Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

display en vrieskou

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • display en vrieskou

    Vorige week heb ik in de Ardennen bij vriestemperaturen de hele dag buiten foto's gemaakt. (met een goed opgeladen batterij in een Nikon D300s)
    Mijn zoeker was telkens na focussen (automatisch en manueel) haarscherp; mijn display was bij het bekijken van de foto's telkens onscherp (schoongemaakt, beschermkapje erafgehaald)
    Thuis op mijn computer waren alle beelden weer perfect scherp.

    iemand een idee of dit normaal is of hoe ik dit kan oplossen ?

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: display en vrieskou

    93 keer bekeken en niemand weet een antwoord .........?????
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: display en vrieskou

      Een LCD schermpje werkt niet goed bij heel lage temperaturen.
      Als je dezelfde foto's achteraf nog eens hebt bekeken toen de camera weer opgewarmd was, dan zal je wel gezien hebben dat ze toen wel scherp waren.

      Normaalgezien gaat zo'n schermpje niet stuk door lage temperaturen, nadat het terug opgewarmd is zal het weer normaal werken.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: display en vrieskou

        Is het probleem naderhand verdwenen toen de camera weer op temperatuur was gekomen? Misschien dat de vrieskou het display wat "trager" maakt, iets wat je voorheen altijd zag bij LCD-schermen...de vloeibare kristallen in zo'n display vloeien dan niet zo vlot meer.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: display en vrieskou

          bedankt voor de reacties. Ik had al zo'n vermoeden omdat ik daarna het probleem niet meer gehad heb. Had toch een beetje schrik dat er iets echt fout was.

          Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

          Comment

          Working...
          X