Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

its over

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • its over


    verdriet

    By bagste at 2012-02-21


    vechtlust

    By bagste at 2012-02-21

    verslagenheid

    By bagste at 2012-02-21


    Last edited by bagste; 26 februari 2012, 17:05.

  • #2
    Re: its over

    Ja, ik zie wel dat het verdriet is. Op de volgende foto treedt zelfs radeloosheid in om te
    eindigen in een soort van berusting. Maar een verhaal is toch nog iets anders. Dat heeft
    namelijk een begin, midden en einde. Dat kan in drie foto's, maar dan moet je van goede
    huize zijn. Nu zou ik het eerder:
    verdrietig, verdrietiger, verdrietigst noemen.
    Los van het feit dat ik het best wel mooie foto's vind.

    Comment


    • #3
      Re: its over

      Als amateur heb ik op de foto's maar 1 opmerking,
      ik vind het blikje, flesje cola en prop papier te proper...

      Verder vind ik ze zeer expressief,
      en zeer goed vastgelegd
      maar zoals doudeke reeds zei ivm het verhaal-gebeuren

      Groetjes
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: its over

        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
        Ja, ik zie wel dat het verdriet is. Op de volgende foto treedt zelfs radeloosheid in om te
        eindigen in een soort van berusting. Maar een verhaal is toch nog iets anders. Dat heeft
        namelijk een begin, midden en einde. Dat kan in drie foto's, maar dan moet je van goede
        huize zijn. Nu zou ik het eerder:
        verdrietig, verdrietiger, verdrietigst noemen.
        Los van het feit dat ik het best wel mooie foto's vind.

        bedankt voor de reactie . maar toch niet helemaal eens met de verhaal commentaar .Wilde hem posten bij reeksen maar die zijn hier niet op het forum . dus maar bij fotoverhalen.
        deze jonge dame heeft juist te horen gekregen dat ze bedrogen is door haar vriend .
        daarom een verhaal van emotie. dat zeker niet lang hoeft te zijn .
        want emoties liggen dicht bij elkaar.aan zo een emotie heb je zeker een begin een midden en een einde .(een verhaal dus) dat ook zeer dicht op elkaar zit . eerst de ontvangst ,vandaar verdriet .
        dan zie je toch duidelijk de vechtlust of woede door de handen in het haar en de vuist .
        en dan beseft ze dat ze verloren heeft . in het spel van de liefde en komt de verslagenheid.
        heb deze ook in een setting van een straatbeeld gezet vrij donker maar toch met behoud van zo veel mogelijk detail ook in de donkere delen. maar dat is dan technisch gezien .
        ( model heeft alvast haar best gedaan voor het acteertalent want de traantjes op de eerste foto zijn echte. dit kan je beter zien op de grotere versie ) .

        Comment


        • #5
          Re: its over

          Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk bericht
          ...........Wilde hem posten bij reeksen maar die zijn hier niet op het forum . dus maar bij fotoverhalen.
          behalve dan in Showcase, zijn er mogenlijkheden genoeg op BD.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: its over

            quote Koeno : "Als amateur heb ik op de foto's maar 1 opmerking,
            ik vind het blikje, flesje cola en prop papier te proper..."

            Ik volg, vooral de prop papier gaat naar mijn smaak met iets te veel aandacht lopen.
            Maar dit is wel detailkritiek, want ik vind de reeks heel goed uitgevoerd en ook het opzet is geslaagd.

            Wat het verhaal betreft, volg ik de TS. Voor mij past deze reeks net heel goed in "fotoverhalen". Het verhaal is misschien "klein", maar wel duidelijk. Het gaat de TS mijns inziens niet om het tonen van drie foto's, maar om het concept "einde van een relatie" uitgewerkt in drie foto's. Althans zo ervaar ik het.

            Terug over het concept: Mooi werk met een heel klein beetje detailkritiek.
            Geniet van foto's maken

            Comment


            • #7
              Re: its over

              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
              quote Koeno : "Als amateur heb ik op de foto's maar 1 opmerking,
              ik vind het blikje, flesje cola en prop papier te proper..."

              Ik volg, vooral de prop papier gaat naar mijn smaak met iets te veel aandacht lopen.
              Maar dit is wel detailkritiek, want ik vind de reeks heel goed uitgevoerd en ook het opzet is geslaagd.

              Wat het verhaal betreft, volg ik de TS. Voor mij past deze reeks net heel goed in "fotoverhalen". Het verhaal is misschien "klein", maar wel duidelijk. Het gaat de TS mijns inziens niet om het tonen van drie foto's, maar om het concept "einde van een relatie" uitgewerkt in drie foto's. Althans zo ervaar ik het.

              Terug over het concept: Mooi werk met een heel klein beetje detailkritiek.

              als mede amateur fotograaf
              kleine toelichting
              heb deze foto's er op gezet omdat ik enorm veel van het detail in de foto hou .
              op de kleding maar ook op de omgeving . dit detail wil ik zo veel mogelijk er laten uitkomen .
              in deze bewerking zitten eigenlijk 4 foto's van mij . structuur vloer ,achtergrond . model met attributen . en schaduwpartijen op de achtergrond
              waarvoor ik hekwerk heb gefotografeerd .Om deze allemaal samen te laten komen in een geheel .
              Is ook een beetje nieuwe techniek dat ik aan het uitproberen ben voor een
              bepaalde eigen stijl te hebben . ik noem de techniek zelf fad (freking amazing detail )
              mischien in een latere fase een toelichting daar over .
              het was gemakkelijker die voorwerpen er op voorhand te leggen voor de belichting .
              zodat de schaduwen kloppen met het model .en een realistischer beeld te scheppen voor een straatbeeld .
              ik had ze er ook achteraf kunnen in shoppen maar dat is ontzettend veel meer werk .
              dan ze achteraf er af te shoppen . en moet toegeven dat dit niet op een dagje klaar is zulke foto .
              voorlopig heb ik zelf wat problemen met de witte zak .
              toch bedankt voor de eerlijke commentaar. kan ik alleen maar wijzer uit worden .
              hoop zo nog andere meningen te horen zodat mijn eigenlijke keuze kan bepaald worden door jullie
              heerlijke comentaren. kan de attributen er altijd nog af halen wie weet ?
              ik wens jullie voor de rest nog goed licht toe .
              groeten Steven Baghus

              Comment


              • #8
                Re: its over

                Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
                Wat het verhaal betreft, volg ik de TS. Voor mij past deze reeks
                net heel goed in "fotoverhalen". Het verhaal is misschien "klein", maar wel duidelijk. Het
                gaat de TS mijns inziens niet om het tonen van drie foto's, maar om het concept "einde
                van een relatie" uitgewerkt in drie foto's. Althans zo ervaar ik het.
                Dan heb je maar één foto nodig. Die kan ook een volledig verhaal vertellen. Net zoals
                één zin dat kan doen.
                Maar een verhaal heeft nu eenmaal een opbouw (begin) een uitwerking (midden) en een
                slot (einde) nodig wil het verhalend zijn.
                Dat dit drie sterke foto's zijn en dat zij het einde van een relatie belichamen, ga ik he-
                lemaal niet betwisten. Dat dit een verhaal is, betwist ik ook niet. Maar nogmaals, dat
                zijn de meeste foto's voor mij. Verhalen.
                Maar me dunkt dat de opzet van dit subforum voor iets anders bedoeld is.

                Comment


                • #9
                  Re: its over

                  Jammer weer van de fout in de titel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: its over

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Jammer weer van de fout in de titel.
                    oeps komma staat er al .

                    Comment

                    Working...
                    X