Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hasselblad 201f

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hasselblad 201f

    hoi,

    ik wilde vandaag voor de eerste keer sinds enkele maanden m'n hasselblad 201f gebruiken. echter, na de eerste opname bleef de spiegel geblokkeerd hangen. ik kan ook het objectief niet meer verwijderen van de body.

    kent er iemand een hasselblad reparateur, want zelf durf ik er niet aan te komen? ik besef dat dit vooral een digitaal platform is, maar ik zou zo dadelijk niet weten waar anders naartoe.

    alvast bedankt, peter.

  • #2
    Re: hasselblad 201f

    Vragen bij:
    PCH, Zuidstraat 154, Brussel
    Campion, Sint Bonifaastraat 13, 1050 Brussel

    Comment


    • #3
      Re: hasselblad 201f

      Van deze reeks weet ik minder maar denk vooral aan de bat.die te zwak of leeg is...Bat. uithalen en een nieuwe plaatsen contact aan en normaal moet alles terug op zijn plooi vallen....Hoop ik toch.

      Comment


      • #4
        Re: hasselblad 201f

        batterij lijkt me een logische eerste stap
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: hasselblad 201f

          bedankt. batterij is het eerste wat ik morgen zal vervangen.
          bedankt ook voor de links.

          Comment


          • #6
            Re: hasselblad 201f

            batterij vervangen. camera werkt ogenschijnlijk perfect.
            nooit gedacht dat de batterij de spiegel zou kunnen blokkeren.
            weer iets geleerd.

            Comment


            • #7
              Re: hasselblad 201f

              De batterij heeft te weinig spanning waardoor het ontspannen halverwege blokkeert...met als gevolg dat de spiegel niet terug klapt waardoor het geheel (lenzen) ook niet meer verwijderd kunnen worden.Zo zie je maar dat alle electronica hoe klein ook meestal voor de problemen zorgen...In de v series geen problemen met batterijen.
              Maar goed 't is opgelost.

              Comment


              • #8
                Re: hasselblad 201f

                Te laat gelezen, het is inderdaad de batterij die leeg is en dan blokkeert het. Spiegel omhoog en dan kan je geen lenzen wisselen, is steeds zo geweest bij hasselblad.

                Comment


                • #9
                  Re: hasselblad 201f

                  't schijnt ook zo te zijn bij enkele analoge nikon reflexen, FM, FM2 en FM3a. dus denk ik dat iets of wat serieuze technieker dit toch moet weten. jammer dat geen enkele reparateur die ik gecontacteerd heb, dit vermeldde. lang leve het internet!

                  Comment


                  • #10
                    Re: hasselblad 201f

                    Oorspronkelijk geplaatst door petermoons Bekijk bericht
                    ........ jammer dat geen enkele reparateur die ik gecontacteerd heb, dit vermeldde.
                    en wees dus maar blij, dat je je toestel daar niet ter reparatie hebt aangeboden.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: hasselblad 201f

                      yep, ben ik ook. ik heb wel een correcte mailwisseling gehad met patrik van "ptcollectibles". dus daar gaat de blad waarschijnlijk naartoe als ie 'ns een onderhoud nodig heeft.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hasselblad 201f

                        Oorspronkelijk geplaatst door petermoons Bekijk bericht
                        't schijnt ook zo te zijn bij enkele analoge nikon reflexen, FM, FM2 en FM3a.
                        Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, aangezien de FM & FM2 volledig mechanisch werken, zonder batterij. Daarom ook hun extreem betrouwbare reputatie.

                        De (niet noodzakelijke) batterij doet alleen de lichtmeter werken.
                        De FM3a is meer hybride van de FE2 & FM2, dus meer elektronisch afhankelijk.

                        Doch dit terzijde.

                        Comment

                        Working...
                        X