Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

    Hoeveel Watt zouden de lampen in een softbox best zijn?
    Hangt er een voeding aan de meeste softboxen?

  • #2
    Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

    Een softbox is gewoon een paar metalen stangen en een ring met daar rond een kunstof omhulsel welke binnen reflecterend is en vooraan een witte doek bevind waar het licht doorschijnt.
    Achterin deze softbox kun je dan een lichtbron aanbrengen (flits of lamp).

    Een softbox is dus niet meer dan een grote difussorkap.
    Het aantal watt van uw dachlichtlampen of Wattseconden van je flitsers hangt af van wat, hoe en waar je wil fotograferen.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

      Ja ik las dat continu licht minder interessant is, dus best geen lichtbulb houder in de softbox aansluiten maar beter zo'n houder met externe flitser, correct ?

      Comment


      • #4
        Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

        Ik ben ook op zoek naar handleidingen om softbox te maken. Die vind ik wel maar snap het ook niet van de lamp.
        Die mag toch niet continu blijven branden maar gaat toch enkel af bij het fotograferen?
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
          Ik ben ook op zoek naar handleidingen om softbox te maken. Die vind ik wel maar snap het ook niet van de lamp.
          Die mag toch niet continu blijven branden maar gaat toch enkel af bij het fotograferen?
          je kan een softbox kopen voor minder als 20€... click, voor die prijs kan je die niet zelf maken (hoort licht, sterk, goed reflecterend en snel opzetbaar te ziijn)

          een lamp kan zowel continu branden als flitsen zie click
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            je kan een softbox kopen voor minder als 20€... click, voor die prijs kan je die niet zelf maken (hoort licht, sterk, goed reflecterend en snel opzetbaar te ziijn)

            een lamp kan zowel continu branden als flitsen zie click
            Dank je wel om de linkjes, maar als ik het zo zie kies ik dus best niet voor continu branden.
            Ik heb nog nooit in een studio gewerkt, laat staan met flitsers, en die op mijn camera weiger ik te gebruiken.
            't Wordt tijd om het aan te leren...
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

              Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Ik heb nog nooit in een studio gewerkt, laat staan met flitsers, en die op mijn camera weiger ik te gebruiken.
              't Wordt tijd om het aan te leren...
              dan moet je dat eerst eens doen voordat je iets koopt... ga kijken in een studio, volg een workshop, ...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

                Je kan bijvoorbeeld 4 spaarlampen van 150W in een softbox ( http://www.benl.ebay.be/itm/Studio-L...item2ebec18732 ) draaien met continue licht, bvb : http://www.benl.ebay.be/itm/Video-Ph...item3cc3431eb5
                Bedenk wel dat je dan voor 600W licht hebt waarvan het model misschien de ogen begint dicht te knijpen door de lichtsterkte en dat dit niet het beste licht is; Flitslicht is stukken beter.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: Hoeveel watt E27 lampen in een Softbox ? Voeding?

                  De flitsen in een studio duren heel kort :+/-1000sec, daardoor wordt het beeld bevroren, net zoals je met een sluitersnelheid van 1/1000sec zou werken (ook al staat uw camera op 1/125s) hierdoor heb je bijna nooit bewegingsonscherpte, en heb je ook geen beeldstabilisatie nodig. Werk je met continue licht dan zie je de belichting beter, maar heb je meer risiko op bewegingsonscherpte.
                  Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                  Comment

                  Working...
                  X