Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 17-50 vs prime 50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron 17-50 vs prime 50

    Ik heb reeds een tijdje een nikkor 50mm prime waar ik enorm tevreden van ben ivm de scherpte.
    Spijtig aan zo'n prime is dat je net iets meer breedhoek wil.
    Daarom wil ik de tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC LD erbij kopen welke in testen heel goed scoort.
    Weet er iemand of die lens veel afwijkt van scherpte tov de prime of is het verschil eerder nihil.
    De lens zou me ook beter liggen bij straatfotografie en concerten.
    Ik werk met d7000 nikon.
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: tamron 17-50 vs prime 50

    Ik heb een sony A77 met de tamron 17-50 en moet zeggen ben er uiterst tevreden over, ook mijn mede shooter KVM77 gebruikt deze lens. Hij bezit ook de D7000 dus als je zekerheid wilt neem contact met hem op en dan kan je zijn foto's zien en zijn ervaring.

    Groetjes
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

    Comment


    • #3
      Re: tamron 17-50 vs prime 50

      Ik heb de D7000 en heb beide lenzen.

      Beter gezegd, de tamron 17-50 (zonder vc) heb ik weer teruggebracht naar de winkel.
      Vond hem ondermaats presteren en ik heb 3 verschillende versies gehad.

      Qua scherpte is de lens echt veel slechter dan de 50mm.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: tamron 17-50 vs prime 50

        Ik heb gemerkt dat de Nikon 50 mm 1.8 scherper tekent en een veel mooier bokeh heeft.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: tamron 17-50 vs prime 50

          Het scheelt nogal veel.
          Als ik een lens koop dan kijk ik eerst even op deze pagina, ik heb de lenzen reeds geselecteerd .
          Met de mous-over zie je de prime op hetzelfde diafragma/brandpunt.
          ik hoop dat u er iets aan heeft.
          http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=2

          Comment


          • #6
            Re: tamron 17-50 vs prime 50

            Waarom niet een 35 1.8 bij kopen. Is een uitstekend lensje voor straatfotografie en
            landschappen.

            Comment


            • #7
              Re: tamron 17-50 vs prime 50

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Waarom niet een 35 1.8 bij kopen. Is een uitstekend lensje voor straatfotografie en
              landschappen.
              I fully agree! Veel lichtsterker en scherper! Al vanaf F2.8 heb je een schitterende scherpte en F4 optimo!

              Comment


              • #8
                Re: tamron 17-50 vs prime 50

                de scherpte heb ik ook opgemerkt tijdens een zeer korte gebruik van de non-vc versie ervan, maar denk dat het met de niet al te beste focus te maken had dan de lens zelf. Heb je het ook manueel uitgeprobeerd?

                Als je er een wilt waar je weinig te klagen over kan hebben dan is het de canon versie of de nikkor versie van deze lens de enige echte oplossing ( sigma schijnt ook behoorlijk te werken meestalll)

                Ik vind zelf 50mm en 17-50/55 totaal andere lenzen en 17-55 vind ik verslavend goede lens. Ik verkoop het morgen ( was mijn derde 17-55mm ) en ga een cz 50mm kopen. ooit nog koop ik er weer een want voor dingen als op vakantie etc is het echt fantastisch

                De tamron is goedkoop en het geld waard, kun je meer geld missen dan is de keuze duidelijk. Ik heb de canon 17-55 vergeleken ( niet al te serieus maar goed ) met de canon 50mm 1.8 en ik kon geen verschil zien. Met de tamron kun je wellicht minimale verschil zien ( de verkeerde focussen niet meegerekend) maar vast niet relevant.
                Last edited by aras; 24 februari 2012, 01:56.

                Comment


                • #9
                  Re: tamron 17-50 vs prime 50

                  Ik heb de Nikon D7000 met beide lenzen en waarschijnlijk ben ik teveel door mijn prime in de watten gelegd geweest, want over de scherpte van de Tamron was ik jammer genoeg toch niet echt onder de indruk.

                  Comment

                  Working...
                  X