Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D2x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D2x

    Hey,

    Deze avond werd er mij een body van Nikon D2x aangeboden voor 1500€. Er werden 364 foto's mee genomen.
    Toestel is zo goed als nieuw. Is dit een correcte prijs. Volgens de verkoper is dit een buitenkans.
    Kan iemand mij hierover informeren aub.

    Tot ziens Steven

  • #2
    Re: Nikon D2x

    http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266 voor referentieprijzen

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door StevenM
      Dan je wel.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D2x

        Waanzin.Voor 900 euro heb je een jonge occasie D300s ,kun je dan nog mee filmen ook.Op alle vlak de betere van de D2X.Betere autofocus, beter dynamisch bereik en vooral : veel betere hoge iso prestaties. Het enige dat zo'n D2X body nog een zekere aantrek geeft misschien,is de grote pro body zelf, met geïntegreerde grip, maar zoiets is heel relatief.
        Persoonlijk zou ik er nog geen 500 euro aan uitgeven. En zo weinig kliks in al die tijd? Heeft dat toestel dan al die tijd in een kast gelegen? Kijk ook maar uit dat het een goed exemplaar is, want die D2X toestellen, daar waren er veel van destijds die verschrikkelijke backfocus/frontfocus problemen hadden.



        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D2x

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Waanzin.Voor 900 euro heb je een jonge occasie D300s ,kun je dan nog mee filmen ook.Op alle vlak de betere van de D2X.Betere autofocus, beter dynamisch bereik en vooral : veel betere hoge iso prestaties. Het enige dat zo'n D2X body nog een zekere aantrek geeft misschien,is de grote pro body zelf, met geïntegreerde grip, maar zoiets is heel relatief.
          Persoonlijk zou ik er nog geen 500 euro aan uitgeven. En zo weinig kliks in al die tijd? Heeft dat toestel dan al die tijd in een kast gelegen? Kijk ook maar uit dat het een goed exemplaar is, want die D2X toestellen, daar waren er veel van destijds die verschrikkelijke backfocus/frontfocus problemen hadden.



          Walter
          Volledig akkoord met boven vermelde
          Groeten
          Efex

          Comment


          • #6
            Hey,

            Bedankt voor je uitleg. Hij gebruikte dit toestel nooit omwille van het feit dat hij ook de D3x heeft + aanschaf van nog een nieuwer model.
            Deze persoon in een nonkel van me. Zijn intenties zullen wel goed zijn, allé dat hoop ik dan toch.
            Gr. Steven

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door efex

              Volledig akkoord met boven vermelde
              Ik neem jullie raad ter harte. Bedankt hiervoor.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D2x

                Oorspronkelijk geplaatst door Stevie Bee Bekijk bericht
                Hey,

                Deze avond werd er mij een body van Nikon D2x aangeboden voor 1500€. Er werden 364 foto's mee genomen.
                Toestel is zo goed als nieuw. Is dit een correcte prijs. Volgens de verkoper is dit een buitenkans.
                Kan iemand mij hierover informeren aub.

                Tot ziens Steven
                ... prijs en aantal kliks is gewoon onzin ...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D2x

                  Als je een toestel wilt hebben die boven iso 400 niet fatsoenlijk bruikbaar is (afgezet tegen de huidige normen!) dan kun je dat wel doen. Voor het genoemde bedrag zou ik liever voor een tweedehands D700 gaan. Op iso 1600 heeft deze net zoveel beeldruis als de D2x op iso 400.
                  Een hoop ouwe zooi
                  www.rbfoto.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D2x

                    Deze persoon in een nonkel van me. Zijn intenties zullen wel goed zijn, allé dat hoop ik dan toch.
                    Tja , van je familie moet je het hebben hé

                    Maar effe serieus, dat toestel is volledig voorbijgestreeft en de prijs is van de pot gerukt
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D2x

                      Jup, voor dat geld koop je een tweedehands D700 of een nieuwe D300s...heb je een 10x betere camera in de handen
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D2x

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stevie Bee Bekijk bericht
                        Volgens de verkoper is dit een buitenkans.
                        Dit is inderdaad een buitenkans! Voor de verkoper!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D2x

                          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                          Dit is inderdaad een buitenkans! Voor de verkoper!
                          hehe dat is idd zo.

                          600-700 max.

                          Het is TS' nonkel zijn eigen fout dat hij er maar 364 foto's mee nam.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment

                          Working...
                          X