Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP bedrog?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP bedrog?

    Dag iedereen,

    Ben ik de enige die zich bedrogen voelt door HP?
    Ik kocht op 31 december vorig jaar een digitale camera van HP, omdat er mij een geheugenkaart van 64 MB werd beloofd.

    Helaas, nu 3 maanden na aankoop, heb ik het nog steeds niet gekregen. Ik heb al excuses gekregen van 'wereldwijd tekort' (terwijl ze overal te vinden zijn) en dat ze reeds onderweg zijn.

    Niets is minder waar. Op mails reageert men niet meer en de telefoon is van de haak gehaald...

    Bovendien is het apparaat na nog geen 3 weken defect en heb ik dat ook nog steeds niet teruggekregen van de reparatie...

    Is er iets dat ik kan doen tegen dit soort bedrog?


    Dank bij voorbaat

  • #2
    Heel jammerlijk verhaal, maar ik vrees het ergste... hier is niets tegen te doen.

    Wel kan ik u als tip meegeven om in de toekomst niet te snel op aantrekkelijke aanbiedingen in te gaan. Een aanbieding is er als: 1. niemand het produkt wil kopen 2. het de introductie van een nieuw produkt betreft.

    Kijk eerst of u dat produkt ook zou kopen als er geen aanbieding op zou zitten. En laten we wel wezen: HP maakt leuke PC's en PDA's en printers.... maar een camera koop ik toch liever bij een fabricant van camera's.

    Comment


    • #3
      Thnx for the tip.

      En ja, HP zuigt dus!

      Heb ondertussen een Canon A70 gekocht en ben er zeer tevreden over. Nu heb ik wel 189€ betaald voor een toestel en een geheugenkaart dat niet eens in mijn bezit is... Dat kan toch niet zomaar???

      Zal mss een brief schrijven naar Consumentenbescherming, ik ben zeker niet het enige slachtoffer!!!

      Comment


      • #4
        Woon je in België? Kan je misschien contact opnemen met de Ministerie van Economische zaken: http://mineco.fgov.be/protection_consumer/index_nl.htm
        Je kan immers niet zo maar iets aanbieden in de reclame-folders en dan niks krijgen.
        Wat het defect betreft, heb je jammer genoeg pech vrees ik. Dat kan altijd gebeuren.
        Was het een actie van HP zélf of een initiatief van de plaatselijke handelaar?
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Het was een actie van HP zelf. Het noemde 'HP Krijg meer cadeaus'.
          Bedankt voor de link! Ik zal die eens contacteren.

          Comment


          • #6
            Kan je de tip geven om diverse consumenten organisaties aan te schrijven , beter nog , proberen een email te sturen , waarbij je dan ook meteen een afschrift naar HP toe stuurt.

            Dit vinden bedrijven nooit zo heel erg leuk .... Heb het zelf destijds bij UPC gedaan , nadat ik na 3 maanden na installatie nog steeds niet online was. Vonden ze zeker niet echt leuk , want 3 dagen later waren alle problemen verholpen

            succes in ieder geval !
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Stel hen in gebreke, of als je een abonnement hebt op test-aankoop, hoor eens wat zij suggereren...

              Comment


              • #8
                Originally posted by Koen_vervoort
                Stel hen in gebreke, of als je een abonnement hebt op test-aankoop, hoor eens wat zij suggereren...
                Ik heb geen abo Ga trouwens niet speciaal voor dit abonneren.
                Hoe stel ik wie in gebreke?

                Comment


                • #9
                  Ik weet niet of het mag, maar ik zou eerst gewoon faxen, en indien geen reactie binnen de week een aangetekend exemplaar met bericht van ontvangst achterna sturen.

                  Je zoekt een naam uit van een verantwoordelijke, of van de zetel van de firma of het bedrijf en dan iets in de zin van:

                  INGEBREKESTELLING en vordering tot vergoeding

                  Geachte,

                  Op (DATUM) kocht ik bij u (MODEL-camera, prijs,...) met nog na te leveren 64 MB CF-kaart (merk?), die wij nog steeds niet mochten ontvangen.

                  Kort na ingebruikname, bleek het toestel defect te zijn en niet naar behoren te functioneren. Het werd bij u binnengebracht ter reparatie of vervanging op (datum).

