Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen Sony A580 meer?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen Sony A580 meer?

    Hallo,

    Ik heb een tijdje niets meer aan fotografie gedaan, maar wil het nu weer oppakken. Aangezien ik erg tevreden ben met mijn lenzen voor de Sony had ik het idee opgevat mijn A100 te vervangen door een A580, leek me een budgetair verantwoorde keuze.

    Alleen het lijkt erop dat deze camera van de aardbodem verdwenen is. Wat ik ook zoek, geen body te vinden. Wat is er aan de hand bij Sony? Zijn er problemen met de voorraad of het ik wat aankondigingen gemist? Ik weet dat er geruchten zijn over een A57(?) maar ik wil toch eigenlijk heel graag een optische zoeker.

    John

  • #2
    Re: Geen Sony A580 meer?

    Er gaat een gerucht dat er een opvolger komt, de A600, klik. Dus met OVF.
    Het laatste nieuws is dat die wordt voorzien van een verbeterde versie van de al uitstekende 16MP sensor vd A580.

    Ik weet dat er geruchten zijn over een A57(?) maar ik wil toch eigenlijk heel graag een optische zoeker.
    Heb je al eens door de EVF vd A65/A77 kunnen kijken ? Ik wil zeker niet meer terug naar een optische zoeker.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Geen Sony A580 meer?

      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht

      Heb je al eens door de EVF vd A65/A77 kunnen kijken ? Ik wil zeker niet meer terug naar een optische zoeker.
      Als je de optische zoeker van de A900 gewoon bent ie die van de A77 toch wel aanpassen .
      Ik gebruik de A900 toch nog voor +80% vna de foto's .
      Voor actie en tele gebruik ik de A77 de rest met de A900
      Nex 5N met 16 mm , 18/200 en 50mm f0,95 en A77 en A900 met glas van 12 tot 600 mm van f0,95 tot ...

      Comment


      • #4
        Re: Geen Sony A580 meer?

        Misschien kan je eens kijken of er geen tweedehans te koop is (natuurlijk als je dat wilt).
        Ik heb mijn toestel ook tweedehans gekocht.
        Ik ben er best tevreden van!

        Met vriendelijke groetjes,
        Loïc

        Comment


        • #5
          Re: Geen Sony A580 meer?

          EVF is voor APS beter en biedt veel meer mogelijkheden dan optische zoeker, is veel plezieriger te gebruiken. De sony slt a65 is een heel sterke aanrader en waarschijnlijk een van de beste toestellen op de markt, ga dat ergens effe proberen vergelijkt de zoeker met optische zoeker van eender welke APS-DSLR.
          Als de zoeker van de a580 vergelijkt met deze van de a65 dan is dat een verschil van dag en nacht.

          Comment


          • #6
            Re: Geen Sony A580 meer?

            Idd , ik heb mij ongeveer een maand geleden een Sony a77 gekocht en ik had ervoor een A380. Echt waar, ik zou nooit meer willen terugkeren naar die optische zoeker. Ik gebruikte mijn A380 vande week nog eens voor iets te testen en is dag en nacht verschil wat hierboven ook geschreven staat
            Als je de kans krijgt om eens door de zoeker van A65/A77 te kijken , zeker doen
            Ik ben bijna zeker dat je zal veranderen van mening
            Sony α77 -Sony 50mm F1.4- Sony 18-200mm F3.5-6.3 DT - Sony 70-300G SSM- Sony 16-50mm F2.8 SSM ,Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD ASP IF-Tamron SP AF 90MM F/2.8 Di Macro -Sony HVL-F42AM Manfrotto 055cxpro4 + ballhoofd

            Comment


            • #7
              Re: Geen Sony A580 meer?

              Oorspronkelijk geplaatst door loboyforyou Bekijk bericht
              Misschien kan je eens kijken of er geen tweedehans te koop is (natuurlijk als je dat wilt).
              Loïc
              Ik heb geen bezwaar tegen een tweedehands, helaas kom ik die ook niet tegen, ook niet als occasion bij fotodealers in mijn omgeving.

              Het is jammer dat er in mijn directe omgeving ook geen dealers zijn die sonytoestellen met een OVF en een EVF hebben staan zodat ik een vergelijk kan maken. Ik kan dus alleen vergelijken met mijn eigen A100.

              Comment


              • #8
                Re: Geen Sony A580 meer?

                Hier is nog eentje te koop, klik.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Geen Sony A580 meer?

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Hier is nog eentje te koop, klik.
                  Dank je, maar jammer genoeg is dit een set. Ben alleen op zoek naar een body. De verhouding tussen de prijs van deze set en de prijs waarvoor ik een A65 body kan kopen brengt met dan aan het twijfelen voor een A65. Toch nog even verder d zoeken ben ik bang

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen Sony A580 meer?

                    De A65 vind je hier redelijk goedkoop, klik.
                    Als je niet zoveel MP's wilt, dan kan je wachten op de A57 die 16MP's krijgt. Body zou vergelijkbaar zijn, dus niet zo een kleine body als de A55. Volgende maand wordt die voorgesteld, maar wanneer die verkrijgbaar gaat zijn is een andere vraag.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment

                    Working...
                    X