Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rome

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rome

    hallo,

    ik ga binnenkort naar Rome, en nu was mijn vraag, wat zijn de mooiste/leukste plekjes om te fotograferen en hoe?

    Alvast bedankt,
    Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
    Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Rome

    Hoeveel dagen ben je daar ter plaatse ?

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Rome

      Ik ga binnenkort naar Rome en ik zoek plekjes om te fotograferen...
      Of nog:
      Ik ga naar de bakker en ik vraag me af wat ik daar kan kopen...

      Rome is één openluchtmuseum, plekjes aanwijzen waar je géén foto's kan maken zou een makkelijker vraag zijn geweest
      Zo'n vraag beantwoorden is quasi onmogelijk, dat begrijp je toch
      Een goeie reisgids kopen zal veel nuttiger zijn me dunkt.

      Misschien toch een nuttige tip nu het je eerste keer is: als je de trein neemt vanuit de luchthaven, vergeet dan niet je ticket te valideren in die gele bakken op het perron.
      Het kan je een boete van 50€ per persoon besparen
      Ik spreek uit ervaring.
      Last edited by dréten; 14 februari 2012, 17:04.

      Comment


      • #4
        Re: Rome

        Twee tips die je niet in de doorsnee reisgids vindt:
        1. neem de elektrische bus (lijn 116) dwars door de nauwe straatjes van de binnenstad, waar je anders nooit zal komen.
        2. een uitstekend panorama heb je bovenop het Monument van Victor Emanuel II. Neem de trappen zijkant en dan de lift tot boven.

        Comment


        • #5
          Re: Rome

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Ik ga binnenkort naar Rome en ik zoek plekjes om te fotograferen...
          Of nog:
          Ik ga naar de bakker en ik vraag me af wat ik daar kan kopen...

          Rome is één openluchtmuseum, plekjes aanwijzen waar je géén foto's kan maken zou een makkelijker vraag zijn geweest
          Zo'n vraag beantwoorden is quasi onmogelijk, dat begrijp je toch
          Een goeie reisgids kopen zal veel nuttiger zijn me dunkt.

          Misschien toch een nuttige tip nu het je eerste keer is: als je de trein neemt vanuit de luchthaven, vergeet dan niet je ticket te valideren in die gele bakken op het perron.
          Het kan je een boete van 50€ per persoon besparen
          Ik spreek uit ervaring.
          Ja, wow, ik heb Latijn-Grieks gedaan en weet ook wel wat van geschiedenis, Rome ken ik ook wel genoeg denk ik. :-) Maar het gaat me eerder om de speciale plekjes, de goede uurtjes, de mooie posities, plaatsen waar niet de 'traditionele' toerist met zijn mini-kodak komt. Nee, ik wil sfeerplaatjes enz. Desondanks, ik denk dat die tip van het treinticket de beste tip ooit is. Bedankt!

          Voor de anderen, ik dacht van, Rome, stad der steden, daar kom ik wel een 7 dagen.
          Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
          Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Rome

            Als je zin hebt om wat 'impressies' te bekijken:

            jAlbum is de meest flexibele manier om fotoalbums te delen op het internet. Maak prachtige online fotoalbums. Deel deze albums met vrienden.


            (het inerverende muziekje kun je ook afzetten!)
            "Just do it !"

            http://jr52.be/index.html

            Comment


            • #7
              Re: Rome

              dat van die elektrische bus is een heel goed idee.

              als eerste aanschuiven als ze de deuren van het Pantheon openen 's morgens. dan heb je een lege piazza della rottonda én een leeg pantheon! bonus is dat je de deuren mag helpen opendoen!

              oh ja, het kan er ook regenen... eind april es daar geweest en vier dagen uitgeregend geweest. zorg dat je alternatieven hebt dus...

              Comment

              Working...
              X