Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor veldhockey

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor veldhockey

    Welke canon lens zou optimaal zijn om deze sport (veldhockey) te fotograferen?
    (Wie hier heeft deze sport reeds gefotografeerd?)
    Ik heb momenteel een FF canon 5D mII.

    W.

  • #2
    Re: Lens voor veldhockey

    Welke objectieven heb je verder ?

    Zelf gebruik ik altijd de 70-200. Op FF als Crop. Als ik mm te kort kom dan gaat die op de crop body, maar dit gebeurd zelden. Gewoon op de plek gaan staan waar voor jou de belangrijkste acties afspelen.

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor veldhockey

      Ofwel ne 70-200 mm F2,8, wat een bijzondere lens is die eigenlijk in geen enkele tas mag ontbreken, en multi inzetbaar . Maar kan zijn dat ze op sommige momenten wat kort is, en dan is het aan U om te beslissen. Want met een 5D MII kan je behoorlijk croppen en toch nog een printbaar bestand overhouden. Anders moet je uitwijken naar de 100-400 ook een prachtige lens, maar je verliest lichtsterkte en ook een beetje het universeel bruikbare .

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor veldhockey

        Ik heb volgende lenzen

        - 85mm f1.8
        - 24-105mm f4
        - 70-200mm f2.8 II

        Heef er iemand ervaring met de 200mm f2.0 of 400mm 2.8 II ?
        Is 400mm "te veel" voor deze sport?

        W.

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor veldhockey

          Als je de 70-200 II hebt dan vind ik persoonlijk de 200 prime niet zo heel veel toevoegen. Kwa scherpte etc zal het niet zo heel veel uitmaken.

          Daarin tegen is de 400mm een hele mooie optie voor sport

          advies kijk eens wat rond op dit forum ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor veldhockey

            De 400m 2.8 is natuurlijk wel niet de goedkoopste oplossing

            Bedankt voor de link.

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor veldhockey

              Oorspronkelijk geplaatst door Stonebox Bekijk bericht
              De 400m 2.8 is natuurlijk wel niet de goedkoopste oplossing
              En zwaar dat hij is ... Ik zou in eerste instantie gewoon de 70-200 F/2.8 II gebruiken en daar ervaring mee opdoen.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor veldhockey

                Oorspronkelijk geplaatst door Stonebox Bekijk bericht
                De 400m 2.8 is natuurlijk wel niet de goedkoopste oplossing

                Bedankt voor de link.
                Je zet het zelf in het lijstje
                Het is zeker geen goedkoop objectief, word veelal gebruikt in stadions bij mindere lichtomstandigheden bij sport fotografie.

                Fotografeer je overdag open veld of fotografeer je in een stadion / kunstlicht ?
                Als je bijvoorbeeld overdag fotografeert zou je eens kunnen kijken na een Canon Extender III (1.4 of 2.0)

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor veldhockey

                  Je kan ook eens kijken naar de Sigma 120-300 f2.8 OS is wat goedkoper maar je kan ook zoomen.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor veldhockey

                    Het is een buitenveld met kunstlicht 's avonds.
                    Ik vond dat mijn 5d MII tijdens één van de avond matches veel problemen had met het vinden van een focus (lens was een 70-200m 2.8 II op 2.8)

                    Ik ga een upgrade doen naar een nieuwe toestel (1DX in bestelling) en stel me dan de vraag of ik qua kwaliteit niet ga inboeten met een sigma lens of canon lens die niet een L is?

                    W.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor veldhockey

                      Dat ligt heel erg aan het objectief...de ene Sigma is de ander niet. (en bij Canon net zo)...


