Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slecht contact lens-camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slecht contact lens-camera

    Ik heb een Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro HSM. Als de temperatuur onder de 10 graden zakt, krijg ik een ERROR 01 op mijn 450D. Als ik dan de lens hard tegen de body duw, krijg ik geen error. Bij temperaturen boven de 10 graden heb ik ook geen problemen.

    Op termijn wil ik de lens wel vervangen door iets beter, maar dat gaat nog geen tijdje duren. Vandaar mijn vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat het contact tussen de camera en lens terug perfect is? Ik heb de lens- en cameracontacten al gereinigd met 95% alcohol, maar dit haalde niets uit. Tips?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

  • #2
    Re: Slecht contact lens-camera

    Heb je dit enkel met deze camera objectief combinatie. Of ook met andere objectieven en de camera.

    Heb je dit probleem ook met objectief en andere camera ?

    Zelf zou ik even met een repair center bellen van Canon. Zij weten vaak wel raad.

    Comment


    • #3
      Re: Slecht contact lens-camera

      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
      Heb je dit enkel met deze camera objectief combinatie. Of ook met andere objectieven en de camera.

      Heb je dit probleem ook met objectief en andere camera ?

      Zelf zou ik even met een repair center bellen van Canon. Zij weten vaak wel raad.
      Ik heb dit enkel met deze lens. Ik heb het ook getest met een andere camera en daar deed het probleem zich ook voor.

      Ik zal eens bellen, enige tips voor repair centers in België? Ik ken enkel techrepair en rofa maar deze zijn beide in Nederland.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #4
        Re: Slecht contact lens-camera

        Aan een 450D zou ik niet meer zoveel gaan laten reparen. Binnenkort is het probleem weer voor een 1/2 jaar opgelost.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Slecht contact lens-camera

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Aan een 450D zou ik niet meer zoveel gaan laten reparen. Binnenkort is het probleem weer voor een 1/2 jaar opgelost.
          Het is niet de 450D denk ik, want ik heb het niet met andere lenzen.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment

          Working...
          X