Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

    Zit dit nieuw macro-objectief nu eigenlijk nog in de pipe-line
    want binnenkort zijn de beestjes weer daar...

    Pre-CES: Sigma has announced the APO Macro 180mm F2.8 EX DG OS HSM, an image stabilized telephoto macro lens. The company claims it is the first 180mm macro to combine 1:1 reproduction with an F2.8 maximum aperture. It offers a closest focusing distance of 47cm (18.5 inches) and includes the company's optical stabilization and 'FLD' fluorite-like glass elements. An internal focus design and ring-type HSM focus motor allow full-time manual focus override. Pricing and availability will be announced later.

  • #2
    Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

    Roland, had je dit niet beter in "Objectieven" gepost ?
    Tja, als deze Sigma van dezelfde kwaliteit wordt als hun nieuwe 105mm Macro dan is het wel héél interessant. Die 105 geeft zowel de Nikkor als de Canon het nakijken aan dezelfde prijs (cfr de uitgebreide test van Digital Camera).

    Comment


    • #3
      Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

      Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
      Roland, had je dit niet beter in "Objectieven" gepost ?
      Tja, als deze Sigma van dezelfde kwaliteit wordt als hun nieuwe 105mm Macro dan is het wel héél interessant. Die 105 geeft zowel de Nikkor als de Canon het nakijken aan dezelfde prijs (cfr de uitgebreide test van Digital Camera).
      Eigenlijk was de vraag of deze lens er kortelings gaat komen; van de kwaliteit is er amper wat geweten.
      Rekening houdend met de andere macro-objectieven, kan deze lens toch niet anders dan kwalitatief uitstekend presteren...
      De mods kunnen dit eventueel bij "objectieven" zetten
      Last edited by Roland Cuypers; 24 februari 2012, 14:53. Reden: foutje

      Comment


      • #4
        Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

        Bij deze verplaatst.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

          Zit jij hier echt nog op te wachten Roland? Persoonlijk vind ik dit een beetje "overkill". Sigma heeft al een prima 150mm OS macro (kleine 1000 euro). De 180mm versie zal waarschijnlijk nog duurder zijn en die 30mm gaat echt niet zo veel verschil meer maken denk ik
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

            Hier een zeer trevreden gebruiker van de 150mm van sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
              Zit jij hier echt nog op te wachten Roland?
              Eric, neen ik zit helemaal niet te wachten op die nieuwe Sigmalens,
              maar ik sta altijd open voor nieuwigheden en eventuele update

              gr,
              Roland

              Comment


              • #8
                Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                Ik ben toch ook benieuwd naar de prijs en de prestaties van die nieuwe 180mm.
                Vooral de beeldstabilisatie zou voor mij een reden zijn om de niet-gestabiliseerde versie van de 150mm te vervangen door de 180mm met OS.

                Maar dan mag de prijs natuurlijk niet extreem hoog zijn, want dan blijf ik wel met de 150mm verder werken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                  Aan iedereen van jullie die geinteresseerd is in de aankoop van de 180mm met OS: ik ben alvast kandidaat om jullie niet-OS objectieven tweedehands over te kopen Ben voornamelijk op zoek naar een 150mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                    En hier is de prijs die ik gevonden heb

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                      Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      En hier is de prijs die ik gevonden heb
                      http://www.digicamshop.be/product/17...cro-nikon.html
                      Jeannot, bedankt voor de link
                      Nogal een prijzige lens...lag natuurlijk in de lijn van de verwachtingen
                      Nu nog de 'echte' prestaties zien...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                        Jeannot, bedankt voor de link
                        Nogal een prijzige lens...lag natuurlijk in de lijn van de verwachtingen
                        Nu nog de 'echte' prestaties zien...
                        De Canon 180mm f3,5 macro kost zo'n 1400 euro, dan vind ik 1300 euro voor een 180mm f2,8 met beeldstabilisatie niet echt overdreven.

                        Maar de beeldkwaliteit moet natuurlijk ook goed zijn, dat is heel erg belangrijk.
                        Wat dat betreft zou de "oude" Sigma 180mm f3,5 macro niet slechter geweest zijn dan de Canon.
                        Maar de Canon zou wel een snellere autofocus hebben, en die is spatwaterdicht (daar heb ik nog niets over gevonden bij de Sigma 180mm f2,8 macro).

                        De andere Sigma macrolenzen hebben allemaal een goede beeldkwaliteit, mijn 150mm is ook heel goed, zelfs met het diafragma volledig open. Het zwakste punt van de 150mm is wel de erg trage autofocus, waardoor het toepassingegebied van deze lens beperkt is tot statische onderwerpen (of heel traag bewegende onderwerpen).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

                          Maar de beeldkwaliteit moet natuurlijk ook goed zijn, dat is heel erg belangrijk.
                          Wat dat betreft zou de "oude" Sigma 180mm f3,5 macro niet slechter geweest zijn dan de Canon.
                          Maar de Canon zou wel een snellere autofocus hebben, en die is spatwaterdicht (daar heb ik nog niets over gevonden bij de Sigma 180mm f2,8 macro).
                          Bart, kijk hier eens:

                          Volgens deze specifikaties is ze niet spatwaterdicht (weersbestendigheid)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                            Bart, kijk hier eens:

                            Volgens deze specifikaties is ze niet spatwaterdicht (weersbestendigheid)
                            De oude 150mm is ook niet spatwaterdicht, maar die gebruik ik toch nooit als het regent.
                            Het is dus voor mij niet echt een groot probleem als de Sigma 180mm f2,8 niet spatwaterdicht is.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma Macro 180 mm f2.8 EX DG OS

                              Het zou dan volgens mij ook de eerste spatwaterdichte Sigma zijn...dus dat zou ik sowieso niet verwacht hebben.

                              Voor het geld dat de 180mm zou moeten kosten zou ik liever een 150mm OS met 1,4 converter kopen. Heb je een 210mm f4 macro met een maximale vergroting van 1,4:1 (zelfs een 2x converter zou kunnen volgens deze test...

                              Op de site van sigmabenelux is hij ook nog niet te vinden...maar mijn keuze zou voor dit budget al wel gemaakt zijn.
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X