Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sigma lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon of Sigma lens

    Hallo Bd
    Ik zou mij in het verlof een nieuwe lens kopen en ik heb in mijn gedachten, de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...g-os-hsm-nikon of de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...-0-if-ed-promo.
    welke raden jullie mij het best aan en welke werkt goed met een TC
    Het zou meer dienen om vogels te trekken.
    Alle reaktie zijn zeker welkom.

    Grts S.

  • #2
    Re: Nikon of Sigma lens

    Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
    Hallo Bd
    Ik zou mij in het verlof een nieuwe lens kopen en ik heb in mijn gedachten, de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...g-os-hsm-nikon of de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...-0-if-ed-promo.
    welke raden jullie mij het best aan en welke werkt goed met een TC
    Het zou meer dienen om vogels te trekken.
    Alle reaktie zijn zeker welkom.

    Grts S.
    De eerste zal beter zijn voor vogels door de hogere lichtsterkte en de OS. Ik zou wel ook eens kijken naar lenzen met wat meer mm's, als je het kan betalen, zoals de Nikon 200-400 bvb 300mm voor vogels is niet veel...
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Nikon of Sigma lens

      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      De eerste zal beter zijn voor vogels door de hogere lichtsterkte en de OS. Ik zou wel ook eens kijken naar lenzen met wat meer mm's, als je het kan betalen, zoals de Nikon 200-400 bvb 300mm voor vogels is niet veel...
      dank je
      maar als ik daar een TC-1.7 gebruik dan kom ik toch ook aan 510mm?
      Grts S.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon of Sigma lens

        Persoonlijk zou ik kiezen voor de sigma en een converter. let wel op dat je een converter hebt die hsm aan kan! Dat zou dan de sigma 1.4 of 2.0 kunnen zijn. let wel goed op dat je de goede (hsm geschikte) versie krijgt!!!
        https://www.naturephotoportal.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon of Sigma lens

          Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
          dank je
          maar als ik daar een TC-1.7 gebruik dan kom ik toch ook aan 510mm?
          Grts S.
          Dat klopt, maar werkt de AF nog met een 1.7 converter icm f4 lens? Ik weet dit niet zo goed, omdat ik een Canon gebruiker ben. Bij Canon werkt de AF maar tot en met f5.6 (uitgezonderd de pro 1D serie bodies). Op een 200-400 kan je dan ook weer een 1.7 converter gebruiken en krijg je 680mm. Als de 200-400 te duur is, is de 120-300 ook nog goed. De beste keuze zou zijn (indien prijs geen rol speelt) een 500mm f4. Dan kan je met een 1.4 converter tot 700mm gaan, uitstekende kwaliteit. Met vogelfotografie heb je nooit genoeg mm's. Ik heb 400mm op crop (640mm op fullframe) en ik merk dat ik heel dikwijls een heel stuk moet croppen. Dit zal minder het geval zijn als je meestal vanuit een schuilhut fotografeert omdat de vogels dichterbij komen, maar in de andere gevallen best zo veel mogelijk mm's als je budget je toestaan.
          Met de 120-300 f2.8 kan je dus tot 600mm gaan. Ook denk ik is deze meer flexibel door de zoom, f2.8 en OS.
          De enige redenen om voor de 300/4 te kiezen is mijns inziens gewicht of prijs. Als je je niet stoort aan deze elementen, zou ik gaan voor de Sigma.
          Last edited by LaurentS; 17 februari 2012, 11:44.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: Nikon of Sigma lens

            Ik gebruik soms een Kenko TC 1.4 met de Sigma 150-500 5-6.3. AF blijft werken, omdat de Kenko blijkbaar niet "gezien" wordt door de camera. Exifs geven nog steeds 500mm aan, geen 700, en de f-waarden zijn ook niet gecorrigeerd.
            Hoe dat met de Sigma TCs zit, weet ik niet.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Nikon of Sigma lens

              Bij Nikon stopt de AF gewoon als er te weing licht, dus ook de Kenko Sigma combinatie stopt ermee, net zoals de lens alleen maar alleen is dan nog donkerder. Volgens mij werkt de AF van o to 19 EV en op de 2 nieuwe van -2 tot 19EV.

              Een 80-400 met een 2x werkt gewoon(heel langzaam) in volle zon, één wolkje en einde verhaal.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon of Sigma lens

                op welke body ? (DX of FX)
                welk budget ? (1.000 euro of 10.000 euro)
                welke vogels ? (ijsvogel of struisvogel)
                waar ? (natuur of dierentuin)

                allemaal dingen die redelijk relevant zijn om een goed advies te kunnen geven

                nu ... 120-300 f/2,8 is een toplens en de 300 f/4 ook ... dus beiden zijn dik in orde

                de 300 f/4 heb ik zelf met de Nikon 1.4 TC gebruikt en op DX was die zelfs volopen perfect bruikbaar (f/5,6). De AF begint wel een beetje te "hunten" als je minder licht binnenkrijgt.

