Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Druppelregelaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Druppelregelaar

    Hallo Iedereen,

    Ik ben al een tijdje bezig met het fotograferen van druppels.
    Het lukt me nu al aardig moet ik zeggen. Alleen wil ik graag nog mooiere foto's gaan maken dmv een druppelregelaar.
    Een of ander apparaatje of iets dergelijks waarmee ik de druppelsnelheid kan regelen.

    Op Fotokonijnenberg staat een hele mooie set: http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...raphy-kit.html
    Maar deze kost €419,- en dat is me veel te duur.

    Heeft iemand een ander idee (goedkoper) hoe ik de druppelsnelheid kan instellen. Zodat ik bijv. een druppel op een andere kan laten vallen?

    Alvast bedankt,
    Ludo

  • #2
    Re: Druppelregelaar

    In alle ziekenhuizen in België hebben ze gratis uw gerief. Heb je geen bekende die werkt in een ziekenhuis ?

    Comment


    • #3
      Re: Druppelregelaar

      Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
      In alle ziekenhuizen in België hebben ze gratis uw gerief. Heb je geen bekende die werkt in een ziekenhuis ?
      Grappig dat u dit zegt. Hier heb ik ook al aangedacht. Ik heb zelf 3 jaar in een ziekenhuis gewerkt en daar hadden ze "spuitenpompen" hiermee kon je perfect de snelheid instellen. Maarja hoe kom ik daar aan die apparaten zijn erg duur volgens mij. Ik heb het ook al met een los infuussysteem geprobeerd, dit ging goed maar die heb ik helaas niet meer.

      Comment


      • #4
        Re: Druppelregelaar

        Oorspronkelijk geplaatst door LBfoto Bekijk bericht
        Ik heb het ook al met een los infuussysteem geprobeerd, dit ging goed maar die heb ik helaas niet meer.
        't Is over dit dat ik het wil hebben

        Comment


        • #5
          Re: Druppelregelaar

          Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          't Is over dit dat ik het wil hebben

          Oke, ja dat lukte eigenlijk wel prima. Maar ik werk er nu niet meer. Weet ook niet wie ik kan vragen. Maar over een tijdje ga ik er weer stage lopen, dan kan ik het wel weer meenemen.

          Comment


          • #6
            Re: Druppelregelaar

            Zoek een bevriend(e) verpleger/verpleegster die het voor jou wil meebrengen, ze werpen die infusen toch na gebruik weg. Sommige infusen zijn gevuld met totaal ongevaarlijke (medische) producten. De gebruikte infuus spoelen ze wel voor jou. Veel succes !

            Comment


            • #7
              Re: Druppelregelaar

              Vraag eens bij uw apotheker.
              Die kan je wel ergens aan helpen waarschijnlijk, al kost het je nog 20 euro (als hij het al niet gratis geeft)

              Let wel op dat je het regelaartje niet dicht zet bij het wegbergen. PVC-leidingen kleven na verloop van tijd en dan blijft je leiding dicht.
              Nikon D7000 en wat lenzen.
              http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

              Comment


              • #8
                Re: Druppelregelaar

                Heb een tijdje geleden ongeveer eenzelfde vraag ergens gesteld Ik gebruik zelf zo'n infuus.. En moet zeggen, dat lukt goed, voor enkele druppels althans. Om 2 druppels op elkaar te laten botsen ermee, laat je er geen 2 vallen, maar een hele reeks vlak achter elkaar, wat geen mooie egale ondergrond geeft maar vol golven en spatten.. Misschien dat het wel lukt met een soort van lasertriggertje ofzoiets ? Heb hiervan nog niets opgezocht ofzo en zal het misschien alleen maar moeilijker maken.
                Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                Comment


                • #9
                  Re: Druppelregelaar

                  En als apotheker niet kan helpen, misschien de lokale dierenarts?
                  Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Druppelregelaar

                    bij de lokale kruidenier langslopen om een buret?
                    liefst eentje met een groot reservoir als je je avond niet wil vullen met het vullen van het ding.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Druppelregelaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
                      bij de lokale kruidenier langslopen om een buret?
                      liefst eentje met een groot reservoir als je je avond niet wil vullen met het vullen van het ding.
                      Dat ziet er inderdaad goed uit, ik zal eens gaan zoeken.
                      Bedankt!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Druppelregelaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
                        bij de lokale kruidenier langslopen om een buret?
                        liefst eentje met een groot reservoir als je je avond niet wil vullen met het vullen van het ding.
                        Bij welke kruidenier vind je een buret ?
                        Je hebt er met een kraantje en je hebt er met een parel waar je moet op drukken. Zolang je erop drukt loopt de vloeistof vrij door. Is wel moeilijke om te regelen ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Druppelregelaar

                          Thiry in het centrum van Leuven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Druppelregelaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door [Maarten] Bekijk bericht
                            bij de lokale kruidenier langslopen om een buret?
                            liefst eentje met een groot reservoir als je je avond niet wil vullen met het vullen van het ding.
                            Ik heb vorige week via Marktplaats 3 buretten gekocht. Deze zijn perfect te regelen!
                            En nog goedkoop ook €2,50 per stuk. Hartelijk dank voor deze tip!!!

                            Groetjes,
                            Ludo

                            Comment

                            Working...
                            X