Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

    Ik sta op het punt om een sigma 50mm 1.4 over te nemen. Probleem is de verkoper woont veel te ver om de lens eerst uit te testen. De lens is maar enkele maanden oud en volgens de verkoper in perfecte staat. Ik heb hem gevraagt om enkele foto's gemaakt met de lens door te mailen. Hij heeft er maar enkele foto's mee gemaakt in het verleden en heeft nu geen tijd om er enkele nieuwe te maken voor me.

    Ik heb 1 foto ontvangen en daar moet ik het dus mee doen he
    Ik twijfel wat vinden jullie , ik moet van onderstaande foto de scherpte bepalen?
    Ik heb nog nooit iets 2e hands gekocht zonder eerst uit te testen.

    Het gaat over deze foto:



    mir
    Last edited by mir; 16 februari 2012, 19:40.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

    Goh ja, ik ben een serieuze fan van de 50mm Sigma.. maar om eerlijk te zijn vind ik dit geen goede test foto. Als hij u niets beters kan doorsturen.. of tijd wil maken.. Enkele beelden maken en uploaden is toch niet heel veel moeite. Als je zelf twijfelt zou ik het niet doen. Wacht dan op een exemplaar waarbij je je wel goed voelt. Maar dat is mijn mening, en mogelijk denken anderen er anders over.
    ::: Flickr :::

    Comment


    • #3
      Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

      Ik weet het het gaat over een BD'er maar met weinig tijd.
      Een BD'er zal een andere BD'er er toch niet opleggen zeker

      Waarom ben ik zo een eeuwige twijfelaar he.

      mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

      Comment


      • #4
        Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

        Ik ben het eens met Andries, als je geen tijd wil maken om iets te verkopen ....tja dan verkoop je niets hé.

        ik vind het gek dat er scherpte (maar niet veel) op het oog zit maar niet op het evenwijdig gedeelte van de neus.
        Mij lijkt het een geshopte foto maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

        Ik weet op het moment ook en lensje staan waar ik in geintresseerd ben maar de afstand is ook te groot dus koop ik het maar niet
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

          We hebben zoiezo weinig DOF is genomen op 1.4 volgens de exif.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Ik weet het het gaat over een BD'er maar met weinig tijd.
            Een BD'er zal een andere BD'er er toch niet opleggen zeker

            Waarom ben ik zo een eeuwige twijfelaar he.

            mir
            Daar ben ik sinds kort niet meer zeker van. Ik was toen blij dat ik wel gaan testen ben. Maar niet iedereen is hetzelfde dus voor hetzelfde geld is er met dit exemplaar niets mis en is wat je zegt waar.
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

              Ondertussen heb ik een BD'er gevonden die de lens voor mij wil gaan testen
              Maar eerst nog de verkoper naar wat meer testfoto's gevraagd.
              Ik wil eerst meer zekerheid.

              mir
              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

              Comment


              • #8
                Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

                Vandaag bericht terug gekregen van de verkoper hij gaat niet in op mijn vraag om meer testfoto's te mailen. Jammer hoor je verkoopt hier iets maar steekt je op de moeite om eens wat foto's te maken met je lens en deze door te mailen.

                Moet dan toch zijn dat hij iets te verbergen heeft.

                Het gaat over dit zoekertje hier op BD.

                Heel jammer ik heb al vaak dingen gekocht en verkocht hier op BD en steeds een vlotte samenwerking gehad.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

                  Zeer spijtig inderdaad.. Maar misschien beter zo, het bespaart jou alleszins de moeite, ergernis als er iets niet in orde is, tijd en geld. Als hij geen moeite wil doen dan zou ik er geen aandacht meer aan besteden.

                  Ik verkoop een 5d, heb maar 1fototoestel, en men vroeg foto's awel ik heb mijn best gedaan aan een fototoestel te geraken, weliswaar geen top kwaliteit maar iets is beter dan niets. Het moet van beide komen kanten tenslotte.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

                    Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                    Zeer spijtig inderdaad.. Maar misschien beter zo, het bespaart jou alleszins de moeite, ergernis als er iets niet in orde is, tijd en geld. Als hij geen moeite wil doen dan zou ik er geen aandacht meer aan besteden.

                    Ik verkoop een 5d, heb maar 1fototoestel, en men vroeg foto's awel ik heb mijn best gedaan aan een fototoestel te geraken, weliswaar geen top kwaliteit maar iets is beter dan niets. Het moet van beide komen kanten tenslotte.
                    Je kon je fototoestel ook fotograferen in de spiegel hé

                    on-topic : Als je over een 2e hands item twijfels hebt, dan zeker niet kopen.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

                      Als je aan deze mens koopt zou ik zeker de serienummers vragen en checken, vrijwel al z'n activiteit op bd is verkoop ... Van zowel Nikon als Canon, dat maakte miij behoorlijk argwanend, dat een mens ' wat verkoop kan zijn maar zoveel en stevast de "toppers" die die moment in bespreking zitten (85mm en hup daar was ie "aangeboden", sigma 50mm en hoppa daar stond ie ...)??? Ik had ook een aanbieding van 'm gespot van een stukske glas dat ik nog wou en heb 'm laten paseren, prijs was te laag om geloofwaardig te zijn en zijn stat maakte me nog meer argwanend ...
                      Last edited by Sonjabelgium; 17 februari 2012, 09:33.
                      Webstek in opbouw

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

                        mijn mening : élke lens MOET je testen en dan nog wel op je eigen body en ZEKER als het over een 1,4 gaat die je ook volopen wil gebruiken.

                        Stel :

                        de lens heeft last frontfocus
                        de body van de verkoper heeft last van backfocus
                        verkoper maakt een foto op 1,4 en die is perfect in focus omdat beide afwijkingen mekaar opheffen

                        als jou body bijvoorbeeld geen afwijking zou hebben, dan heb je met die lens dus last van frontfocus

                        erger nog, als jouw body ook last heeft van frontfocus, dan versterken beide afwijkingen elkaar ... dus nog meer frontfocus

                        voor een f/5,6 lens is dat probleem minder erg ... voor een f/1,4 is dat een drama

                        en ga dan maar eens in dicussie met de vorige eigenaar of winkelier :s

                        just my 2 cents
                        TravelToy
                        Last edited by TravelToy; 17 februari 2012, 10:57.
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 50mm 1.4 beoordelen op afstand

                          Een BD'er zal een andere BD'er er toch niet opleggen zeker
                          Het is nog al gezegd en gevraagd maar er zou beter een drempel komen om in de koopjeshoek te mogen plaatsen, onlangs stond er een smeekbede in voor een 35mmf1.8 waar "ze" al zolang naar op zoek was, ik heb er op gereageerd omdat ik er één had en heb zelfs geen antwoord gehad. (zo blijf je zoeken natuurlijk)
                          D800 en een goed glasservies

                          Comment

                          Working...
                          X