Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

    Hallo,

    Ik ben van plan om een nieuwe lens aan te schaffen voor mijn alpha 700 en 580.
    Ik had graag een 50-150 f2.8 te kopen, maar Sigma maakt deze niet meer voor
    Sony. Daarom zou ik kijken voor een 70-200. Wie heeft deze lens, is deze goed
    van kwaliteit? Ik had ook de Sony 70-200 f2.8 G in gedachten, maar met een meerprijs
    van 600 euro zie ik dit niet zitten, het leven is al duur genoeg .
    Dus wie deze lens heeft, graag commentaar of suggesties

    mvg

    Didi

  • #2
    Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

    Ik heb zelf een tijdje gewerkt met deze lens. OS is prima, AF kan iets sneller, goede optische prestaties. Redelijk licht gebouwd.
    De Sony ken ik, als vergelijking, niet.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
      Ik heb zelf een tijdje gewerkt met deze lens. OS is prima, AF kan iets sneller, goede optische prestaties. Redelijk licht gebouwd.
      De Sony ken ik, als vergelijking, niet.
      Redelijk licht gebouwd? voor onze laatste vlucht heb ik ze gewogen, 1,7 kg....

      Daarmee heb ik dan ook het enige nadeel gezegd, volgens mijn discrete mening. Ik heb de versie zonder OS, meerprijs had ik er niet voor over, en door het grote diafragma, iets hogere ISO, kun je toch snelle sluitertijden gebruiken.



      Voorbeeldje, mischien niet de beste compo omdat ik een paar keer weggejaagd werd tijdens de soundcheck, maar ik vind hem toch kwalitatief goed. (185 mm, f 5, 1/4000)
      Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

        Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
        Redelijk licht gebouwd? voor onze laatste vlucht heb ik ze gewogen, 1,7 kg....
        je kan zware dingen maken die gammel in elkaar steken. Annoh had t over de bouwkwaliteit. Dat doen ze niet slecht bij Sigma, maar ze blinken er ook niet in uit.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

          De non OS en de OS versie zijn op geen enkel punt met elkaar te vergelijken! De OS versie heeft een compleet nieuw ontwerp met een aantal betere lenselementen...


          Ik "twijfel" op dit moment ook over een Sigma 70-200 OS en een tweedehands D300 als backup...of een Nikkor 70-200 VRII...

          Voor mij zal het waarschijnlijk de nikkor worden...waarom?

          Ondanks dat deze Sigma een topper is, helemaal gezien de prijs...heeft hij voor mij twee grote nadelen.

          1. De knoppen op het objectief steken dusdanig ver uit dat ik "bang" ben deze te beschadigen.

          2. Het zoommechanisme zit voorop het objectief, waardoor je de combinatie objectief camera voor mijn gevoel heel apart vast moet houden tijdens het zoomen.

          Daarnaast zaken als niet "wheater sealed" en uiteindelijk toch blijven lonken naar de nikkor...

          Verder...op beeldkwaliteit zijn de merk eigen versies toch nét wat beter blijkt uit testen...als is dit een kwestie van pixelpeepen.

          Ik zou zeggen...gebruik je het objectief puur voor de hobby, niet twijfelen en gewoon de Sigma nemen...gebruik je het objectief ook onder minder ideale omstandigheden (regen, etc) en kan je budget het aan...dan zou ik toch die extra paar honderd euro investeren
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

            Kijk ook eens naar de Tamron 70-200/2.8. Is optisch gelijk aan de Sigma 70-200/2.8 OS (de niet OS zou minder presteren).
            Voor een 600€ heb je die al, dat kan tellen. De AF is waarschijnlijk beter bij de Sigma (en dan vooral in slechte lichtomstandigheden), maar voor mij presteert die voldoende.
            En beeldstabilisatie zit bij Sony in de body, dus dat is ook geen probleem.
            Ik weet niet hoe de Sigma presteert op F2.8, maar de Tamron is pas goed scherp vanaf F3.5. Als de Sigma hier beter presteert, dan zou ik die overwegen. Anders ben je ook goed af met de Tamron.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

              Het is niet waarschijnlijk dat de AF beter is bij de Sigma....dat is gewoon zo. Tenminste, als je onder beter - sneller verstaat..! Daar zit een berg van verschil in namelijk, maar dat is het dan ook...

              Als snelheid (sport) niet het doel is voor aanschaf van het objectief, dan is de Tamron zéker het overwegen waard...met als bijkomend voordeel een veel kortere minimale scherpstelstand.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

                Ik zit ook nog met dit dilemma.
                Tijdens mij zoektocht kwam ik op youtube een vergelijk tussen de nikon, sigma en tamron tegen.
                http://www.youtube.com/watch?v=mt_VsEH_T8o (deel 1)
                http://www.youtube.com/watch?v=QQKczCj7P2Q (deel 2)
                http://www.youtube.com/watch?v=jFb_BDZHisE (deel 3)
                http://www.youtube.com/watch?v=cD3-LNyS6Dk (deel 4...met de conclusie)

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

                  Ik had die ook gezien inderdaad....een video die me toch weer iets doet twijfelen om toch een Sigma te nemen...alhoewel de Nikkor hier wel een knap staaltje liet zien op een aantal vlakken (snelheid / lowlight) waarbij je ziet waar je voor betaald.
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

                    Die sigma is op 2.8 behoorlijk scherp...bijna net zo scherp als de nikon (als ik de video's moet geloven) Daar koop je de lens uiteindelijk ook voor.
                    Scherpstellen gaat op de sigma ook erg snel...de tamrom blijft gewoon achter op dat vlak.
                    Weet iemand wat de waarde vastheid van een sigma lens is? Ik neem aan dat deze 2e hand toch net even wat minder op gaat leveren dan een nikon...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

                      Ik heb deze lens voor mijn Canon 600D. Ik ben tot hiertoe zeer tevreden over de OS, het scherpstellen en vooral de kwaliteit van het glas. Eén minpuntje (als dat er al een is) tegenover de (grote) merken is dat ze niet weather sealed is. Maar als amateur hoef je niet echt in de regen of het stof te gaan werken denk ik dan maar.
                      Not all who wander are lost ...
                      EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 70-200 f2.8 EX DG OS (2010)

                        Oorspronkelijk geplaatst door RHNL Bekijk bericht
                        Die sigma is op 2.8 behoorlijk scherp...bijna net zo scherp als de nikon (als ik de video's moet geloven) Daar koop je de lens uiteindelijk ook voor.
                        Scherpstellen gaat op de sigma ook erg snel...de tamrom blijft gewoon achter op dat vlak.
                        Weet iemand wat de waarde vastheid van een sigma lens is? Ik neem aan dat deze 2e hand toch net even wat minder op gaat leveren dan een nikon...
                        In absolute getallen zal je op de Sigma net zoveel afschrijven als de Nikon. Relatief gezien is dit natuurlijk meer...maar als je kijkt naar de oude 70-200 f2.8 objectieven van Sigma hebben deze allen een tweedehands waarde van ongeveer 300 - 400 euro...vermoed dat de prijs die je efectief voor een OS versie kan krijgen voorlopig rond de 750 - 800 euro zal zitten.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment

                        Working...
                        X