Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor een Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens voor een Nikon D7000

    Ik heb momenteel een Nikon D7000 met een Sigma 17-70 2.8/4 Macro Hsm lens. Hij is ook uitgerust van battery grip en een SB-910.
    Nu ik ben van plan om binnenkort een professionele lens te kopen. Nu vraag ik mij welke lens is dan zeer geschikt voor de Nikon D7000?

    Ik zou graag een lens hebben die water en stof dicht is. Ik neem foto's van mensen, auto's en ga binnenkort beginnen in een club foto's te maken.
    Welke lens is dan het beste. Hij moet vooral op alle gebieden beter zijn dan de Sigma.
    Veel winkels raden mij de Nikon AF-S 24-70mm F/2.8G ED aan. Omdat ik dan nog met de lengte kan spelen. Deze heeft geen VR, maar dat zal wel niet storen. Maar is deze ook wel het beste in mijn standpunt?

    Budget is max 1.600 euro.

    Alle advies is welkom
    http://xstreamdigital.be

  • #2
    Re: Nieuwe lens voor een Nikon D7000

    Denk dat voor auto's en clubs het groothoekbereik zeer nuttig kan zijn. Ik denk dat 24mm op een crop dan te krap gaat zijn.
    Ik zou gaan voor een 17-55 f/2.8. Voldoet perfect aan je eisen. Weliswaar een DX-lens maar ook pro-grade. Deze vind je tweedehands voor een €800. Zo hou je zelfs nog de helft van je budget over voor een eventuele volgende aankoop.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens voor een Nikon D7000

      Op een cropcamera zoals de D7000 ben je inderdaad veel beter af met de Nikkor 17-55/2.8. Toplens met professionele kwaliteit!
      Staat 90% van de tijd op mijn D7000.
      24 mm is niet breed genoeg op een cropcamera. Je zal je hier zeer snel aan gaan storen.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens voor een Nikon D7000

        Ik ben een beetje in de war: wil je

        1. je bestaande Sigma-objectief behouden en er iets aan toevoegen, of

        2. wil je het vervangen door een 'beter' equivalent?

        Wat mis je met je huidige lens? Te weinig breedte? Te weinig tele? F2.8-4 niet goed genoeg of je wil een constant diafragma? Welke dingen kan je niet fotograferen?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens voor een Nikon D7000

          Is vooral als vervanging, ik wil meer uit mijn DSLR halen. Bij de Sigma lens zal ik geen optimale scherpte hebben, en deze vertoond soms lichte vertekeningen. Ook de lichtsterkte valt soms tegen. Het moet vooral een update zijn. Zo vind ik de Sigma ook wat traag focussen.

          Zolang het maar een lens is die perfect te gebruiken is voor portrets, auto's, uitgaan foto's.
          Last edited by DJ Henrio; 13 februari 2012, 22:48.
          http://xstreamdigital.be

          Comment

          Working...
          X