Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

    Naar aanleiding van de veelvuldige opmerkingen en vragen op het werk aangaande de schitterende en verbluffende beelden over insecten, spinnen ... had ik in oktober op het werk een belofte gedaan om een workshop te houden aangaande macrofotografie.
    Het was de bedoeling iedereen te overtuigen dat dit in feite niet echt moeilijk is en om iedereen aan het testen te krijgen en zo tot eigen bevindingen te komen aangaande het vaak foutief beschreven woord 'Macro'. Dat veel macrowerk, studiowerk is en dat je daar niet echt rijk hoeft voor te zijn ...
    Maar, het was en is vooral de bedoeling geweest om iedereen op een speelse manier even aan het stoeien te zetten met de camerabody, tussenringen, converters, objectieven ...
    We waren tevreden niet tevreden en onderzochten verder hoe we onze beelden technisch konden verbeteren.
    Na de tweede workshop is duidelijk gebleken dat ik in mijn opzet geslaagd was en stelde ik een samenvatting op.
    In de onderste link (foto aanklikken) kan je de pdf ophalen waar het hele gebeuren en doen op een voor de dummy, leek uit de doeken wordt gedaan.
    Het is een workshop, dus niet enkel lezen, maar doen.

    In deel 1 bekeken we vooral alle optische hulpmiddelen.

    Zie: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ml#post3363093

    In deel 2 willen we de lat hoger leggen voor wat beeldkwaliteit betreft en dat doen we vooral door gebruik te maken van technische snufjes. Hier het verslag ervan.
    Merk op: De tekst is in het Engels opgesteld. Onze fotoclub en workshop wordt immers door zowel Frans-sprekenden, Nederlandstaligen als Engelstaligen bezocht.


    A technical view on tiny things
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Naar aanleiding van de veelvuldige opmerkingen en vragen op het werk aangaande de schitterende en verbluffende beelden over insecten, spinnen ... had ik in oktober op het werk een belofte gedaan om een workshop te houden aangaande macrofotografie.
    Het was de bedoeling iedereen te overtuigen dat dit in feite niet echt moeilijk is en om iedereen aan het testen te krijgen en zo tot eigen bevindingen te komen aangaande het vaak foutief beschreven woord 'Macro'. Dat veel macrowerk, studiowerk is en dat je daar niet echt rijk hoeft voor te zijn ...
    Maar, het was en is vooral de bedoeling geweest om iedereen op een speelse manier even aan het stoeien te zetten met de camerabody, tussenringen, converters, objectieven ...
    We waren tevreden niet tevreden en onderzochten verder hoe we onze beelden technisch konden verbeteren.
    Na de tweede workshop is duidelijk gebleken dat ik in mijn opzet geslaagd was en stelde ik een samenvatting op.
    In de onderste link (foto aanklikken) kan je de pdf ophalen waar het hele gebeuren en doen op een voor de dummy, leek uit de doeken wordt gedaan.
    Het is een workshop, dus niet enkel lezen, maar doen.

    In deel 1 bekeken we vooral alle optische hulpmiddelen.

    Zie: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ml#post3363093

    In deel 2 willen we de lat hoger leggen voor wat beeldkwaliteit betreft en dat doen we vooral door gebruik te maken van technische snufjes. Hier het verslag ervan.
    Merk op: De tekst is in het Engels opgesteld. Onze fotoclub en workshop wordt immers door zowel Frans-sprekenden, Nederlandstaligen als Engelstaligen bezocht.


    A technical view on tiny things
    En dat is wel spijtig !
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

      Het stoort mij niet dat de cursus in t engels is. Scott kelby is ook zo begonnen

      Bedankt dat je je tekst hebt willen delen, ik heb hem meteen gedownload (wat ik van die cursussen van scott niet kan zeggen )

      Groetjes

      Peter

      Comment


      • #4
        Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

        Altijd fijn om zoiets te doorploegen, bedankt voor het delen.

        Comment


        • #5
          Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

          Ik ga 'm ook bestuderen! Bedankt voor het delen!
          Webstek in opbouw

          Comment


          • #6
            Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

            Ondertussen gelezen en goed bevonden, van zoiets mogen ze een stickie maken vind ik.
            Misschien moet het dan inderdaad wel vertaald worden, ik wil wel helpen.

            Comment


            • #7
              Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

              Merci voor het delen, ik ga hem eens doornemen.
              Aangezien ik een beginner ben in het macro-gebeuren zal ik er zeker veel van opstellen. EDIT: opsteken natuurlijk

              ps:Kan je een link naar deel 2 in de post van deel 1 zetten, dan zijn ze altijd samen te vinden.

              Last edited by jumpforjoy; 24 februari 2012, 13:47.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                Mooi dat mensen hun kennis en kunde delen!

                Thanks
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment


                • #9
                  Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                  Allen,
                  graag gedaan.
                  Een vertaling is in de maak (tussen de soep, de patatten en een nieuwe workshop door).
                  Ik hoop die klaar te hebben binnen een 10-tal dagen. Vooral het vertalen van de beelden schiet niet echt op

                  @Zappa
                  Dank voor het aanbod. Het Sticky-gebeuren is iets voor de organisatie. Daar beslissen zij over.
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 24 februari 2012, 10:16. Reden: aanspreektitel
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                    alen,
                    graag gedaan.
                    Een vertaling is in de maak (tussen de soep, de patatten en nieuwe workshop door).
                    Ik hoop die klaar te hebben binnen een 10-tal dagen. Vooral het vertalen van de beelden schiet niet echt op :d

                    @zappa
                    dank voor het aanbod. Het sticky-gebeuren is iets voor de organisatie. Daar beslissen zij over.
                    :g:g:g
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                      zal ook wel blij zijn dat de vertaling er is
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                        Het stoort mij niet dat de cursus in t engels is. Scott kelby is ook zo begonnen

                        Bedankt dat je je tekst hebt willen delen, ik heb hem meteen gedownload (wat ik van die cursussen van scott niet kan zeggen )

                        Groetjes

                        Peter
                        Hier dezelfde opmerking en dezelfde reactie!

                        bedankt!!
                        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                          [Mod-LesC]NL vertalingen zijn intussen beschikbaar via de "sticky":

                          [/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                            Wim, ik zie dat nu pas...
                            mooi initiatief dat je dit aan iedereen meegeeft
                            Ik ga het eens doornemen
                            iedereen kan altijd wat bijleren...

                            Een vertaling is natuurlijk altijd meegenomen

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Workshop] Macro-Micro-fotografie. Deel 2: A technical view on tiny things

                              Bovenaan is er een sticky met alle versie en items bij elkaar. Nederlands en/of Engels ....
                              https://www.fotospotter.be
                              Je suis content d’être heureux

                              Comment

                              Working...
                              X