Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bevroren zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bevroren zonsondergang

    Foto genomen op zondag 5 februari op een korte wandeling in de Wellemeersen. De Gatesvijver was hier helemaal toegevroren. De zon was zich aan het klaarmaken voor een zonsondergang.

    Weet niet of hij voor jullie showcase waardig is maar ik vind em in ieder geval goed gelukt Wel spijtig van de elektriciteitspaal+draad maarja, niets aan te doen en ik weet niet genoeg over photoshop om deze weg te krijgen


    Gatesvijver by SpArkLeS® - Laurie De Bruyn, on Flickr

    Foto genomen met Canon 7D - 17-55mm f/2.8 IS

    Last edited by SpArkLeS; 22 februari 2012, 10:09.
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Bevroren zonsondergang

    te weinig detail in de voorgrond maar ook geen mooie compo om een silhouet te verkrijgen. Je slaagt de bal hier wat tussen de twee zodat het niet veel is.
    waarom heb je trouwens niet wat langer gewacht zodat je de mooie kleuren kreeg van de zonsondergang en dan viel de zon misschien ook niet meer zo in het midden van het kader. nog een laatste ding, je horizon loopt scheef maar deze kan je gemakkelijk even rechttrekken in welke software dan ook die je gebruikt.

    greets,

    Jeroen.

    Comment


    • #3
      Re: Bevroren zonsondergang

      Het is inderdaad niet echt een zonsondergang, wou de titel nog aanpassen maar ging niet meer. Ik denk dat op de originele foto de zon niet in het midden stond maar dan waren er storende zaken aan beide kanten. I
      Het was niet echt de bedoeling om een silhouet te creëren.

      Raar maar waar de horizon is reeds rechtgetrokken! Ik vond ook dat hij nog scheef liep maar photoshop wil hem echt niet rechter zetten.

      Thx voor de comment

      Edit: Heb je Flickr eens bekeken, staan echt wel sjieke landschap foto's op, spijtig dat er niet bijstaat waar ze genomen zijn! Echt nice
      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Bevroren zonsondergang

        Mooie plaat, maar de uitgebrande vlekken vragen iets te veel aandacht.


        Doet photoshop dit dan en niet jij ? Jij bent toch de "operator" ?
        Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
        ...Raar maar waar de horizon is reeds rechtgetrokken! Ik vond ook dat hij nog scheef liep maar photoshop wil hem echt niet rechter zetten...
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Bevroren zonsondergang

          Sorry, foto kan mij niet bekoren...
          Onsterke en slordige uitsnede, uitgebrande vlek erg prominent in beeld en storend.

          De elektriciteitspaal is de minste van je zorgen. Probeer bij het fotograferen na te denken over de manier waarop je het - overigens mooie - landschap best kan weergeven. Een landschap fotograferen is "knippen" ! Je snijdt a.h.w. met een schaar een deel van het beeld vóór je uit de werkelijkheid. De manier waarop je dat doet is bepalend voor de foto. Zoek sterke lijnen, lagen, vlakken en probeer ze verantwoord binnen het kader te plaatsen. Voorwaar niet gemakkelijk, maar verdomd boeiend...
          En recht in de zon fotograferen als ze nog zo hoog aan de hemel staat is helemaal niet eenvoudig en vraagt een betere belichtingstechniek (ons fototoestel heeft nu eenmaal een kleiner 'dynamisch bereik' dan onze ogen).
          Ik vermoed dat de foto niet 'schuin' staat (als ik naar de bomen en de mast kijk). Toch zorgt de lichtjes schuine oever aan de overzijde dat de kijker zich niet op zijn gemak voelt... en denkt dat de foto niet helemaal juist staat. Best zo'n situaties vermijden. Ofwel juist gaan overdrijven.
          Voor wat het waard is...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment

          Working...
          X