Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mind your step

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mind your step



    Eentje van een heel ander dal deze keer. Deze foto heb ik gemaakt vanaf het zadel van de Kreuzspitze (3455m), 10 meter onder de top.
    Vanaf de top geen foto, want het kruis stond zeg maar op een puntje van 50cm. Heb er nog gezellig met iemand uit Scandinavië staan kletsen,
    terwijl mezelf ik aan het kruis vasthield



    Last edited by Niels "Planetscape"; 13 februari 2012, 18:15. Reden: Verscherpt
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

  • #2
    Re: Mind your step

    'k kreeg bij de vorige al een beetje hoogtevrees, bij deze helemaal. Wat een diepte
    'k Heb bij deze wel de indruk dat het wat aan scherpte ontbreekt.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Mind your step

      Je hebt gelijk Mortierke! Ik ben hem vergeten te verscherpen na het resizen, ik pas hem aan.
      Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Mind your step

        Inderdaad eventjes opscherpen Niels .
        verder knap hoor
        Groetjes
        Luc
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

        Comment


        • #5
          Re: Mind your step

          Super beeld ! Echt niet gemakkelijk om zo'n diepte te creëren, waar jij heel goed in geslaagd bent !
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Mind your step

            Wederom een prachtig beeld uit de alpen van je.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Mind your step

              Imposant beeld
              Maar rechts aan de rotsen (waar de voorgrond overgaat naar de achtergrond) lijken me nog wat schoonheidsfoutjes te zitten van het blenden ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Mind your step

                Je voorgrond heeft telkens een licht hdr-effect, maar ik vind het telkens wel geslaagd..
                Wil je zeggen hoe je die bekomt?
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Mind your step

                  Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                  Je voorgrond heeft telkens een licht hdr-effect, maar ik vind het telkens wel geslaagd..
                  Wil je zeggen hoe je die bekomt?
                  De lucht ook vind ik wat de enige afbreuk is naar mijn mening...maar wat ik plaatje zeg...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mind your step

                    Bedankt voor jullie reacties!

                    Erg grappig dat jullie dat zogenaamde rough blend effect opgevallen is. Tijdens het bewerken van deze foto stuitte ik ook op dit probleem. Ik was bang dat het iets te
                    maken had met shadow recovery. Ik ben teruggegaan naar het het RAW bestand en zelfs zonder tweaks zit er een soort lichte band om de rotsen rechts. Ik heb echt
                    geen flauw idee hoe dit tot stand is gekomen, misschien een natuurlijk fenomeen?

                    Mijn workflow heb ik sinds kort aangepast. Met behulp van Topaz gebruik ik adaptive exposure om de belichting wat
                    te neutraliseren. Daarna werk ik met behulp van maskers en lagen de foto af (soms de voorgrond wat ophelderen / verscherpen)
                    Ik ben nog steeds aan het experimenteren, maar heb nu toch wel een workflow gevonden die me goed ligt. Ik gebruik trouwens geen Adobe Software,
                    maar Zoner Photostudio Pro. Hiermee kan ik RAW bewerken, jpg bewerken, werken met plugins zoals Topaz en Alienskin en heeft een ACD-See achtige menustructuur.

                    De meeste RAW formaten worden ondersteund, maar soms moet je de DNG converter van Adobe gebruiken die trouwens geïntegreerd kan worden in het programma.
                    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mind your step

                      bedankt voor je uitleg..
                      Groeten!

                      500px / Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mind your step

                        Eens een andere kijk op bewerken.
                        Bedankt voor de uitleg.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mind your step

                          Het zou wel eens toevallig kunnen zijn dat de structuur van de bergen net verandert, volgens de lens van die ruwe pieken op de voorgrond.

                          Het lijkt idd een halo, maar als ik goed kijk lijkt het toch dat kleur en structuur net op diep plaats verandert...
                          Oorspronkelijk geplaatst door Niels "Planetscape" Bekijk bericht
                          ...Ik heb echt
                          geen flauw idee hoe dit tot stand is gekomen, misschien een natuurlijk fenomeen...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment

                          Working...
                          X