Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NEX5 automatisch focussen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NEX5 automatisch focussen

    Sinds 2 weken heb ik een nieuwe Sony NEX5 gekocht met kitlensje en ben er heel tevreden van. Nu heb ik aan al mijn instellingen zitten prutsen en denk dat ik iets verkeerd heb ingesteld en kan niet vinden wat...
    Ik heb de indruk dat het toestel constant automatisch wil focussen op het gekozen punt, dit zonder de sluiterknop in te drukken. Heel raar vind ik dat. in de handleiding kan ik wel vinden dat je kan automatch of manueel focussen, maar vind niets terug hoe ik dit zou kunnen beperken dat het toestel enkel gaat focussen als ik op de sluiterknop druk.
    Het kan misschien wel dom klinken maar het stoort mij een beetje Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen of ongedaan maken? Ik denk dat hij het de eerste dagen niet had (of viel mij niet op op dat moment)

  • #2
    Re: NEX5 automatisch focussen

    Ik weet wat je bedoelt. Het toestel zet z'n autofocus als het ware klaar als het een doelwit 'ziet', mijn A350 heeft dat ook (tot ongeloof van Canon- en Nikongebruikers op luchtvaartfora). De bedoeling ervan is dat het toestel sneller klaar is om een foto te maken, denk ik .

    Uit de NEX-5 review van Imaging Resource (imaging-resource.com)...

    "(...) while the camera is on and in Record mode, the Sony NEX-5 will continue to seek focus whether you're in continuous or single focus mode."
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: NEX5 automatisch focussen

      Zeer interessant, meer nog mochten we kunnen weten wat de instelling juist is,
      ik heb zelf 2 Nex body's ik ga opzoek. Zoeken jullie mee ?

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: NEX5 automatisch focussen

        Bij mijn -5 staat hij op AF-S en DMF (DMF gaat alleen bij AF-S) en doet hij dat . En flexibel punt ingesteld naar keuze.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: NEX5 automatisch focussen

          Ja bij mij ook, en middel om het af te zetten heb ik nog niet gevonden, maar bij nader inzien is het wel nodig om het af te zetten, het is gewoon een hulpmiddel bij je compositie.

          MVG, Jeff c.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: NEX5 automatisch focussen

            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Bij mijn -5 staat hij op AF-S en DMF (DMF gaat alleen bij AF-S) en doet hij dat . En flexibel punt ingesteld naar keuze.
            Bij mij staat hij ook zo ingesteld. raar he?

            Comment


            • #7
              Re: NEX5 automatisch focussen

              Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Ja bij mij ook, en middel om het af te zetten heb ik nog niet gevonden, maar bij nader inzien is het wel nodig om het af te zetten, het is gewoon een hulpmiddel bij je compositie.

              MVG, Jeff c.
              Ik vind het persoonlijk echt raar..en je kent dat..hoe meer je er op gaat kijken, hoe meer het je gaat storen hihi
              Ik vrees ook dat op die manier de batterij enorm snel leeg gaat raken.

              Comment


              • #8
                Re: NEX5 automatisch focussen

                Oorspronkelijk geplaatst door V_ke Bekijk bericht
                Ik vind het persoonlijk echt raar..en je kent dat..hoe meer je er op gaat kijken, hoe meer het je gaat storen hihi
                Ik vrees ook dat op die manier de batterij enorm snel leeg gaat raken.

                Ja de batterij heeft al niet echt een lange autonomie, maar ik heb steeds enkele reserve bij.
                Mij stoort het niet echt, vergemakkelijkt het zoekerbeeld.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: NEX5 automatisch focussen

                  Precies, Jeff .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                  Comment


                  • #10
                    Re: NEX5 automatisch focussen

                    via menu kun je de fabrieksinstellingen terug activeren

                    Comment


                    • #11
                      Re: NEX5 automatisch focussen

                      NEX-7 doet dat ook, een eigenheidje van Sony zeker, mij stoort het alvast niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: NEX5 automatisch focussen

                        Zoek niet verder, dat is zo (om inderdaad het scherpstellen te versnellen)

                        Comment

                        Working...
                        X