Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Modelfotografie Canon EOS 550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Modelfotografie Canon EOS 550

    Hey,

    Ben van plan te starten met fotografie en wil dit van de eerste keer goed doen!

    daarvoor heb ik een budget van 1000Euro!

    mijn fotografie zal voor 90% rond modelfotografie draaien!

    maar ik zou graag eens van mensen met veel kennis horen welke lenzen ik het beste koop?

    ik ga een body 2dehands zoeken rond de 500euro, heb dus nog 500over!

    grtz
    "http://Kevin-V.com
    [SIZ

  • #2
    Re: Modelfotografie Canon EOS 550

    lenzen:

    50 f1.8
    85 f1.8
    deze gaan u al 't een en 't ander toelaten, en een heel eind ver brengen!
    70-200 gaat ook, maar binnen uj 500 euro gaat moeilijk worden

    camera kan dan iets duurder
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Modelfotografie Canon EOS 550

      Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
      Hey,

      Ben van plan te starten met fotografie en wil dit van de eerste keer goed doen!

      daarvoor heb ik een budget van 1000Euro!

      mijn fotografie zal voor 90% rond modelfotografie draaien!

      maar ik zou graag eens van mensen met veel kennis horen welke lenzen ik het beste koop?

      ik ga een body 2dehands zoeken rond de 500euro, heb dus nog 500over!

      grtz
      Beetje contradictie in terminis hier?

      serieus van start met fotografie met een budget van 1000 euro.
      Ok, 't ligt niet alleen aan het materiaal, maar voor 1000 euro koop je nog geen deftige body, laat staan hoge kwaliteits objectieven.

      Kan voor de rest de adviesen van david_ve volgen. twee goeie objectiefjes die je een heel eind op weg helpen.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: Modelfotografie Canon EOS 550

        Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
        Beetje contradictie in terminis hier?

        serieus van start met fotografie met een budget van 1000 euro.
        Ok, 't ligt niet alleen aan het materiaal, maar voor 1000 euro koop je nog geen deftige body, laat staan hoge kwaliteits objectieven.

        Meen je dat echt?
        Heb je echt zoveel geld nodig voor een serieuze start?

        Ik denk zelf dat creativiteit, leergierigheid en €1000,- genoeg is.

        Comment


        • #5
          Re: Modelfotografie Canon EOS 550

          1000 euro is een mooi budget om mee te starten. En wat is serieus ? Ken genoeg mensen met een instap camera die de meest geweldige foto's maken waar menig geen jaloers op is.

          Zelf zou ik lekker starten met een 550D of 600D met kitlens.
          Model fotografie is een ruim begrip na mijn idee.

          Comment


          • #6
            Re: Modelfotografie Canon EOS 550

            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
            Ken genoeg mensen met een instap camera die de meest geweldige foto's maken waar menig geen jaloers op is.
            Dat bedoel ik maar!

            Comment


            • #7
              Re: Modelfotografie Canon EOS 550

              Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
              serieus van start met fotografie met een budget van 1000 euro.
              Ok, 't ligt niet alleen aan het materiaal, maar voor 1000 euro koop je nog geen deftige body, laat staan hoge kwaliteits objectieven.
              Je hebt echt geen koerspaard nodig om te leren paardrijden hoor !
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

              Comment


              • #8
                Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                Ik heb een 550d met ef-'s 18-135 objectief. Op f8 is het objectief scherp genoeg voor portret. Er zullen er wel betere objectieven zijn maar ik vind het persoonlijk ideaal om te starten.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                  CANON EF-S 18/200 3.5-5.6 IS en de 550d body valt net buiten mijn budget,maar daar kunnen we eventueel een knoopje aan passen, zou dit een ideale lens zijn voor modellen? grtz!! en bedankt voor de snelle reacties
                  "http://Kevin-V.com
                  [SIZ

                  Comment


                  • #10
                    Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                    Zou voor de 85mm 1.8 gaan. Vergeet ook het geheugen en eventueel een reservebatterij ook niet. Plus misschien een bescheiden strobist setje als je modellen wil fotograferen. Voor buiten zou je ook een reflectiescherm kunnen gebruiken of om het goedkoop te houden zelf iets maken met bijvoorbeeld witte parachutestof. Tot slot: iets van software om de huid op te schonen zal ook handig zijn.
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                      Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                      Ik heb een 550d met ef-'s 18-135 objectief. Op f8 is het objectief scherp genoeg voor portret. Er zullen er wel betere objectieven zijn maar ik vind het persoonlijk ideaal om te starten.
                      Persoonlijk zou ik eerder kijken als starter set na een 550D + kitlens (18-55IS) en 55-250IS
                      En dan denk je al een heel bereik af met deze twee objectieven. En kun je de basis van fotografie mooi mee onder de knie krijgen.

                      Basis cursus fotografie. Start met lezen/oefenen van (Diafragma, Sluitertijd en ISO)


                      Introductie in portretfotografie
                      Een portretfoto is een foto die een persoon (of soms een dier) laat zien op zo'n manier dat het iets laat zien over de persoon zelf. Het is aan de fotograaf om het beste uit mensen naar voren te halen en dit in een portret te tonen.


                      Meer praktijk artikelen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                        De vraag gaat over de 550D en modelfotografie.
                        Is het de bedoeling om alleen maar portretten te maken?
                        Met een 85mm op de 550D zal je een heel grote studio nodig hebben om een model helemaal op de foto te krijgen.
                        Voor potretten met een beperkte scherptediepte is de 85mm ideaal, maar als je de modellen helemaal op de foto wil, dan gaat dat beter met een goede standaardzoom. Daarbij moet je wel opletten om de lens niet in de breedste stand te gebruiken, want dan krijg je teveel vervorming.

                        In een studio (met flitsinstallatie dus) wordt er meestal gewerkt met het diafragma op f8 - f11 om voldoende scherptediepte te krijgen, de meeste lenzen (zelfs de kitlens) zullen dan wel aanvaardbare resultaten geven.

                        Je hebt niet meteen de duurste lenzen nodig. Als het budget beperkt is, dan kan je eventueel ook tweedehands lenzen kopen. Die kan je achteraf met niet teveel verlies weer doorverkopen als je dan toch liever iets anders zou willen.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                          dus de CANON EF-S 18/200 3.5-5.6 IS is een no-go, als je een model volledig op de foto wil krijgen in een kleinere studio?
                          "http://Kevin-V.com
                          [SIZ

                          Comment


                          • #14
                            Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                            Oorspronkelijk geplaatst door kevinva Bekijk bericht
                            dus de CANON EF-S 18/200 3.5-5.6 IS is een no-go, als je een model volledig op de foto wil krijgen in een kleinere studio?
                            Het probleem met dat soort lens is dat ze wel een heel groot zoombereik hebben, maar dat gaat dan wel ten koste van de beeldkwaliteit.
                            De goedkope EF-S 18-55 IS kitlens heeft een betere beeldkwaliteit dan de 18-200.
                            In hetzelfde bereik als die 18-55 heb je nog heel wat andere lenzen die beter presteren, maar die zijn ook allemaal duurder.

                            Eigenlijk hoort dit topic meer thuis bij de ojectieven omdat je al beslist hebt welke camera het zal worden, maar dat je nog een keuze wil maken wat de lenzen betreft.

                            In dat forumdeel ben je een paar dagen bezig als je alles over portret/modelfotografie-lenzen wil lezen...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Modelfotografie Canon EOS 550

                              Volgens mij is de TS op zoek naar een startset en kan de keuze op alle merken vallen.

                              Comment

                              Working...
                              X