Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stenen asperges met vlinder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stenen asperges met vlinder


    >Klik hier voor de grote versie<

    Deze foto is genomen tijdens de landschapsworkshop in Turkije vorig jaar.

    Ik heb in mijn landschapswerk een uitgesproken voorkeur voor surrealistische locaties met sterke, grafische vormen. Dat verklaart ook gelijk de fotoreizen naar Namibië, Utah en dus ook Turkije. Voordat ik een fotoreis organiseer, zorg ik eerst dat ik er minstens een keer zelf uitgebreid ben geweest. Ik wil het hele gebied helemaal binnenstebuiten hebben gekeerd en precies weten wat het allemaal te bieden heeft, vooral de plekjes die niet op het internet of in de Lonely Planet te vinden zijn.

    Een bijzondere foto maak je tegenwoordig niet meer zo makkelijk, want alles is al een miljoenmiljard keer gefotografeerd. Dan helpt het uiteraard als je een bijzonder onderwerp weet te vinden, een bijzonder standpunt, of een bijzonder moment. Deze plek is met name bekend van foto's die vanuit luchtballonnen genomen worden, maar een stuk minder vanaf de grond, en al helemaal niet vanaf de grond met tientallen ballonnen.

    Mensen die eerder deze maand op mijn Seminar Natuurfotografie zijn geweest, weten dat dat geen toeval is. Zorgvuldige voorbereiding en planning heeft ervoor gezorgd dat we met de groep foto's hebben kunnen maken van een zeer surrealistisch landschap dat door de toevoeging van de ballonnen zelfs nog vreemder is geworden.

    Een dag later zijn we zelf met z'n allen een ballon in gegaan om het bizarre landschap vanuit de lucht te fotograferen.
    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

  • #2
    Re: Stenen asperges met vlinder

    Erg indrukwekkende foto met verhaal weer van jouw kant Marcel!

    De rotsen hebben een bekende vorm
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Stenen asperges met vlinder

      toen ik in de zelve vallei was gebruikte de gids ook een andere naam dan asperges

      Anyway, een zeer uniek moment heb je hier vastgelegd, en 't is dan nog eens mooi vastgelegd ook!
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Stenen asperges met vlinder

        Oorspronkelijk geplaatst door Niels "Planetscape" Bekijk bericht
        De rotsen hebben een bekende vorm
        Aspergevorm bedoel je neem ik aan?
        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

        Comment


        • #5
          Re: Stenen asperges met vlinder

          Tof concept ...maar die grote ballon trekt zo de aandacht weg. Voor de rest echte een 'steen'goede foto. Ben eens benieuwd of je geen opname hebt waar de ballonnen eerder een discrete aanvulling op het landschap vormen in plaat van hoofdonderwerp?
          D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
          500px FaceBook

          Comment


          • #6
            Re: Stenen asperges met vlinder

            de grote versie is heel indrukwekkend
            "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

            Comment


            • #7
              Re: Stenen asperges met vlinder

              Prachtige opname.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Stenen asperges met vlinder

                De "chéminées de fée" prachtig vastgelegd. Maar voor minder doe jij het niet.
                Doet mij terugdenken aan één van de mooiste wandelreizen die ik al gemaakt heb.
                Ooit ga ik er terug naar toe
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #9
                  Re: Stenen asperges met vlinder

                  vind die grote erg mooi.
                  alleen had ik de reclame liever op die ballon gezien.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stenen asperges met vlinder

                    Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
                    Ben eens benieuwd of je geen opname hebt waar de ballonnen eerder een discrete aanvulling op het landschap vormen in plaat van hoofdonderwerp?
                    Heel veel.
                    Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                    Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stenen asperges met vlinder

                      Was niet direct onder de indruk maar de grote versie maakt veel goed
                      Op de kleine ballonnen zie je de reclame niet, op de grote... zou ik misschien wegwerken.
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Stenen asperges met vlinder

                        Het hoort bij elkaar als een kat en een been, en dat maakt de foto zo expressief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Stenen asperges met vlinder

                          Knap dekor en wolkenhemel .
                          de bomen aan de linker zijde onderaan verstoren het beeld wel enigzins . Misschien beter iets naar rechts gegaan .
                          Verder heel mooi hoor
                          Groetjes
                          Luc
                          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                          Comment


                          • #14
                            Re: Stenen asperges met vlinder

                            In de grote versie komt alles nog veel beter tot zijn recht en krijg je veel meer de diepte in het beeld te zien.
                            Heel knap in beeld gebracht
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Stenen asperges met vlinder

                              Luc - als je zo'n scene met een groothoek probeert te schieten, dan zijn er altijd elementen die je liever niet of op een andere plek had gezien. Ik kan er dan ook nog wel een paar opnoemen. De reden dat ik de foto vanaf dit standpunt heb gemaakt is omdat ik separatie tussen de asperges het allerbelangrijkste vond - dat heeft in eerste instantie mijn standpunt bepaald. Daarna was het afwachten waar de ballons heen zouden gaan. Als ik iets naar rechts had gegaan, dan waren er vormen in de achtergrond aan elkaar vast komen te zitten. Hopelijk verklaart dat een en ander.
                              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                              Comment

                              Working...
                              X