Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Korte zoom Nikon D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Korte zoom Nikon D300s

    Ter aanvulling van mijn 70-200 zoek ik een korte zoom van bv 18 tot 70 met een vast brandpunt, liefst 2.8, wat is de beste koop ?
    ik maak meest reisfoto's en portretjes.
    dank voor de reactie's

  • #2
    Re: Korte zoom Nikon D300s

    Oorspronkelijk geplaatst door Koenny Bekijk bericht
    zoek ik een korte zoom van bv 18 tot 70 met een vast brandpunt
    Je zal vast max diafragma bedoelen ? Als je je budget vermeldt, zal je veel zinvollere reacties krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Korte zoom Nikon D300s

      Tamron 17-50 2.8 geeft veel voor zijn prijs....
      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

      Comment


      • #4
        Re: Korte zoom Nikon D300s

        Voor een portret is soms 50 mm te weinig. Ke kan dan i.p.v. 17-50 mm kijken naar de 17-70 mm van Sigma.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Korte zoom Nikon D300s

          Er is natuurlijk ook altijd de Tamron 28-75 2.8, z'n prijs meer dan waard en moet niet onderdoen voor de merk-eigen lens (niet helemaal )

          Heb deze altijd met veel plezier gebruikt, lichter, compacter en... goedkoop
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: Korte zoom Nikon D300s

            De 28-75 mm is inderdaad één van de beste in zijn soort. Met als enigste nadeel de afwezigheid van beeldstabilisatie.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Korte zoom Nikon D300s

              Er is natuurlijk ook altijd de Tamron 28-75 2.8
              28mm is wel weinig groothoek om te beginnen op crop vind ik.
              Ik heb als hoofdlens altijd een 24/70 gehad maar had voor bv. citytrips graag een groothoek bij.
              Naar portretjes toe vind ik 75mm ook beter dan 50mm, je staat anders nogal snel te dicht op je model vind ik.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Korte zoom Nikon D300s

                Allemaal bedankt voor de reactie's, het heeft me geholpen maar geen resultaat opgeleverd, het ideaal is natuurlij een 18-70 f2.8 van nikon . . . . maar die bestaat niet en bij andere merken evenmin, heb blijft dus uitkijken
                ps: met mijn 18-200 kan ik niet "diagragmeren" vandaar zoek ik naar een grote opening

                Comment


                • #9
                  Re: Korte zoom Nikon D300s

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koenny Bekijk bericht
                  Allemaal bedankt voor de reactie's, het heeft me geholpen maar geen resultaat opgeleverd, het ideaal is natuurlij een 18-70 f2.8 van nikon . . . . maar die bestaat niet en bij andere merken evenmin, heb blijft dus uitkijken
                  ps: met mijn 18-200 kan ik niet "diagragmeren" vandaar zoek ik naar een grote opening
                  je kan daarmee toch diafragmeren tot f/22 of zelfs f/32

                  als je nu eens gewoon mm 51-69 laat voor wat het is heb je met een 17-50 f/2.8 van Tamron, Sigma of een prima combo met die 70-200.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Korte zoom Nikon D300s

                    Ik zit hier een beetje met dezelfde situatie. 50mm 1.4 nikon en 70/200 2.8 sigma. Na verkoop van mijn 18/200 heb ik hetzelfde probleem, nl groothoek en wat zoom. De sigma 17/70 2.8/4 vind ik ook wel interessant, maar vind het spijtig dat er op 60 à 70mm maar f 4 meer is, terwijl de 70/200 op 2.8 kan blijven.
                    Ik zoek ook iets dergelijks al TS, maar ben er ook nog niet aan uit. Budget ong. € 600, en misschien 50 mm 1.4 verkopen, want twijfel of ik ze nog zal gebruiken...
                    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

                    Comment


                    • #11
                      Re: Korte zoom Nikon D300s

                      Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
                      Ik zit hier een beetje met dezelfde situatie. 50mm 1.4 nikon en 70/200 2.8 sigma. Na verkoop van mijn 18/200 heb ik hetzelfde probleem, nl groothoek en wat zoom. De sigma 17/70 2.8/4 vind ik ook wel interessant, maar vind het spijtig dat er op 60 à 70mm maar f 4 meer is, terwijl de 70/200 op 2.8 kan blijven.
                      Ik zoek ook iets dergelijks al TS, maar ben er ook nog niet aan uit. Budget ong. € 600, en misschien 50 mm 1.4 verkopen, want twijfel of ik ze nog zal gebruiken...
                      En dan wat te denken van de Nikon 17-55mm f2.8 in 2de hands? Die zie ik hier toch regelmatig passeren en als je het bij cropcamera's houdt (nu ja, een D800 in crop heeft je nog steeds meer pixels als een D300) is dat zeker een alternatief.
                      Ik heb deze lens zelf niet maar het zou 1 van de beste DX lenzen zijn van Nikon .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Korte zoom Nikon D300s

                        Oorspronkelijk geplaatst door chef roger Bekijk bericht
                        , maar vind het spijtig dat er op 60 à 70mm maar f 4 meer is, terwijl de 70/200 op 2.8 kan blijven.
                        Dan zet je zelf toch gewoon enkele stappen vooruit

                        Comment


                        • #13
                          Re: Korte zoom Nikon D300s

                          Een tweede hands 17-55zou prima zijn maar ik heb eens gekeken op deze site maar geen enkele gevonden waar maak ik meer kans ?
                          beste Putor, "Diafragmern doe je met een grote lensopening, (dus een klein cijfer)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Korte zoom Nikon D300s

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koenny Bekijk bericht
                            Een tweede hands 17-55zou prima zijn maar ik heb eens gekeken op deze site maar geen enkele gevonden waar maak ik meer kans ?
                            beste Putor, "Diafragmern doe je met een grote lensopening, (dus een klein cijfer)
                            beste Koenny,

                            bij een enkele keer googelen zien je tientallen links die diagrafmeren definieren als een andere dan het maximaal diagragma instellen. volledig in lijn met hoe ik, en miloenen andere het leerden
                            Last edited by putor; 20 februari 2012, 18:07.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Korte zoom Nikon D300s

                              Beste Putor,
                              sorry voor het misverstand, met diafragmeren kan je evengoed een grote of een kleine scherptediepte nastreven of de voordelen van het beste van de lens (het midden) gebruiken, in mijn geval zoek ik duidelijk naar een zo groot mogelijke opening om en heel beperkte scherptediepte te creeren.
                              mvg-Koenny

                              Comment

                              Working...
                              X