Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke systeemcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke systeemcamera?

    Hallo,

    Ik zie door de bomen het bos niet meer! Ik ben dus op zoek naar een systeemcamera die natuurlijk goede foto's maakt, maar ook goed kan filmen! Je hebt ze van Sony, Olympus, Nikon, Panasonic, Samsung etc. Maar ik kom er niet uit! Wie heeft er ervaring met zulke camera's of tips.

    Bedankt alvast!

  • #2
    Re: Welke systeemcamera?

    ze hebben al hun voor en nadelen en je moet diegene kiezen die het best bij je past.


    samsung NX200 is misschien wel moeders mooiste (kwestie van smaak) , geen zoeker (EVF) heeft wel een zeer handige i-functie wat maakt dat je instellingen kunt aanpassen via lens. snelle AF

    beste beeldkwaliteit vindt je bij de sony NEX5 (16mp) en uiteraard de sony NEX7 (24mp)
    beide toestellen beschikken ook over beste zoeker (is optioneel bij NEX5)
    AF is trager dan van pana/oly en samsung (bestaal wel een adapter voor zeer snelle focus met sony a-mount objectieven.
    beschikken over zeer goede filmfunctie gebruiken AVCHD-codec en full HD, 1080 50p (50 beelden per seconden)

    de oly/pana toestellen hebben 4/3 formaat, beeldkwaliteit recente toestellen is zeer goed, snelle AF, en al een mooi aanbod aan lenzen.
    de pana toestellen gebruiken ook AVCHD codec voor video en hebben meestal uitstekende video functie, 1080 50i (50 halve beelden per seconde)

    zeer knap toestel op papier en te vergelijken met NEX7 is de olympus E-M5
    is nog niet op de markt, zou over snelste AF beschikken volgens oly sneller dan van DSLR.
    With the launch of the E-M5, Olympus harks back to one of its most fondly-remembered camera systems - the Olympus OM range of 35mm SLRs. The E-M5 is the first camera in an OM-Digital lineup that will run alongside the PEN series and, according to the company, its Four Thirds models. For reasons of clarity, it should be stated that this isn't a continuation of the old OM line - the OM-D models won't be SLRs and are based around Micro Four Thirds, not OM lens mounts. However, they do embody the spirit of the much-loved camera line - a small, well-built camera designed for enthusiasts. And, particularly in silver and black form, the E-M5 is one of best looking cameras we've encountered in some time.


    daar is voldoende keus, al deze toestellen zijn zeer goed je moet datgene kiezen dat het best voldoet aan jou criteria, belangrijkste criteria volgens mij zijn
    -AF
    -zoeker
    -beeldkwaliteit
    -video

    de top toestellen zijn de nex7 en de oly E-M5

    Comment


    • #3
      Re: Welke systeemcamera?



      Een toffe site om wat te vergelijken.
      Fuji x10 is wel heel erg goed.
      Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
      schitterende maltwhisky op de kast

      Comment


      • #4
        Re: Welke systeemcamera?

        Wel, onlangs stond ik nog voor de zelfde moeilijke keuze. Ondertussen heb ik de Olympus Pen EP3 helemaal kunnen proberen. Jammer dat de sensor wat oud wordt, anders was dit toestel vanuit mijn standpunt dé kleine, handige, systeemcamera van het moment, naast al het grote materiaal. Echt tevreden van!

        Comment

        Working...
        X