Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

    Ik zit met een probleem, een luxe probleem gelukkig.
    Naast mijn Canon EF 70-200mm F2.8 L IS zit ik te dubben of het een goede zaak is om er een lichtere lens bij naast te nemen .
    Het zou dan gaan om de standaard EF 70-200mm F 4.0 L uitvoering.
    Dit puur om gewicht technische reden waneer de zware lens niet echt nodig omwille de lichtsterkte.
    Deze lens is makkelijk te hanteren tijdens snelle uitstapjes.
    Ik lees zowel goede als ook matige reacties van deze lens dus ik zit wat in dubio.
    Daarom graag advies gevraagd.

  • #2
    Re: Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

    Dan zou ik zeker de versie met IS overwegen. Die is stukken beter (scherper) dan die zonder IS. Bovendien heeft ze IS natuurlijk ook.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

      Ik heb dit ook overwogen om naast de 70-200 II het kleine f/4 IS broertje er bij te houden, maar merkte al snel dat ik toch elke keer greep na de grote f/2.8 IS II broer. Dus de kleine IS raker heeft het pand uiteindelijk toch moeten verlaten ;-)

      Indien je het gewicht echt teveel vind dan is het een goede optie.

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

        Dan denk ik dat ik het dan maar bij de grote uitvoering houd.
        Voor kleine stukjes is natuurlijk niet zo'n groot probleem,maar meer op dagen dat ik met de hele fototas rondtrek.
        Dat is dan ook gelijk de andere kant van mooi glas,maar goed je moet er wat voor over hebben.
        Het is het uiteindelijke resultaat wat telt.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

          Ik heb net, naast mijn 70-200 2.8 II de 70-200 4.0 IS gekocht. Voor straatfotografie is dat wat minder opzichtig en scheelt in gewicht.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
            Ik heb net, naast mijn 70-200 2.8 II de 70-200 4.0 IS gekocht. Voor straatfotografie is dat wat minder opzichtig en scheelt in gewicht.
            Zie jij dan een groot verschil qua beeldkwaliteit tussen die twee. Daar ben ik wel eens benieuwd naar. Zelf heb ik 4.0 IS. Hoeveel beter Is dan volgens jou de 2.8 II ? Ik weet dat dit moeilijk objectief uit te drukken is, maar subjectief mag ook.
            Groet, Jan

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 70-200 mm F4.0 l erbij?

              Zo super groot vind ik persoonlijk de beeldkwaliteit niet. Heb zelf de f/4 IS gehad en deze was al erg scherp. De II is iets scherper.

              De f/4 IS vervangen voor de II, enkel voor de lichtsterkte. Dat was het enige wat ik miste aan de f/4 IS.

              Comment

              Working...
              X