Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 compatibel met nikon d5000?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 compatibel met nikon d5000?

    Hallo,

    ik ben al een tijdje een volger op Belgiumdigital.com.

    ik ben in het bezit van een Nikon D5000, na bijna 2 jaar gewerkt te hebben met de gewone kitlenzen 18-55 & 55-200 vind ik dat deze ergens tekort schieten, ze zijn zeker goed, maar mijn (mini)ervaring zegt mij dat ik ergens hogerop wil met een lichtsterkere lens.

    Ik had de Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 in gedachten.
    Ik weet dat deze van breedhoek wat verliest maar ik heb al een Tamron 10-24 in mijn bezit die dit probleem oplost.

    Nu is mijn vraag of deze lens compatibel is met een Nikon D5000?
    Heb mij al zot gezocht op sites en op dit forum maar vind niet echt een klaar en duidelijk antwoord.

    Als jullie mij kunnen helpen en eventueel waar ik deze zou kunnen aanschaffen zou dit al super zijn

    Groetjes

    Isabelle
    To live a creative life,
    we must lose our fear of being wrong..

  • #2
    Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 compatibel met nikon d5000?

    Ja, de nieuwe update van die lens heeft een ingebouwde motor voor de Nikon D3000, D5000,enz. Dat vond ik hier.
    Een tijdje terug was ik ook eens aan het rondkijken voor die lens en ik vond er zeer veel positieve reacties over.
    Natuurlijk is hij niet zo scherp als zijn Nikon broer (logisch ook omdat hij meer dan €1000 goedkoper is) maar toch leek de scherpte mij voldoende. En die Nikon is ook gewoon niet normaal scherp, dus daarmee vergelijken is eigenlijk niet goed van mij. Daarnaast is hij ook iets plastiekerig. Maar dus, voor die prijs leek het mij een zeer goede lens!
    Flickr
    Pagina op Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 compatibel met nikon d5000?

      Gebruik de Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 XR DI LD Aspherical IF Macro, reeds 2 jaar op een Nikon camera, ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding.
      Laat je niet vangen door de toevoeging 'Macro', Tamron leidt de argeloze consument gewoon om de tuin,
      het is verre van een macro lens,
      de vergrotingsmaatstaf is amper 1:3,9,
      een macrolens heeft minstens een 1:1 vergrotingsmaatstaf.
      Ondanks ik de lens niet kan gebruiken voor macro, enkel voor close-up, ben ik een tevreden gebruiker.
      Nikon D7000, en wat glas.
      http://blog.seniorennet.be/pacha/

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 compatibel met nikon d5000?

        er staan er trouwens net 2 in de aangeboden sectie
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment

        Working...
        X