Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Lens gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Lens gebruiken?

    Ik heb besloten om een Canon EOS 60D aan te schaffen, het enige wat ik nog niet zeker van ben is de lens die ik erbij wil nemen :s

    Ik wil een lens die aardig zoombereik heeft.
    ik was aan het denken aan een canon 18-135mm of de canon 18-200

    ik was ook aan het twijfelen voor de 18-55+ 55-250

    maar misschien zijn er nog andere merken zoals sigma of tamron met dit zoombereik?

    Mijn budget is niet extreem dus liefst nog geen lens boven de 400 euro, die koop ik daarna pas.

  • #2
    Re: Welke Lens gebruiken?

    TS,
    Je hebt een camera gekocht met goede sensor en veel pixeltjes. Je doet deze pixels onrecht aan als je een niet al te best objectief op je camera zet. Uit mijn eigen ervaring weet ik dat de Canon 18-135 en canon 18-200 niet tot de de optische wonderkindjes behoren. Maar, ik ken je kwaliteitseisen niet.

    De combo 18-55 + 55-250 is al iets beter. Maar het blijft jammer!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Welke Lens gebruiken?

      @annoh, ik moet je mening hier helaas delen. Vele beginners geven vnl geld uit aan een body maar hebben dan nog maar weinig budget over voor glas.

      @TS, wat wil je gaan fotograferen? Waar liggen je interesses? Dit bepaalt mee de keuze en de mogelijkheden binnen het budget dat je voor ogen hebt.
      Er zijn zeker een paar mogelijkheden binnen je budget maar als je 1 lens wenst voor groothoek tot licht-telebereik voor het gebruiksgemak, dan moet je bij je keuze blijven maar dan zal je tevreden moeten zijn ook met een mindere kwaliteit
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Welke Lens gebruiken?

        Ik zou gaan voor de 15-85 en eventueel later (of onmiddellijk als je budget het toelaat) een 70-200 f4. Je doet je 60D onrecht met zulke lenzen.

        Ik heb ze zelf in combinatie met mijn 450D. Als je een beperkt budget hebt, is de 18-55+55-250 een goede keuze omdat deze toch goede prestaties levert, zeker als je zijn prijs in het achterhoofd houdt. Echter zal je deze lenzen vrij snel ontgroeien, trage autofocus, weinig lichtsterkte... Als je het dus kunt betalen is de 15-85+70-200 f4 veel beter. Eventueel moet je ze niet alletwee tegelijk kopen?
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Welke Lens gebruiken?

          Met een beperkt budget kan je soms ook overwegen om je lenzen tweedehands te kopen.
          Hier staat er misschien al ééntje die past in datgene wat je zoekt
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment

          Working...
          X