op auto blijft staan. Het is de bedoeling dat ik er mee ga "leren" werken he.
              Van mijn nieuwe camera verwacht ik dat het een all-round goede camera is. Mijn vrouw moet er ook mee kunnen werken zonder dat ze zich gaat ergeren aan 100.000 functie's waar zij niets aan heeft.

              Comment


              • #8
                Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door Esmoreit Bekijk bericht
                Ik ben geen professional en ik heb beetje schrik dat ik de A65 te ingewikkeld gaat zijn...(klopt dit????)
                Ik ben iemand die in het begin mijn camera op 'auto'-modus zet (zeker mijn vrouwtje) en gewoon leuke foto's wil trekken.

                Ik weet echt niet wat ik er mee aan moet. Ik ben al maanden aan het twijfelen hierover.
                Wie kan mij helpen... Je mag ook steeds andere toestellen voorstellen. Ik sta voor alles open...
                Ik ben zelf nog maar juist overgestapt op een spiegelreflex. Tot nu gebruikte ik een Canon G12 - een compact toestel, maar met zeer veel mogelijkheden om dingen automatisch in te stellen. Ik was heel tevreden over het toestel, maar wilde gewoon een stapje verder (en dit toestel blijft ook nog even, al is het maar om er onderwaterfotografie verder mee te blijven doen, en als ik met beperktere bagage op reis ga).
                De stap van compact naar reflex was een heel stuk groter dan ik had verwacht: ik fotografeerde al bijna alles in manuele modus met de G12, dus ik dacht dat de overgang naar reflex makkelijk zou zijn, maar het gaat toch "iets" meer tijd innemen dan ik dacht. Pas op, ik heb geen spijt van mijn keus! Echter ik zie wel in dat je niet zomaar een reflex kan nemen om "snapshots" te gaan maken.
                Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                Comment


                • #9
                  Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                  Canon D60 is een heel fijn toestel. En als u uw hobby serieus neemt, kan u er veel plezier
                  aan beleven. Je hoeft nu ook weer niet Einstein te zijn om daarmee behoorlijke foto's te
                  kunnen trekken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                    Met een budget van 1.000 € zou ik niet naar de xxD reeks van Canon kijken (tenzij je tweedehands koopt).
                    De 550D of 600D met dezelfde 18-55 lens zijn een pak goedkoper, wat betekent dat je budget vrij hebt voor een fototas, geheugenkaartjes, een filter, een 2e lens, een grip, een flash of wat dan ook.
                    Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                    BD0993BE
                    Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                      De Sony A65 is de betere camera in zowat elk opzicht. Hoger dynamisch bereik, betere kleurweergave, snellere AF, hogere burstrate, AF tijdens video, fasedetectie AF tijdens live view, grotere zoeker, gps, hogere resolutie 24MP, peaking voor manueel focussen, multiframe noise reduction, enz ...

                      Ik heb de A77 die in veel opzichten vergelijkbaar is, en het enig nadeel is dat panningshots moeizaam verlopen in 8fps. Je hebt geen live view tussen de shots, maar ziet telkens voor een fractie van een seconde het vorig frame. Daarom ga ik naar 12fps waar het makkelijker is vanwege de hogere snelheid. In 3fps heb je dit niet.

                      De kitlens is niet slecht, maar als je kan neem dan de Sony 16-50/2.8. Heeft weer betere beeldkwaliteit en al volopen heel scherp. Ook in slechte lichtomstandigheden werkt een EVF beter met een lichtsterke lens. En de stille SSM is een voordeel bij filmen, bij de kitlens hoor je de AF heel goed.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                        Ik heb sinds kort de A65, en dat lijkt me effectief een dijk van een toestel!!!! Razendsnel op alle vlak. Menu's moet je altijd leren gebruiken ... ik vind ze logisch ingedeeld alleszins.
                        Je hebt hem met 18-55 kitlens voor een goede 900 bij Art&Craft.
                        Natuurlijk, zoals ook anderen hier aangeven, ben je beter af met betere lenzen. Een kitlensje van 50 euro moet het afleggen tegen beestjes die een paar honderd kosten.

                        En als je je wat verdiept in de grote tweedehands Minolta wereld, kun je daar voor relatief weinig geld zeer deftig materiaal vinden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                          Beste,

                          Naar wat ik lees zou ik helemaal geen spiegelreflex kopen om op auto te schieten dit geeft geen meerwaarde aan de foto .

                          Ik heb momenteel 3 dslr (3x nikon) toestellen ben 20 jaar bezig met fotografie en nog steeds leer ik nog bij ,ik bedoel maar je kan veel uit een reflex halen als je er echt met bezig bent ,op auto schieten is leuk voor een vakantiekiekje maar dat kan net zo goed op de P stand en dan komt die flitser niet naar boven (bij nikon werkt het zo toch) heb nooit sony of canon gehad.

                          Als ik u was en toch een dslr zou kopen sony of canon denk ik toch eerder aan de canon als ik kijk naar beschikbaarheid van objectieven .

                          Natuurlijk heb ik de wijsheid niet in pacht maar zou toch even goed nadenken

                          grts stefan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spiegelreflex voor 1000 euro

                            Ik zou aanbevelen om eens in de reviews op dpreviw te duiken, daar kan je van de toestellen die je overweegt gedetaileerde testen lezen.
                            Een spiegelreflex kan je "als een compact" gebruiken, maar staat ook toe om te evolueren tot voorbij de mogelijkheden van een compact.
                            In tegenstelling tot wat eerder vermeld werd vind met bij oa dpreview blijkbaar niet dat de A65 veruit superieur is aan de 60D.
                            maar de verschillen tussen beide toestellen kunnen al naar gelang van de wensen de doorslag geven.

                            Comment

                            Working...
                            X