                hou rekening met gewicht ... 300 f/4 is een stuk lichter dan de 120-300 f/2,8. Zeker als je al wandelend wil fotograferen wordt dat een belangrijke faktor

                TravelToy
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon of Sigma lens

                  in de nieuwe foto-digitaal staat nu een test van telelenzen waar voor nikonmount de sigma 120-300mm 2.8 als beste uit de test komt voor de nikon 70-200 VRII.
                  Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon of Sigma lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                    op welke body ? (DX of FX)
                    welk budget ? (1.000 euro of 10.000 euro)
                    welke vogels ? (ijsvogel of struisvogel)
                    waar ? (natuur of dierentuin)

                    allemaal dingen die redelijk relevant zijn om een goed advies te kunnen geven

                    nu ... 120-300 f/2,8 is een toplens en de 300 f/4 ook ... dus beiden zijn dik in orde

                    de 300 f/4 heb ik zelf met de Nikon 1.4 TC gebruikt en op DX was die zelfs volopen perfect bruikbaar (f/5,6). De AF begint wel een beetje te "hunten" als je minder licht binnenkrijgt.

                    hou rekening met gewicht ... 300 f/4 is een stuk lichter dan de 120-300 f/2,8. Zeker als je al wandelend wil fotograferen wordt dat een belangrijke faktor

                    TravelToy
                    ik werk dus met een nikon D90 waar van ik een AF op de body ook heb, dus ik denk niiet dat dit een probleem mag zijn met de Af.
                    Het zou meer voor scherpe foto's zijn van kleine vogels,ik ben eens gaan zien naar andere prime lensen van sigma, maar dat is wel boven mijn prijs, sorry, ik heb ook getwijfeld over de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...f-4-5-nikon-af, maar die is wel te duur voor mij.

                    Grts S

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon of Sigma lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                      ik werk dus met een nikon D90 waar van ik een AF op de body ook heb, dus ik denk niiet dat dit een probleem mag zijn met de Af.
                      Het zou meer voor scherpe foto's zijn van kleine vogels,ik ben eens gaan zien naar andere prime lensen van sigma, maar dat is wel boven mijn prijs, sorry, ik heb ook getwijfeld over de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...f-4-5-nikon-af, maar die is wel te duur voor mij.

                      Grts S
                      600 mm f 5.6 met hsm is toch interessant? Ik neem aan dat die os ook met converter werkt.
                      met de sigma 2.0 converter ben je nog stukken goedkoper uit.
                      Ik heb overal gezien dat deze 120-300 lens goed werkt met de converters van sigma. Die van kenko betwijfel ik ivm de hsm.
                      https://www.naturephotoportal.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon of Sigma lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door leviathanfd Bekijk bericht
                        600 mm f 5.6 met hsm is toch interessant? Ik neem aan dat die os ook met converter werkt.
                        met de sigma 2.0 converter ben je nog stukken goedkoper uit.
                        Ik heb overal gezien dat deze 120-300 lens goed werkt met de converters van sigma. Die van kenko betwijfel ik ivm de hsm.
                        Ik weet wel niet hoe deze lens samenwerkt met de 2.0 converter in vergelijking met bvb de Sigma 300mm f2.8 HSM prime. Ook heb ik gelezen dat de 120-300 iets minder is dan 300mm
                        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon of Sigma lens

                          ik heb sinds kort de 300mm AFS van Nikon en een 1.4 converter van kenko. Prima combinatie, lens is zeer scherp. Alle waardes worden ook netjes aangepast.
                          Ik heb geen ervaring met die Sigma (die zit boven mijn budget )
                          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                          Our English website: www.kaichitravel.com
                          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon of Sigma lens

                            Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                            ik werk dus met een nikon D90 waar van ik een AF op de body ook heb, dus ik denk niiet dat dit een probleem mag zijn met de Af.
                            Het zou meer voor scherpe foto's zijn van kleine vogels,ik ben eens gaan zien naar andere prime lensen van sigma, maar dat is wel boven mijn prijs, sorry, ik heb ook getwijfeld over de http://shop.fotorubens.be/photo/lens...f-4-5-nikon-af, maar die is wel te duur voor mij.

                            Grts S
                            als je budget het toelaat, dan zou ik zeker gaan voor de 120-300.

                            bekijk even het werk van Sam en je weet genoeg denk ik : Sam Mannaerts

                            Mvg,
                            TravelToy
                            www.christian-bailleul.be | Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon of Sigma lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                              als je budget het toelaat, dan zou ik zeker gaan voor de 120-300.

                              bekijk even het werk van Sam en je weet genoeg denk ik : Sam Mannaerts

                              Mvg,
                              TravelToy
                              Prachtige site en inderdaad, scherpe foto's met 1.4 Tc
                              denk dat ik mijn keuze heb gemaakt, nu hopen dat de AF ook goed mee werkt?

                              Grts S.

                              Comment

                              Working...
                              X