Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 550d vs Eos 7d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eos 550d vs Eos 7d

    Hallo Bd'ers,

    Heb de laatste dagen reviews & videos zitten lezen/bekijken en blijkt dat de 550d totaal niet veel verschilt van de 7d, in tegenstelling is er een groot prijsverschil.
    Een vriend van mij denkt erover om zijn 550d te verkopen en over te stappen naar een 7d.
    Als ze zo gelijk zijn, waarom dan overstappen? of ben ik verkeerd?


    Mvg,
    Facebook Silencior Landscapes
    500px

  • #2
    Lees de reviews van beide toestellen op dpreview er eens op na. Ze hebben beide dezelfde sensor en voor de rest zijn er redelijk wat verschillen. Zo kan de 7D meer foto's per seconde maken, heeft hij een (veel) betere autofocus, is de 7D body beter bestand tegen regen enzovoort... Los daarvan is de 550D natuurlijk een leuk toestel (heb hem zelf).
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

    Comment


    • #3
      Re: Eos 550d vs Eos 7d

      Onder gewone, dagdagelijkse omstandigheden, zal je weinig verschil zien. Moet het snel
      gaan (sport en dergelijke) om bij minder goede lichtomstandigheden, dan zal de 7D wel
      in het voordeel zijn met ook een iets trefzekere AF. Andere voordelen is dat de 7D bij veel
      mensen beter in de hand ligt, steviger is en beter beschermd bij slecht weer.

      Comment


      • #4
        Re: Eos 550d vs Eos 7d

        Dat van dezelfde sensor gaat niet helemaal op hoor. De 7D heeft 2 (een dubbele) digic 4 processoren. De sensor van de 7D heeft het dubbele aantal bits uitlezing van de 60D, 600D en 550D. Ik heb ze ook vergeleken voor ik mijn 550D kocht. De beeldresultaten zijn ongeveer hetzelfde. De 7D heeft betere ruisprestaties.

        Klik

        Klik
        Last edited by eos550; 22 februari 2012, 11:20.
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Eos 550d vs Eos 7d

          Heb beide een aantal maanden naast elkaar gebruikt. Ze ontlopen elkaar niet zoveel kwa beeld kwaliteit. Hier zou ik de keuze niet af laten hangen. En ook niet van de weatherseal, aangezien je objectieven geen weatherseal hebben.

          Ik zou eerder investeren in glas dan een body

          Comment


          • #6
            Re: Eos 550d vs Eos 7d

            Als je eens door de zoeker van beide toestellen kijkt zal je een groot verschil zien.
            Dat verschil op zich maakt de meerprijs van de 7D voor een flink stuk goed.
            Ik meen dat de sensors van de beide toestellen wel degelijk dezelfde zijn,
            maar dat de verwerking in de 7D sneller verloopt door het dubbele aantal processoren.

            Comment


            • #7
              Re: Eos 550d vs Eos 7d

              Dat verschil vind ik persoonlijk nog wel meevallen en de meerprijs niet rechtvaardigen. De 5II die door vele de hemel in geprezen word, omdat het hier gaat om FF. Heeft ook geen zoeker van 100%. En toch zijn er vele die overstappen van een 7D na een 5D

              Zoeker van 100% is prettig, maar na mijn idee niet zalig makend.

              Klopt de 550/600/60/7 Heben allen de zelfde sensor en de 7D heeft een dubbele digic 4 processor


              Review met een knip oog ;-)
              Canon 60D vs 550D vs 7D - which one is better?
              The 3-way battle, which camera is for you?[Playlist]: http://bit.ly/DSLRentry[Subscribe]: http://bit.ly/DRTVSub—————————Pricing Reference: http://bit.ly/Cano...

