Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies aankoop compactcamera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies aankoop compactcamera.

    Ben op zoek naar een compactcamera ter vervanging van oude Coolpix 5600.
    Belangrijkste aspecten:
    - lens: breedhoek en ongeveer 10x optische zoom
    - voldoende ruim iso-bereik
    - klein toestelletje (gemakkelijk overal mee te nemen)
    - niet duur
    - ook de reactiesnelheid vind ik heel belangrijk: tijd tussen afdrukken en opname (weet iemand een vergelijkende tabel staan op het internet?)

    Iemand ervaringen, advies met de huidige toestellen?

    Dank!

  • #2
    Re: Advies aankoop compactcamera.

    Kijk eens op DPreview naar die travel zoom groep test: http://www.dpreview.com/reviews/Q311...ZoomGroupTest/. Bij mij heeft dat aanleiding gegeven om de Coolpix 9100 te kopen en voor zo'n compact ding met zo'n goede resultaten in de hoge ISO's heb ik me dat nog geen seconde beklaagd.

    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Advies aankoop compactcamera.

      Ha, ik zit ook sinds een paar weken met de vraag:. "Welke compactcamera gaat aan mijn verwachtingen voldoen?"

      - zo breed mogelijke breedhoek : minder dan 24 heb je niet. (eentje met 21mm dacht ik, maar dan zonder zoom)
      - hoge iso's: 3200 is het meestal, maar die ruis !
      - brede lensopening: hebben ze meestal, tot je van die zoom gebruik gaat maken ....

      En haast nergens goeie testen te vinden. Dank voor de link trouwens ! Ik ga zeker kijken.

      En als je dan zoals Canon bvb in verschillende werelddelen verschillende namen gaat gebruiken, tja, dan wordt het zoeken naar tests alweer een pak moeilijker !

      Ook de prijzen schieten als vuurwerk alle kanten uit. Vergelijk de specs van een Ixus 220 HS met een S100 maar eens.

      Kortom, ik vind het dik klote om goeie neutrale lenzen van compacts te vinden. Afin, tot ik hier nu deze link vond dus. Even lezen wat ze zeggen.
      Know what you know, and don't know what you don't know.

      Comment


      • #4
        Re: Advies aankoop compactcamera.

        Oorspronkelijk geplaatst door Muug Bekijk bericht
        Ha, ik zit ook sinds een paar weken met de vraag:. "Welke compactcamera gaat aan mijn verwachtingen voldoen?"

        - zo breed mogelijke breedhoek : minder dan 24 heb je niet. (eentje met 21mm dacht ik, maar dan zonder zoom)
        - hoge iso's: 3200 is het meestal, maar die ruis !
        - brede lensopening: hebben ze meestal, tot je van die zoom gebruik gaat maken ....

        En haast nergens goeie testen te vinden. Dank voor de link trouwens ! Ik ga zeker kijken.

        En als je dan zoals Canon bvb in verschillende werelddelen verschillende namen gaat gebruiken, tja, dan wordt het zoeken naar tests alweer een pak moeilijker !

        Ook de prijzen schieten als vuurwerk alle kanten uit. Vergelijk de specs van een Ixus 220 HS met een S100 maar eens.

        Kortom, ik vind het dik klote om goeie neutrale lenzen van compacts te vinden. Afin, tot ik hier nu deze link vond dus. Even lezen wat ze zeggen.

        Misschien is dit wel iets voor jou, ik heb de 7 en ben er zeer tevreden over

        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Advies aankoop compactcamera.

          Indien interesse : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ck-405460.html
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment

          Working...
          X