Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverhoging Canon objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverhoging Canon objectieven

    Kreeg net van Studio73 deze email :

    Prijsverhoging Canon objectieven
     
    Minder goed nieuws voor de Canon fans. De importeur van het Japanse merk laat namelijk weten dat ze vanaf 06/03/2012 de prijzen van de EF & EF-S objectieven met gemiddeld 5% zullen verhogen. Volgens Canon België is dit het gevolg van de sterke Yen ten opzichte van de Euro. Jammer genoeg zullen wij geen andere keuze hebben dan te volgen met onze verkoopprijzen.

    Zullen alle shops volgen?

    Net wanneer ik volgende maand een nieuwe lens wou aankopen.
    Canon EOS 550D + Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon RC6 + Benro A650FBH2 + nog wat UV filters en zonnekappen :)

  • #2
    Re: Prijsverhoging Canon objectieven

    wou het hier ook komen posten, maar je was me voor...

    Da's inderdaad niet zo goed. Komt dat ook nog eens bovenop die 2200 € van de nieuwe 24-70mm 2.8? Of bij de 1Dx.
    Ze zullen hun verkoopscijfers nogal zien gaan: in economische malaise de prijzen nog eens opdrijven, dat moet je vooral doen als je niet wil verkopen.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverhoging Canon objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Ze zullen hun verkoopscijfers nogal zien gaan: in economische malaise de prijzen nog eens opdrijven, dat moet je vooral doen als je niet wil verkopen.
      Hmm, de vraag blijft voorlopig groot !
      Enkele van mijn objectieven zou ik nu zonder blikken of blozen tweedehands duurder kunnen verkopen dan dat ze me enkele jaren geleden nieuw hebben gekost !
      De prijzen van degelijke objectieven zijn de laatste jaren meestal behoorlijk gestegen... Zolang we blijven kopen zullen de fabrikanten niet ontevreden zijn zeker. Fotografie is nog altijd "booming business" !
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverhoging Canon objectieven

        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
        wou het hier ook komen posten, maar je was me voor...

        Da's inderdaad niet zo goed. Komt dat ook nog eens bovenop die 2200 € van de nieuwe 24-70mm 2.8? Of bij de 1Dx.
        Ze zullen hun verkoopscijfers nogal zien gaan: in economische malaise de prijzen nog eens opdrijven, dat moet je vooral doen als je niet wil verkopen.
        Die malaise bestaat in onze westerse "fading economies", ze is niet wereldwijd.

        Als amateur kost wat kost willen volgen is gewoon gek.
        Met de lenzen die ik nu heb zal het nog wel een tijdje gaan .

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverhoging Canon objectieven

          Gelukkig heb ik alles al gekocht wat ik wenste. Mij maakt de verhoging niet zoveel uit. Enkel dat het ook een positieve uitwerking kan hebben voor de gene die oud materiaal van de hand doen. Die kunnen dan weer wat meer vragen. Dit is nu eenmaal de markt. Sport en Spel. " Stay hungry stay foolish !! "

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverhoging Canon objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Die malaise bestaat in onze westerse "fading economies", ze is niet wereldwijd.

            Als amateur kost wat kost willen volgen is gewoon gek.
            Met de lenzen die ik nu heb zal het nog wel een tijdje gaan .
            Dat bedoel ik ook... het gaat hier immers om verhogingen vanwege de sterke yen tov de zwakkere euro. Dus ja, de 'fading economies' van Europa.
            De exacte afzet ken ik niet, maar ik neem aan dat hun verkoop in de hele EU een deuk zal krijgen. Als ze dat onbelangrijk genoeg vinden...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #7
              Re: Prijsverhoging Canon objectieven

              Die prijsverhoging telt waarschijnlijk niet mee in de berekeningen van de index...

              (Den Humo wordt volgende week ook nog maar eens 20 cent duurder (die prijs stijgt de laatste jaren minstens 1 keer per jaar, en dat is in verhouding ook een veel sterkere stijging dan de indexaanpassing van mijn loon).)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                Ik ben ook aan het uitkijken voor nog een prime lens maar zal er dus niet op verbeteren die prijzen.

                En dan hebben we het nog niet over de prijs aan de pomp.
                En wat het ergste van al is voor mij persoonlijk. Ik heb gisteren op mijn evaluatie te horen gekregen dat er tot aan mijn pensioen geen loonsopslag meer in zit. Behalve dan de index aanpassingen (als deze ook niet worden afgeschaft)

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                  lap net nu ik ermee begonnen ben en nog enkel objectieven op men lijstje staan heb. gelukkig niet enkel canons.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                    Iemand moet betalen voor de Grieken,Spanjaarden,Ieren,Portugezen en Belgen he !
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                      Iemand moet betalen voor de Grieken,Spanjaarden,Ieren,Portugezen en Belgen he !
                      En om de US dollar als wereldmunt te houden, want die hun schulden moeten zeker niet onderdoen voor die van de EU. Een vuil spel dat hier gespeeld wordt.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        En om de US dollar als wereldmunt te houden, want die hun schulden moeten zeker niet onderdoen voor die van de EU. Een vuil spel dat hier gespeeld wordt.
                        Eindelijk eens iemand die zegt waar het op staat en waar het allemaal om draait

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Eindelijk eens iemand die zegt waar het op staat en waar het allemaal om draait

                          grts
                          Sieg
                          Tja, hun VAT is wel lager dan onze btw niet ? 9% int algemeen en de onze 21%. . .
                          Trouwens komt die weak dollar nog eens meer aan de schoenen van de euro, die zijn we al deftig ontgroeid, met natuurlijk
                          exportproblemen erbij.
                          Last edited by Mordred; 22 februari 2012, 19:17.
                          Mijn site...
                          vandaelefotografie.be
                          * BD0916BE *

                          Comment


                          • #14
                            Re: Prijsverhoging Canon objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                            Tja, hun VAT is wel lager dan onze btw niet ? 9% int algemeen en de onze 21%. . .
                            Trouwens komt die weak dollar nog eens meer aan de schoenen van de euro, die zijn we al deftig ontgroeid, met natuurlijk
                            exportproblemen erbij.
                            Die hebben schrik van onttroond te worden omdat de euro een betere stabielere munt aan 't worden was. ik snap ook nog altijd niet dat ze hier in europa het spel zo strak blijven spelen. Zelfde met import: alle grenzen open voor de Chinees terwijl de US net eens gaat stellen dat ze wat beter gaan controleren of alles wel kosjer is van die mannen (ha ja, hun eigen export komt op sommige vlakken onder druk te staan).
                            Voor mijn part mogen er euro's bijgedrukt worden, met een behoud van het beleid inzake begrotingstekorten en een ingrijpen voor landen als Griekenland. Alleen ook vanop Europees niveau het kapitaal eens aanpakken. Waar gaan ze dan heen? Allemaal naar Brazilië en China? De groeimarkten waar mensen 1 € per dag verdienen, of in 't beste geval 10. Zie ze daar hun iPads al slijten. Ze hebben trouwens nu al een veel goedkopere markt voor China (kijk maar naar Microsoft, en dan wordt het nog onnoemelijk veel gekopieerd daar). Een beetje meer ballen zou niet misstaan voor de EU,maar met ijverige Herman en een clash FR-DE gaat dat niet snel goed komen. Kortzichtige idioten zijn het, ook al noemt men dat toppolitici.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment

                            Working...
                            X