              Comment


              • #8
                Re: Eos 550d vs Eos 7d

                Ik heb met beide toestellen reeds gewerkt. Voor de beeldkwaliteit moet je niet veranderen, die is nagenoeg dezelfde. Maar daar stopt de vergelijking, op de meeste andere zaken (buiten dan gewicht ) scoort de 7D beter: AF, FPS maar vooral de handeling is veel beter. Manueel werken gaan (voor mij) veel beter en sneller met een 7D en dat komt dan vooral wegens het extra instelwiel vanachter. De vraag is natuurlijk of deze zaken voor jou belangrijk zijn of niet. Voor wat leuke foto's op automatische stand te trekken voldoet de 550 ruimschoots...

                Comment


                • #9
                  Re: Eos 550d vs Eos 7d

                  Volgens mij is de 550D meer dan voldoende voor een amateurfotograaf die er niet van moet leven. Objectieven is volgens mij iets anders en een grotere investering waard, dat is mij ook altijd vermeld geweest.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eos 550d vs Eos 7d

                    Als ik naar het verschil in zoeker verwees dan bedoelde ik niet enkel (en misschien niet zo zeer) naar het percentage van de weergave,
                    maar ook naar de helderheid ervan. Welk toestel er al dan niet voldoet voor een amateurfotograaf lijkt me onmogelijk om te stellen,
                    het zal in sterke mate van de amateur in kwestie afhangen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eos 550d vs Eos 7d

                      Ik vind het altijd grappig dat er mensen zijn die zeggen dat er bijna geen verschil is tussen zulke toestellen.
                      Het zijn uiteraard de mensen die dit beweren die zelf over een 550D beschikken.

                      Er zit een wereld van verschil tussen een 550D en een 7D, neem dat maar van mij aan

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eos 550d vs Eos 7d

                        En waar zitten die grote verschillen dan in. Buiten dat de 7D stuk groter en zwaarder is, Weather seal, snellere burst, betere AF heeft. Hier blinkt de 7D echt in uit, echter heb je dit perse nodig ?

                        De output verschild minimaal van elkaar en is echt pixel peepen. Groter verschil kun je maken door goede objectieven te gaan gebruiken, zoals bijvoorbeeld de 17-55 in combinatie met een 70-200.

                        Heb de 550D en de 7D een jaar naast elkaar gebruikt en kwa output geen enkel verschil gemerkt. Enkel de bediening was een groot verschil in voordeel van de 7D, maar kan net zo goed leven met de bediening van de 550D/600D.

                        Ik zou zeggen eerst investeren in kennis en kunde, dan goed glaswerk en als laatste de body.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eos 550d vs Eos 7d

                          U heeft eigenlijk uw vraag van hierboven zelf beantwoord...
                          Maar er zijn er wel meer, bijvoorbeeld flitssturing, micro-adjust van lenzen om er 2 uit het hoofd te noemen.
                          Of die verschillen groot dan wel klein zijn hangt af van het balang ervan en dat is afhankelijk van de gebruiker.
                          Persoonlijk vind ik dat ze groot zijn en dat vind Canon blijkbaar ook, groot genoeg om er nog een model tussenin te zetten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eos 550d vs Eos 7d

                            Ik weet er nog wel meer te noemen, maar de output (foto) van de 7D is niet veel beter dan de 550D. Blijft toch pixel peepen op bijvoorbeeld de hoge ISO's.

                            7D is een dijk van een camera en ben dan nog steeds een tevreden gebruiker, maar de 550D mag zich terecht het kleine broertje noemen.

                            7D met bijvoorbeeld een 17-85 of 18-135 vind ik persoonlijk zonde van het geld. Dan liever een 550D met een 17-55 of 15-85 (het is en blijft een persoonlijke voorkeur)

                            Ben eigenlijk wel benieuwd welke objectieven TS heeft.

                            /me out

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eos 550d vs Eos 7d

                              Alvast bedankt voor de vele reacties,

                              Als amateurfotograaf is de 550d dus ruim voldoende, als de output van beeldkwaliteit gelijklopend is.
                              Beter investeren in kwaliteitsvolle lenzen dan in een duurdere body met zelfde sensor.

                              Nogmaals dank,

                              Mvg,
                              Facebook Silencior Landscapes
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X