Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 + nikon sb-800 speedlite

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 + nikon sb-800 speedlite

    kan iemand mij vertellen of de nikon sb-800 speedlite flits werkt op de nieuwe Nikon D70 ?
    Nikon D2xS / D200 / SB-800
    Nikon 70-200 mm/2.8 VR / Nikon 17-55 mm/2.8

  • #2
    Jawel, de SB-800 werkt perfect op de D70.
    http://www.myricreaties.be

    Comment


    • #3
      Sterker nog, hij is ervoor gemaakt
      Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

      Comment


      • #4
        Originally posted by StevenVW
        Sterker nog, hij is ervoor gemaakt
        Mmm net wat ik ook wou te zeggen.....

        Het werkt dus idd
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          Zopas deze avond voor de eerste maal mijn D70 met de SB800 kunnen testen.
          Toch wel eventjes iets anders dan als je gewoon bent om met een interne flitser te werken.
          Nu nog de 120 pagina's handleiding doorworstelen, maar ook op automatische stand zijn de resultaten reeds schitterend.

          Serge
          Nikon D70 + Nikkor AF-S 18-70 DX + Speedlight SB-800 ++ Sigma 70-200/f2.8 ++ Flashtrax 20 GB

          Comment


          • #6
            crimson even off topic, kan je eens RAW beelden maken met je D70 en die op je flashtrax zetten, en dan naar de pc oversassen om te zien of dat gaat ... probeer gelijk ook even enkele jpegs te previewen ...

            tnx !

            Originally posted by crimson
            Zopas deze avond voor de eerste maal mijn D70 met de SB800 kunnen testen.
            Toch wel eventjes iets anders dan als je gewoon bent om met een interne flitser te werken.
            Nu nog de 120 pagina's handleiding doorworstelen, maar ook op automatische stand zijn de resultaten reeds schitterend.

            Serge

            Comment


            • #7
              Bij de SB600 staat uitdrukkelijk vermeld dat hij het Nikon Creative Lighting System ondersteunt op de D70... maar in de TD van de SB800 wordt daar niet naar verwezen. Is dat een gevolg van het ouder worden van die documentatie, of ondersteunt die SB800 dat inderdaad niet op dezelfde manier. MAW: zijn er dingen die de SB600 kan, en een SB800 niet in samenwerking met de D70.

              Heeft iemand al kunnen zien op je de kop van de SB600 een kleine tilt-down kan geven? Bij de SB800 las ik ergen dat het kon, maar over de SB600 zag ik dit niet staan in de reviews die ik tegenkwam.

              EDIT: oh ja... en heeft iemand zo'n IR remote voor de D70 reeds gebruikt voor langere belichtingstijden dan 30 seconden? Neemt de ruis nog fel verder toe na meerdere minuten? Hoe efficient is de on-board NR van de D70?

              Comment


              • #8
                Phille
                niet meteen verwacht, maar zowel RAW+JPG als gewoon RAW kunnen meteen op het scherm van de Flashtrax bekeken worden.

                Alle bestanden op de HD gekopieerd en daarna via USB naar mijn pc, geen enkel probleem. Wel moet je de CF-kaart eerst kopiëren en pas daarna de Flashtrax connecteren met USB. Om één of andere reden lukt het mij niet terwijl het toestel op mijn pc is aangesloten.
                Voor de rest zeer interessant toestel (kan ook gewone text-bestanden en simpele avi's en mp3's afspelen). Groot scherm, maar niet van de beste kwaliteit.

                Koen
                Ik denk ook ergens te hebben gelezen dat de SB600 niet 7° naar beneden kan gedraaid worden. De manual van de SB800 dateert wellicht nog van vóór de D70 en alles wat de SB600 kan, kan ook de SB800. De SB800 kan ook andere SB800 of SB600 speedlights aansturen (ipv de ingebouwde speedlight), de SB600 kan dit niet.

                Serge
                Nikon D70 + Nikkor AF-S 18-70 DX + Speedlight SB-800 ++ Sigma 70-200/f2.8 ++ Flashtrax 20 GB

                Comment

                Working...
                X