                      Persoonlijk denk ik overigens dat de combi 5D mkII en 70-200 2.8 II al ruim voldoende moeten zijn voor deze sport. Als het je daar niet mee lukt, dan lukt het je met de 1Dx ook niet.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens voor veldhockey

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stonebox Bekijk bericht
                        Het is een buitenveld met kunstlicht 's avonds.
                        Ik vond dat mijn 5d MII tijdens één van de avond matches veel problemen had met het vinden van een focus (lens was een 70-200m 2.8 II op 2.8)

                        Ik ga een upgrade doen naar een nieuwe toestel (1DX in bestelling) en stel me dan de vraag of ik qua kwaliteit niet ga inboeten met een sigma lens of canon lens die niet een L is?

                        W.
                        Tja als ik hoor wat je hier allemaal opnoemt, 70-200 f2.8, een 1DX, dan kan je idd beter gaan voor echte Canon L primes. Die zullen meestal een stukje beter zijn, maar bijlange niet evenredig met hun prijsverschil.

                        Ik zou gaan voor ofwel de Canon 300mm f2.8L IS II ofwel de 400mm f2.8L IS II. Welke van de twee weet ik niet zo goed omdat ik nog nooit veldhockey gefotografeerd heb. Mss dat de anderen je hier beter bij kunnen adviseren.
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lens voor veldhockey

                          De L-primes geven in de handen van een ervaren sportfotograaf uiteraard de mooiste platen: retescherp, contrastrijk en mooie isolatie van de achtergrond.

                          Van de andere kant zijn er natuurlijk ook nadelen: gewicht, prijs en uiteraard geen zoommogelijkheden.

                          Ik denk dat het voor de hand ligt om je eerst te "behelpen" met de combo 5D Mark II (later 1D X) en 70-200 mm. Zeker als je jezelf nabij de achterlijn posteert kun je dan veel van de aanvallende acties in beeld brengen. Mocht je na verloop van tijd het idee krijgen wat mm's te missen, dan kun je altijd nog de aanschaf van een L-prime overwegen. Huren van de 300 of 400 is natuurlijk ook een optie: je kunt dan aan den lijve ondervinden hoe het is om met een objectief van enkele kilo's te moeten/mogen werken ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lens voor veldhockey

                            Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                            Tja als ik hoor wat je hier allemaal opnoemt, 70-200 f2.8, een 1DX, dan kan je idd beter gaan voor echte Canon L primes. Die zullen meestal een stukje beter zijn, maar bijlange niet evenredig met hun prijsverschil.

                            Ik zou gaan voor ofwel de Canon 300mm f2.8L IS II ofwel de 400mm f2.8L IS II. Welke van de twee weet ik niet zo goed omdat ik nog nooit veldhockey gefotografeerd heb. Mss dat de anderen je hier beter bij kunnen adviseren.
                            Ben ik het niet helemaal mee eens. L Primes zijn leuk, maar niet altijd zalig makkend. Tijd geleden met een kennis een dagje gewisseld van 200L en 70-200 II en beide hadden we zoiets van de 70-200 II is vol open op 200mm toch wel erg goed. Doet niks onder voor de prime. Zijn conclusie was al snel de 200L de deur uit en 70-200 II na binnen. (dit is wel persoonlijk dan)

                            Wat betreft de AF van de 5D ja deze is helaas voor snelle actie niet geheel optimaal. Je moet er even handigheid in krijgen. Zelf leg ik dan al snel de 5D aan de kant en grijp na de 7D, aangezien de AF hiervan toch wel erg goed is.

                            Op de eerder gegeven link van het fotografie forum dat puur gericht is op sport. IS erg veel informatie te vinden. Op dit forum zijn veel hobbyisten actief, maar ook aantal die sport fotografie beroeps halve doen. Forum leiding bijvoorbeeld schiet de grote wedstrijden van de eredivisie. (en schiet deze ook erg veel met een 7D (en laat de 1D en 5D in de tas)

                            Zoals hierboven al word gezegd mbt de 300L en 400L. Is het verstandig om deze een dag te huren.

                            Edit:
                            wellicht leuke praktijk review
                            Last edited by Superdaantje; 21 februari 2012, 16:10.

                            Comment

                            Working...
                            X