Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xdrive II of Xdrive Pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Xdrive II of Xdrive Pro

    Ziet er iemand een reden om een pro te kopen ipv de 2. Het is dat ik niet van plan ben 30€ te betalen voor een slechte MP3 speler.

  • #2
    Voor zover ik gehoord heb, is de MP3-speler van de Pro-versie zeker niet de reden waarom je die moet kopen. Een voordeel t.o.v. de II is wel dat je kan zien welke files er op je harde schijf staan in de X-drive.
    EOS 80D

    Comment


    • #3
      ik wil hiet tegelijkertijd nog iets aankaarten: ik bezit allemaal Ultra II sandisk kaartjes, zowat het snelste verkrijgbaar momenteel (9MB/sec) maar ik bemerkte op mijn vorige Xdrive soms dat er gekleurde streepjes in het beeld kwamen te staan als ik de bestanden uitlas op mijn Xdrive.

      Kan iemand deze test eventueel nabootsen. Dus foto's in de camera op Ultra II en dan deze ultra II in de Xdrive en de Xdrive uitlezen in een bestandviewer ...

      Ik ben ook naar een oplossing aan 't zoeken, ben er nog niet uit.

      Comment


      • #4
        Voor de MP3 speler moet je het niet doen (nogal groot om in uw binnenzak te steken) maar toch heb ik geen spijt dat ik de Pro gekocht heb.
        http://www.demetrius.be
        Canon EOS 10D with battery grip + the following Canon EF USM lenses: 17-40mm f4,0 L | 50mm f1,4 | 28-135mm f3,5-5,6 IS | 35-350mm f3,5-5,6 L | 100mm f2,8 Macro

        Comment


        • #5
          Mp3 speler wat erin zit is niet echt het van het. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ook maar van horen zeggen. Heb zelf ook voor de keuze gestaan, en heb toch gekozen voor de Pro. Je kan zien welke bestanden hij overzet en nadien kan je in de map de bestanden kijken welke op je HD staan. Daardoor ben je nog ietsje zekerder dan bij de gewone omdat deze gewoon een piepje geeft wanneer hij gedaan heeft. Wat de pro nog als voordeel heeft, is dat hij xD kaartjes kan lezen. (voor diegene die deze kaartjes gebruikt)
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            En op de Pro kan je ook files of folders deleten (dat kan je op de II niet), dat kan handig zijn wanneer je bvb. op reis vertrekt en je hebt hem vergeten leeg te maken vooraf...
            Mark (300D)

            Comment


            • #7
              En wat met de coolwalker... Is die te verkiezen boven de xdrive? Zijn er nog andere oplossingen?
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

              Comment


              • #8
                Bedankt mannen ik had nog niet gezien dat je eventueel een extra controle kon hebben over de hoeveelheid files die overgezet zijn. Dat kan wel interessant zijn. Net zoals het deleten.

                Nu ja het zou zijn om een extra backup te hebben naast mijn image tank. Die het opgegeven heeft maar die ik wel zal kunnen herstellen. 100% vertrouwen doe ik die dingen toch niet. Daarom zou ik er nog 1 bijkopen. Ik zou veel liever genoeg CF hebben maar binnenkort +- 25GB nodig en dat zou wat duur worden he .

                Die coolwalker zal wel 1 van de betere zijn maar lijkt mij wat duur in vergelijking. En de HD die er in zit gaat evensnel vastlopen als die in een xdrive.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kevlar
                  Ziet er iemand een reden om een pro te kopen ipv de 2. Het is dat ik niet van plan ben 30€ te betalen voor een slechte MP3 speler.
                  En veel meer dan 120 minuutjes mp3 moet je ook niet meenemen...

                  Vanop de site van vosonic:
                  Rechargeable battery life: Approx. 2 hours (A full charge)

                  http://www.vannecke.be
                  Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                  Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                  Comment


                  • #10
                    Ik vindt die mp3 mogelijkheid toch handig meegenomen. Je komt 's avonds op de kamer/hut en begint je foto's naar de xdrive over te zetten. Daarna kan je je xdrive in het stopcontact inpluggen omdan via boxjes wat mp3's op de kamer te spelen.

                    Natuurlijk trekt de kwaliteit op niet veel, je hebt geen shuffle mogelijkheden en dergelijke, maar daarvoor had ik hem ook niet gekocht.
                    D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Phille
                      ik wil hiet tegelijkertijd nog iets aankaarten: ik bezit allemaal Ultra II sandisk kaartjes, zowat het snelste verkrijgbaar momenteel (9MB/sec) maar ik bemerkte op mijn vorige Xdrive soms dat er gekleurde streepjes in het beeld kwamen te staan als ik de bestanden uitlas op mijn Xdrive.

                      Kan iemand deze test eventueel nabootsen. Dus foto's in de camera op Ultra II en dan deze ultra II in de Xdrive en de Xdrive uitlezen in een bestandviewer ...

                      Ik ben ook naar een oplossing aan 't zoeken, ben er nog niet uit.
                      Phille, 'k heb hetzelfde voor met SmartMedia. Af en toe zit er een JPG in die een artefact vertoont (corrupte lijn en rest van het beeld verschoven).

                      Op de SM zelf staat diezelfde foto nog intact! Rechtstreeks overzetten via de camera geeft me een gave foto. De XdriveII als kaartlezer gebruiken gaf identiek dezelfde artefact voor die ene foto. Bizar

                      Dit lijkt me eerder een firmwareprobleem...
                      Op de vosonic-site staat er een nieuwe firmware sinds 18 februari 2004. Jammer genoeg vind ik bitter weinig uitleg over wat die nieuwe firmware biedt/oplost

                      Geert.

                      Comment


                      • #12
                        bedankt Gogo. Ik ondervond net dezelfde symptomen.
                        Heb dit gemeld aan Top-foto, en ze vielen uit de lucht.
                        Ik had dit ALLEEN met Sandisk ultra II cards, met mijn microdrives heb ik honderden foto's overgezet en NOOIT één enkel probleem gehad ... het weerhoudt me nu de 'pro' versie aan te kopen ...

                        Comment


                        • #13
                          Iemand hier een verklaring voor? Ik zie zelf niet in hoe dit kan gebeuren . Met mijn IT heb ik dit nooit voorgehad maar eigenlijk is een IT of een xdrive toch hetzelfde dus kan je het met elke HD-oplossing voor hebben of er moet ergens een verklaring te vinden zijn.

                          Weer een reden meer om minimum met 2 toestellen te werken erbij

                          Comment


                          • #14
                            Iemand geïnteresseerd in een Xdrive Pro 300-30 Gb aan 290 € alles in
                            Ik moet er 5 aankopen om aan die prijs te geraken,
                            let wel, volledig nieuw en met garantie, aangekocht in Belgïe !

                            Comment


                            • #15
                              Jan D.

                              Een Xdrive Pro 300-30 GB voor € 290 is duur.
                              Bij www.powerinnumbers.com.au staan ze veel goedkoper.

                              En dat die zaak te vertrouwen is is wel gebleken.
                              Vandaag bestellen, dinsdag in huis.

                              Gegroet.
                              André Barnier
                              SONY DSC RX10IV 24-600mm
                              http://www.pbase.com/abarnier

                              Comment

                              Working...
                              X