                  Ik stel vast dat u tot op heden, ondanks regelmatige contacten, in gebreke bent gebleven enige vergoeding, een evenwaardig vervangtoestel of een nieuw exemplaar te voorzien. In het kader van de verschillende wettelijke voorzieningen ter bescherming van de consument, het recht op een oplossing op een redelijke termijn en de andere richtlijnen terzake, verzoek ik u binnen 14 dagen na het versturen van deze ingebrekestelling een bevredigende oplossing aan te reiken. Zoniet zullen wij klacht neerleggen bij het ministerie van Economische zaken, en mogelijk ook een klacht formuleren bij de politie wegens poging tot oplichting ten gevolge uw weigering de in de actie inbegrepen accessoires te leveren.
                  Tevens zullen wij deze praktijken melden aan de organisaties voor consumentenbescherming, zodat ook zij het publiek kunnen waarschuwen voor de praktijken van HP. (of naam van de keten??)

                  Bevredigende oplossingen zijn:

                  - ontbinding van de verkoop en volledige terugbetaling (bedrag, rekeningnummer,...).
                  - Onmiddellijke levering van een identiek maar foutloos toestel, inclusief de accessoires die deel uitmaakten van de aktie-verkoop.

                  (en eventueel)
                  - Onmiddellijke terbeschikkingstelling van een fototoestel dat minstens evenwaardig is op vlak van prijs, kwaliteit en specificaties in afwachting van de spoedige retour van het ter reparatie binnengebrachte toestel.

                  (CONTACTGEGEVENS)

                  Comment


                  • #10
                    Waw!

                    Dit heb je precies al eerder gedaan!

                    Hartelijk bedankt in ieder geval. Ik zal het morgen eens bekijken en maandag opsturen.

                    Comment


                    • #11
                      Euh... eigenlijk nog niet zo vaak, maar ik denk wel dat ze er gevoelig aan zullen zijn... en zijn ze dat niet... dan is het echt slechte wil, en kan je met die ingebrekestelling en hun weigering erop te antwoorden naar het ministerie van economische zaken gaan... dan sta je wat sterker. Vergeet geen kopie van aankoop en/of garantiebewijs mee te sturen hee

                      Comment


                      • #12
                        Great job, Koen

                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Koen_vervoort
                          Euh... eigenlijk nog niet zo vaak, maar ik denk wel dat ze er gevoelig aan zullen zijn... en zijn ze dat niet... dan is het echt slechte wil, en kan je met die ingebrekestelling en hun weigering erop te antwoorden naar het ministerie van economische zaken gaan... dan sta je wat sterker. Vergeet geen kopie van aankoop en/of garantiebewijs mee te sturen hee
                          Dus: die brief is eigenlijk bv voor Test-Aankoop of consumentenbescherming en ik stuur tevens een kopie naar HP om te zien dat ik het meen...

                          Alright! Die bloedzuigers!!

                          Comment


                          • #14
                            Neen, die brief is voor de verkoper, dus HP of de winkelketen waar je het toestel kocht.

                            Pas als je na de voorgestelde termijn geen positieve reactie van de verkoper verkregen hebt, ga je verder en schakel je het Ministerie en/of Test Aankoop in.

                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Inderdaad... de ingebrekestelling moet naar de persoon/keten die je 'in gebreke' wil stellen... Pas als ze daar geen gevolg aan geven, zou ik verdere stappen overwegen. Met die brief laat je hen officieel weten dat er iets mis is, anders zullen ze zich altijd verschuilen achter 1 of andere smoes, of ze steken het op een ander... Door iemand in gebreke te stellen dwing je hem in de verdediging en zal die je dus een bevredigend antwoord moeten geven, of indien hij dat niet doet, de potentiële gevolgen daarvan dragen.

                              Het kan goed zijn dat je verkooppunt zich probeert te onttrekken aan hun verantwoordelijkheid door je het contactadres van HP te bezorgen, maar ZIJ hebben je die camera verkocht, dus moeten zij ook hun verantwoordelijkheid opnemen tegenover jou.

                              Wat jou natuurlijk niet belet om in tweede instantie ook rechtstreeks HP op het matje te roepen...

                              Maar hopelijk reageren ze positief op een eerste fax, want hoe verder je gaat, hoe meer tijd en geld je er gaat insteken, en op de duur is het de moeite niet echt meer waard... Maar laat ons er voorlopig maar vanuit gaan dat ze hun 'goede' naam niet publiekelijk op het spel willen zetten...

                              Dus voorlopig geen ministerie en geen consumentenorganisaties, maar eerst officieel laten weten dat er wat scheelt...

                              Succes!

                              Comment

                              Working...
                              X