Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke prime op rondrit Italië?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke prime op rondrit Italië?

    Hoi,

    In de paasvakantie vertrek ik met onze school naar Italië voor 14 dagen.
    Ik heb momenteel een D90 + 24-70 2.8 nikon + 105 macro nikkor.

    Nu neem ik deze niet mee omdat deze te groot zijn om in school verband mee te sleuren.
    Daarom ga ik voor een leuke prime-lens.

    De lens en de body met battery pack is alles wat met gaat.

    Nu twijfel ik tussen de 35 1.8 DX de 35 2.0 of de 50mm 1.(4)/(8)
    ik twijfel aan de 35 DX omdat ik ooit naar FX wil gaan en dan een beetje een zotte koop heb gedaan?

    Ik zal ze gebruiken voor de hele dag plaatjes te schieten tijdens onze bezoeken.

    iemand raad ?
    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

  • #2
    Re: welke prime op rondrit Italië?

    Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
    Nu twijfel ik tussen de 35 1.8 DX de 35 2.0 of de 50mm 1.(4)/(8)
    ik twijfel aan de 35 DX omdat ik ooit naar FX wil gaan en dan een beetje een zotte koop heb gedaan?
    absoluut voor de 35mm gaan... en als je naar FX switcht, kan je ze zo weer verkopen... maar nu heb je die nodig!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: welke prime op rondrit Italië?

      Met alle respect maar ik denk dat je een ietsje groothoek wel zal missen

      Comment


      • #4
        Re: welke prime op rondrit Italië?

        TS,
        Hoe kan je een zinnige reactie verwachten als je nauwelijks of niet aangeeft wat je fotografeert en wat je stijl van fotogafie is?
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: welke prime op rondrit Italië?

          Goed glas is leuk als je er niet de hele dag mee gaat sjouwen. Voor algemene fotografie is een 35mm op DX veel geschikter.
          Daarnaast kun je overwegen om een standaardzoom te lenen/kopen. Ik zou persoonlijk een 16-85/18-105 + 35mm meenemen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: welke prime op rondrit Italië?

            ik zou ook gaan voor 35mm, kan je alles mee doen. Breedhoek is niet zozeer nodig tenzij je graag vervormingen hebt en in een land zoals Italië zou ik niet zozeer breedhoek nemen, het is daar meestal dicht gebouwd ( het is een schoolreis dus je zal waarschijnlijk niet naar de groene omgevingen gaan ) Derbij kan je deze prime zeker goed gebruiken tijdens avondwandelingen in low light conditions. veel plezier alvast ginder.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #7
              Re: welke prime op rondrit Italië?

              Ik ga ook voor die 35 mm. Maar ja, ik ga altijd voor 35 mm.

              Comment


              • #8
                Re: welke prime op rondrit Italië?

                Waarom een 35 gaan kopen als je een van de allerbeste lenzen (de 24-70 2.8) hebt?
                Op die paar honderd gram steekt het toch ook niet, of toch.....neem dan een compactje mee.

                Comment


                • #9
                  Re: welke prime op rondrit Italië?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Waarom een 35 gaan kopen als je een van de allerbeste lenzen (de 24-70 2.8) hebt?
                  Op die paar honderd gram steekt het toch ook niet, of toch.....neem dan een compactje mee.
                  paar gram? al eens met een 24-70mm (ongeveer 1Kg) een hele dag rond je hals gelopen? 't gewicht, de zorg, etc... geef mij maar een 35mm (200g) lensje om rond te lopen!
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke prime op rondrit Italië?

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    paar gram? al eens met een 24-70mm (ongeveer 1Kg) een hele dag rond je hals gelopen? 't gewicht, de zorg, etc... geef mij maar een 35mm (200g) lensje om rond te lopen!
                    haha, idd. Als je graag een nek van een bodybuilder wil moet je zeker 14 dagen met de 24-70mm op stap gaan!

                    Daarnaast is het een reis in school verband en Italië staat bekend voor z'n boefjes op straat.

                    dus de 35 1.8 zal het gaan worden.

                    kan je deze lens vergelijken met het zicht van het oog?
                    Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                    en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke prime op rondrit Italië?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
                      ......

                      dus de 35 1.8 zal het gaan worden.

                      kan je deze lens vergelijken met het zicht van het oog?
                      goede keuze.
                      en ja.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke prime op rondrit Italië?

                        wow, ik schrijf veel fouten xs xs xs xs

                        nog te vroeg op de morgen zeker?????
                        Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                        en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke prime op rondrit Italië?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                          ik zou ook gaan voor 35mm, kan je alles mee doen. Breedhoek is niet zozeer nodig tenzij je graag vervormingen hebt en in een land zoals Italië zou ik niet zozeer breedhoek nemen, het is daar meestal dicht gebouwd ( het is een schoolreis dus je zal waarschijnlijk niet naar de groene omgevingen gaan ) Derbij kan je deze prime zeker goed gebruiken tijdens avondwandelingen in low light conditions. veel plezier alvast ginder.
                          Danku
                          Nikon D90 met grip + Nikon 24-70 2.8 + Nikon 35 AF-S DX 1.8 Nikon af-s 105 Macro VR 2.8 + Sigma 150-500 + Nikon SB-900
                          en wat stokjes en kleinere (led)lampjes http://web.me.com/nathrahier...........

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke prime op rondrit Italië?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nathrahier Bekijk bericht
                            ... Italië staat bekend voor z'n boefjes op straat. ...
                            hangt er helemaal van af waar je gaat. Italianen laten hun auto open op de parking van het warenhuis, met raampjes naar beneden, ... tegen de hitte.

                            nono, no problemo, Roma e Milano si, ...

                            voor het weinige Italiaans wat ik ken had ik meteen begrepen wat hij bedoelde.

                            Ch.
                            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke prime op rondrit Italië?

                              Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                              hangt er helemaal van af waar je gaat. Italianen laten hun auto open op de parking van het warenhuis, met raampjes naar beneden, ... tegen de hitte.
                              neen hoor... tegen de inbraak! heb vrienden in turijn, echte italianen en die laten hun auto altijd open, radio eruit en papieren eruit... want anders wordt hij opengebroken...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X