Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 24/60 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 24/60 2.8

    Kent iemand dit lensje, ik denk eraan dit lensje aan te kopen, weet dat het al wat oud is, maar op zich heb ik daar geen probleem mee.
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

  • #2
    Re: sigma 24/60 2.8

    Ik heb een Sigma 20/40 f2.8 EX gehad en dat is een lensje van dezelfde tijd en met gelijkwaardige prestaties veronderstel ik
    Ondertussen ook een oud model 24/70 f2.8 macro gehad en nu een 24/70 f2.8 HSM.
    En alhoewel ik er toen tevreden mee was, weet ik nu dat het veel beter kan, eigenlijk was ze niet echt bruikbaar op f2.8 (ze was gewoon flou) en daar koop je zo'n lens toch voor ,niet?
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: sigma 24/60 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Ik heb een Sigma 20/40 f2.8 EX gehad en dat is een lensje van dezelfde tijd en met gelijkwaardige prestaties veronderstel ik
      Ondertussen ook een oud model 24/70 f2.8 macro gehad en nu een 24/70 f2.8 HSM.
      En alhoewel ik er toen tevreden mee was, weet ik nu dat het veel beter kan, eigenlijk was ze niet echt bruikbaar op f2.8 (ze was gewoon flou) en daar koop je zo'n lens toch voor ,niet?
      bedankt voor de reaktie. De 24/70 f 2.8 HSM is eigenlijk wat ik in gedacht heb ter aanvulling van mijn 70/200 2.8. Dus beter een goede € 400 geven dan € 199 voor een oud lenske.

      Ben je tevreden over de laatste 24/70?
      Greetz,
      Roger
      Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

      Comment


      • #4
        Re: sigma 24/60 2.8

        Oeps, verwarde de prijzen van 24/70 2.8 (ong € 800) en 17/70 f2.8/4 (ong € 400)
        Zou de verdubbeling van prijs waard zijn, of ga ik met de 17/70 terug richting verkochte kitlens, waar ik op 70 mm ook rond f4 zat?
        Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

        Comment


        • #5
          Re: sigma 24/60 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
          Kent iemand dit lensje, ik denk eraan dit lensje aan te kopen, weet dat het al wat oud is, maar op zich heb ik daar geen probleem mee.
          Ja die ken ik. Die zit nl. 90% van de tijd op m'n D200... Ik gebruik die in combinatie met een Sigma 70-200 (ook heel tevreden van, beetje soft vol open op 200mm, dat wel).

          Die 24-60 is m.i. stukken beter dan de 24-70 van hetzelfde merk. Goed scherp, zelfs vol open (24-70 heeft de reputatie om soft te zijn vol open). Geen HSM, maar focus is op een "D200 klasse" body snel genoeg. Ik heb die destijds gekocht ter vervanging van de 18-55 kitlens op m'n (toen nog) D50. Nooit spijt van gehad. Ik denk niet dat dit lensje ooit weggaat.

          Comment


          • #6
            Re: sigma 24/60 2.8

            nu komt het moeilijk hé, meningen verschillen dus jozef68 en pingu. Ik denk er sterk aan om het te kopen, oud kan soms nog zeer goed zijn van kwaliteit, soms experimenteer ik nog met oude mamiya lenzen en adapter op m"n D90. Onpraktisch door geen lichtmeting, maar eens gevonden prachtig......

            @ pingu; ik heb ook de 70/200 f2.8, en tevreden..
            Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

            Comment


            • #7
              Re: sigma 24/60 2.8

              Hoi Chefroger, het is niet moeilijk zenne.

              Sigma heeft de reputatie om niet zo'n goede kwaliteitscontrole te hebben waardoor er al eens minder goede exemplaren van een bepaald model tussen zitten.
              Misschien heb ik een slecht exemplaar gehad en heeft pingu een goed, wie weet.
              Maar ga de lens gewoon testen, statiefje meenemen en een reeksje maken met oplopend diafragma, dan zie je direct hoe ze presteert op f2.8.
              Ik bekijk ze bij de verkoper op zijn computer als ik iets ga testen en dan is er weinig discussie.
              Bouwtechnisch heb ik in alle geval niets op te merken op Sigma, nog nooit problemen gehad.

              grtjs Jozef
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: sigma 24/60 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                Hoi Chefroger, het is niet moeilijk zenne.

                Sigma heeft de reputatie om niet zo'n goede kwaliteitscontrole te hebben waardoor er al eens minder goede exemplaren van een bepaald model tussen zitten.
                Misschien heb ik een slecht exemplaar gehad en heeft pingu een goed, wie weet.
                Maar ga de lens gewoon testen, statiefje meenemen en een reeksje maken met oplopend diafragma, dan zie je direct hoe ze presteert op f2.8.
                Ik bekijk ze bij de verkoper op zijn computer als ik iets ga testen en dan is er weinig discussie.
                Bouwtechnisch heb ik in alle geval niets op te merken op Sigma, nog nooit problemen gehad.

                grtjs Jozef
                Mee eens. Er is enerzijds de "reputatie" van de lens op zich. Daar is vb. de 24-70 van Sigma "gekend" om vol open nogal soft te zijn, terwijl de 70-200 gekend is voor beetje softness vol open op 200mm (maar niet in het bereik 70-150mm). Daar valt weinig aan te doen want 't is inherent in de lensformule.

                Anderzijds heb je de kwaliteitscontrole, waar merken als Sigma en Tamron vb. wat minder (zegt men) scoren dan vb. Nikon. Dus altijd uitgebreid testen voor je koopt om evt. probleemgevallen eruit te halen...

                Comment

                Working...
                X