Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste contact met D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste contact met D70

    Sinds 28 januari had ik naar deze dag uitgekeken. Ik heb mijn D70. Aangezien ik niet veel ervaring heb met spiegelreflex camera's gaat er een wereld voor mij open. Wat een heerlijk toestel is dit. Zo snel als het maar kan zijn. Hier is een van mijn eerste foto's, Full auto , flits uitgezet en uit de hand. Met de kit lens .


  • #2
    misschien beter witbalands op gloeilamp gezet, camera's hebben het heel moeilijk om in die omstandigheden de juiste witbalans te kiezen, zoals hier te zien op het voorbeeld, gewoon even proberen en kijk naar het verschil.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Oei , wat is er dan fout in deze foto ? De lichtbron was een gele halogeenlamp. Ik was onder de indruk van deze foto omdat de camera dezelfde kleuren had gereproduceert als in het echt.

      Wat ik wel jammer vind is dat als je de camera gewoon neerzet dat hij voorover valt .

      Comment


      • #4
        Je kan papier ofzo (of watten) onder de lens steken

        Groetjes,
        Rutger
        Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

        Comment


        • #5
          Ik vind het kleurcontrast wel leuk... het koude licht buiten, en het haast warme kaarslicht vooraan, dat dan weer in schril contrast staat met het stekelige onderwerp... Als je de witbalans naar kunstlicht zou trekken, wordt de achterzijde weer eeeerg blauw....

          en tegen het omvallen van de camera: de kortste en lichtste plastic lens monteren...

          Overigens... ik heb vroeger ooit een statiefplaat van een kapot (video)statief gebruikt om m'n camera in balans te houden, door dat on de lengte onder m'n F801 te vijzen... maar uiteindelijk is een statief wel een elegantere oplossing

          Comment


          • #6
            Ik gebruik dus nu om de lens te ondersteunen het plastieke beschermkapje van de batterij .

            Voor de die-hard , hier is een foto geschoten in RAW op Full auto . Enkel omgezet naar JPG via Nikon View.( ! +5 MB) :



            Belichting is een halogeenspot direct erboven . Foto is naar mijn mening wel onderbelicht .

            Comment


            • #7
              Ik was onder de indruk van deze foto omdat de camera dezelfde kleuren had gereproduceert als in het echt
              Da's wel een heel gevaarlijke bewering hoor (die ik dus ook waag te betwijfelen)

              Comment


              • #8
                Ok , ben nu wat verder aan het experimenteren . Qua noise valt het allemaal heel goed mee. Veel minder dan ik op sommige samples zie .

                Ik heb geprobeert het stoplicht probleem te dupliceren , maar ik kan het NIET reproduceren . ( 1/8000 , iso 200 ? ). Ook ben ik moire nog niet tegengekomen , dus bij dagelijks gebruik zal het allemaal wel meevallen . Anders staat de Phaseone plug-in al klaar.

                Op dit moment maak ik de eerste kleine stapjes in de reflex wereld in P mode , dan houd de camera nog m'n handje voor een groot deel vast .

                De laatste foto's heb ik in raw gemaakt , en het detail dat je dan in de foto's kunt zien is verbluffend.

                Ook maak ik gebruik van de curve van Phille , tis maar dat hij het weet .

                De hond toen ik weer met de camera langskwam ( tis niet scherp , 't gaat om het idee ) :

                Comment

                Working...
                X