Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp bij bestellen materiaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hulp bij bestellen materiaal.

    beste, sorry als ik hier een topic neerplant die er eentje uit de duizenden is maar ik zie gewoon het bos niet meer door de bomen en ben bang verkeerde dingen te bestellen.

    100en winkels 1000en merken en miljoenen stukken o_O maar wat koop ik nu best waar.
    ik heb dus verschillende dingen nodig zoals...

    statief dacht aan de veel aangeprezen


    maar dan klap ik dicht ik heb nog het volgende nodig

    welke remote?
    swivels? (kende ik zelfs niet ben absolute beginner in strobisme)
    paraplu
    softbox
    en wat nog om van start te gaan.

    heb momenteel een canon 550D wat glaswerk en een Canon EX580 II speedlight.

    ik zou liefst alles in 1 winkel bestellen en liefst niet van Ebay
    zou er soms iemand een goeie winkel kunnen aanraden waar ik alles in 1 keer kan bestellen en geleverd kan krijgen.

    met eventueel een link of de juiste benaming van het materiaal die ik nodig heb om van start te kunnen gaan.
    ik wil gewoon niets misbestellen

    alvast bedankt voor de moeite die u erin gestoken hebt om mij verder te helpen.

  • #2
    Re: hulp bij bestellen materiaal.

    Ik ben net als jij een absolute leek.
    Ik heb me vorige week deze van Westcott aangeschaft.
    Een 2-in-1 paraplu met swivel en statief.
    Is misschien een vrij dure set, maar het is wel degelijk materiaal.

    Kijk tenminste wel dat je swivel volledig uit metaal is, anders kan die vrij snel stuk gaan.
    En qua statief zijn die lumopro's wel beter heb ik al gelezen en gehoord.

    Het is dus maar een suggestie.

    Qua zender/ontvanger heb ik cactus V4,
    daar zijn ook weer betere voor te krijgen, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: hulp bij bestellen materiaal.

      Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
      Ik ben net als jij een absolute leek.
      Ik heb me vorige week deze van Westcott aangeschaft.
      Een 2-in-1 paraplu met swivel en statief.
      Is misschien een vrij dure set, maar het is wel degelijk materiaal.

      Kijk tenminste wel dat je swivel volledig uit metaal is, anders kan die vrij snel stuk gaan.
      En qua statief zijn die lumopro's wel beter heb ik al gelezen en gehoord.

      Het is dus maar een suggestie.

      Qua zender/ontvanger heb ik cactus V4,
      daar zijn ook weer betere voor te krijgen, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad.
      niet zo'n goede keuze...

      je kan beter de sticky eerst lezen alvorens te kopen...

      de swivel is niet optimaal, veel makkelijker en stabieler is een swivel met spigots, in plaats van een coldshoe
      de lightstands van lumopro zijn ook een pak handiger, die hebben spikes die je in de grond kan duwen en gaan veel lager...
      cactus V4 is oude technologie, vandaag zijn de RF602's (20€ voor een setje) , phottix strato multi II, cactus V5 veel beter en veel betrouwbaarder...
      de paraplu's lijken me ok, 2-in-1 is handig...

      alles staat vermeld in de sticky van dit forum.
      Last edited by d_oracle; 13 februari 2012, 21:55.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #5
        Re: hulp bij bestellen materiaal.

        die je noemt zijn blijkbaar goed, maar het zijn transeivers.
        Volgens mij kunnen ze dus dienen voor zowel zender als ontvanger. handig.
        V5 zijn wel tamelijk groot, dacht ik. ook niet geheel onbelangrijk.
        Bij fotoshop aalten hebben ze die RF-602. Ik heb er wel nog nooit gekocht. Ik vind het een dure shop.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #6
          Re: hulp bij bestellen materiaal.

          Bij fotoshop aalten hebben ze die RF-602. Ik heb er wel nog nooit gekocht. Ik vind het een dure shop.[/QUOTE]

          verzendingskosten inbegrepen en een uitstekende service
          Groeten. Ronald

          Comment


          • #7
            Re: hulp bij bestellen materiaal.

            ik gebruik de Cactus V4. Werken prima voor mij. Heb zo onlangs nog extra een receiver besteld toen het gratis verzending was voor nieuwjaar voor mijn YN-560 II. Werkt hier echt uitstekend op. Qua swivel kan je denk ik niet veel verkeerd doen, ik heb die van Konijn gekocht, echt stevige swivels van metaal, die zullen zo snel wel niet breken. Als paraplu heb ik 2 interfit paraplus eentje van 85cm en eentje van 109cm. De 85cm was een foute bestelling helaas. Of laten we zeggen dat ze me per ongeluk eentje van 109 gestuurd hebben en daar ben ik ontzettend tevreden over tot ik een tweede bestelde en het daar effectief een 85cm was en die is nogal klein. Maarja het is maar 10euro dus ik stuur het niet terug en zal deze maar gaan gebruiken. Paraplu is een witte doorflits paraplu. Ik wou geen speciale zaken maar een simpele plu om hiermee al meteen aan de slag te kunnen. Nooit meteen moeilijk beginnen want je zou het snel op je systeem kunnen krijgen. Ik ben nu simpel bezig en ik hou er eigenlijk zo veel van dat ik waarschijnlijk ook niets anders meer zal gebruiken tenzij mijn spaarvarken het zou toelaten
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

            Comment


            • #8
              Re: hulp bij bestellen materiaal.

              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              Ik ben nu simpel bezig en ik hou er eigenlijk zo veel van dat ik waarschijnlijk ook niets anders meer zal gebruiken tenzij mijn spaarvarken het zou toelaten
              wacht maar tot je eens met andere dingen kan spelen
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment

              Working...
              X